Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

schmeitz32

schmeitz32

• Lid sinds 11 juli 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2015
  • 20:05

Hallo,

Nieuw hier op het forum en hopelijk kan iemand me helpen met het volgende:

Ik heb een Samsung Galaxy S4 en maak gebruik van een additionele micro sd card 128 GB om films op te zetten die ik dan bijvoorbeeld onderweg op mijn toestel kan bekijken. Ik heb het micro sd card geformatteerd naar FAT32 t.b.v. grotere bestanden kunnen kopiëren.

Nu heb ik een groot aantal divx/xvid films gedownload allen in .avi formaat. Deze heb ik gekopierd naar mijn micro sd card maar ze willen maar niet afspelen (in ieder geval 8 van de 10 niet, 2 wel…). Ik heb VLC player geinstalleerd en tich anderen als MX player, Good player enz. De films die niet willen afspelen zijn met geen enkel ander programma af te spelen. Iedere keer krijg ik dan de melding kan mediabestand niet afspelen.

Ik heb vervolgens AirSoft Free Video Converter gedownload om de video's te converteren naar een ander formaat. Ik heb ze geconverteerd naar xvid (.avi), naar MPEG 4 xvid (mede omdat de 2 films die wél afspeelde gecodeerd waren met de MPEG4 codec) en tot slot heb ik ze geconverteerd naar .mp4 met Smasung .264 speciaal voor Samsung Galaxy S4.

Helaas, geen enkele geconverteerde video is af te spelen.. Ik heb de 2 films die wel werken eens met elkaar proberen te vergelijken maar kom er niet uit.. De 2 films die wel werken hebben dezelfde codec als de films die niet werken..

Ben er nu al een paar dagen mee bezig en kom er maar niet uit.

Iemand die me hier op weg kan helpen wat te doen want heb speciaal voor een ANdroid gekozen (boven een iPhone) omdat je makkelijk met een extra sd card films/muziek kan toevoegen maar dan moet et wel werken natuurlijk

Hopelijk weet iemand what to do!

Dank is groot!

Met vr. gr.
Kenny

rene89

rene89

• Lid sinds 10 augustus 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2015
  • 11:45

Hallo Kenny,

Je moet handbrake downloaden en kun je avi omzetten naar mp4.
Dit werkt goed ben momenteel bezig voor me vriendin want die vertrekt naar colombia en zij wilt graag films kijken op haar samsung a5.

Succes.

Groet

René

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 10 augustus 2015
  • 23:35

Heb je Kodi uit de Playstore ook al geprobeerd ??

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.