Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

klaasmol

klaasmol

• Lid sinds 15 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2015
  • 12:11

[size 32]Ik ben in het bezit van een Samsung Glaxy S4, Android 5.0.1
Laatste updates opgehaald.

Na het ophalen van een app uit de app store was de app "app store" verdwenen.

Heeft iemand een idee hoe ik de app "app store" terug kan krijgen?

b.v.d.
K.Mol[/size]

K. Mol

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 juli 2015
  • 01:00

[size 32]Ik ben in het bezit van een Samsung Glaxy S4, Android 5.0.1 Laatste updates opgehaald. Na het ophalen van een app uit de app store was de app "app store" verdwenen. Heeft iemand een idee hoe ik de app "app store" terug kan krijgen? b.v.d. K.Mol[/size]
Beste Klaas,
Even een paar vragen; welke app heb je binnen gehaald? Heb je al je toestel opnieuw opgestart? En heb je al eens met Odin gewerkt?
Door opnieuw (met Odin) de laatste versie van de S4 op je toestel te zetten heb je zeker je "app store" terug.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

klaasmol

klaasmol

• Lid sinds 15 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2015
  • 15:31

Beste Makkker,

Bedankt voor je reactie,

De antwoorden op jouw vragen,
De app die ik als laatste opgehaald heb is Play music of Quizduel.

Onder opnieuw opstarten bedoel je dan uitzetten en later weer aanzetten? Dit doe ik elke dag een keer.
Nee, met Odin heb ik nog nooit gewerkt.
Als dit de remedie is, hoe kom ik er aan en wil je mij uitleggen hoe dit gaat?
Komt het systeem dan terug in de fabrieksinstelling en moeten dan alle door mij geïnstalleerde apps en contacten opnieuw geïnstalleerd worden?

b.v.d.

m.v.g.
Klaas Mol

p.s.
Ik heb AVG antivirus Free op mijn S4 draaien.

K. Mol

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 17 juli 2015
  • 20:42

Beste Makkker, Bedankt voor je reactie, De antwoorden op jouw vragen, De app die ik als laatste opgehaald heb is Play music of Quizduel. Onder opnieuw opstarten bedoel je dan uitzetten en later weer aanzetten? Dit doe ik elke dag een keer. Nee, met Odin heb ik nog nooit gewerkt. Als dit de remedie is, hoe kom ik er aan en wil je mij uitleggen hoe dit gaat? Komt het systeem dan terug in de fabrieksinstelling en moeten dan alle door mij geïnstalleerde apps en contacten opnieuw geïnstalleerd worden? b.v.d. m.v.g. Klaas Mol p.s. Ik heb AVG antivirus Free op mijn S4 draaien.
Beste Klaas,

Al je applicaties blijven behouden. Als je een factory reset doet, ben je wel je persoonlijke gegevens kwijt. Dat zijn je wifi naam plus wachtwoord, je google inlognaam met wachtwoord en soms moet je je toestel weer op 'Nederlandse taal' zetten.
Als je contacten op je SIM kaart staan dan blijven ze daar staan. Als je ook die contacten op je toestel hebt gezet, dan zijn ze bij een factory reset ook op je toestel verdwenen (niet op je SIM-kaart).
Maar goed. Eerst even een poging doen zonder een factory reset. Mocht dit problemen geven (ik verwacht van niet) dan gaan we dat alsnog later uitvoeren.
Nu gaan we alleen de standaard ROM van Samsung op je toestel zetten met Odin. Zie de gebruiksaanwijzing hieronder. Bij problemen/onduidelijkheden even bij mij aan de bel trekken.

Voor alle duidelijkheid. Je bent zelf verantwoordelijk voor alles wat je aan je telefoon doet.
Zorg dat je telefoon voldoende is opgeladen. Meer dan 50% is goed.

Het is echter wel aan te bevelen om eerst een backup te maken van je huidige bestand op je telefoon

download mode

Voordat je begint is het noodzakelijk om te testen of jouw Galaxy S4 via de 3 knoppen combo in download mode gezet kan worden.
Je hebt het sowieso nodig om deze procedure uit te voeren.
* Zet hiervoor je toestel helemaal uit, haal eventueel de batterij er even uit.
* druk de toetsen volume down + home + power in.
* Zodra je beeld krijgt laat je alle knoppen.
* Krijg je een gevarendriehoek in beeld met de tekst “Downloading” en een Android-poppetje met een schep dan zit je in download mode en werkt het prima.
Wil je uit de download mode komen, dan moet je de powerknop lang in drukken. Je telefoon start dan gewoon op

recovery mode

* Zet hiervoor je toestel helemaal uit, haal eventueel de batterij er even uit.
* druk de toetsen volume up + home + power in.
* Zodra je het eerste beeld krijgt, laat je de powerknop los
*Bij het verschijnen van het tweede beeld laat je de twee andere knoppen los
* In de lijst, die je nu ziet, kun je met de volume knop naar boven of onderen scrollen en met de home knop kun je je keuze bevestigen
* Als je op ‘Reboot’ klikt, start je telefoon weer gewoon op

Bestanden downloaden

Je hebt een tweetal bestanden nodig om je toestel te voorzien van de officiële release van Samsung.
De Nederlandse Lollipop ROM (PHN) 5.0.1: -> Download voor install met Odin: MegaNZ
(met dank aan Henkbr)
Het flashprogramma om vanaf je pc de update op je toestel te zetten:
* Odin3 v3.04: Odin3-v304

Download dus de ROM en het Odin bestand en zet ze op een plaats op je computer waar je ze weer makkelijk kunt vinden.

Uitvoering
Pak de zip van de ROM (I9505XXUHOF2.zip) uit. Er zit 1 .tar.md5 file in en die moet je niet uitpakken.
Pak daarna de Odin3 v3.04 zip uit. Hier zitten vier bestanden in. Open Odin3 v3.04 als administrator
Je krijgt dan het volgende plaatje

De stappen

1 - Zet je toestel via de 3 knoppen in download mode. Zorg dat er geen kabel verbonden is naar je pc toe.

2 - Start Odin3 v3.04.exe op.

3- Druk nu in Odin op de PDA knop. Er komt nu een klein verkennertje waarmee je even die .tar file moet opzoeken die je daarnet had gedownload en uitgepakt. Heb je hem gevonden, selecteer deze dan.
Uiteindelijk krijg je een situatie zoals onderstaand voorbeeld.

4 - Koppel je toestel aan de usbkabel. Odin moet nu je toestel gaan herkennen
Linksonderin moet Added!! komen te staan en linksbovenin moet een balkje geel of groen worden.

5 - verder kom je nergens aan. Alle vinkjes blijven staan zoals ze stonden wanneer je Odin opstart. Met name re-partition mag niet aangevinkt zijn.

6 - Je bent nu klaar om de software daadwerkelijk op je toestel te gaan zetten. Klik hiervoor in Odin op de knop Start en de boel wordt in werking gezet.
Geduld is een schone zaak.
Het flashen van de ROM zal wat tijd in beslag nemen. Boven bij de groene balk in Odin kun je zien hoever het proces al is gevorderd. Op je toestel loopt een een blauwe balk op van links naar rechts en die geeft ook de voortgang aan.

Laat dit proces volledig afronden. Als alles klaar is dan zal je toestel automatisch opnieuw gaan opstarten en dan (bij het opstarten) mag je je usb-kabeltje losmaken. Dit opnieuw opstarten duurt even!
Succes en laat even weten of het gelukt is.

Bewerkt (17 juli 2015 20:44)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 19 juli 2015
  • 21:58

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Op APKMirror kun je het APK-bestand downloaden, en installeren op je S4!

Google Play Store 5.7.10

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

klaasmol

klaasmol

• Lid sinds 15 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2015
  • 11:55

Beste Makkker,

Hartelijk dank voor je uitgebreide informatie.

Ik ga ermee aan de gang en laat je horen of het gelukt is.

m.v.g.
Klaas Mol

K. Mol

henklbr

henklbr

• Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 20 juli 2015
  • 12:10

Beste Makkker, Hartelijk dank voor je uitgebreide informatie. Ik ga ermee aan de gang en laat je horen of het gelukt is. m.v.g. Klaas Mol

Waarom probeer je mijn oplossing niet uit? Dan hoef je tenminste ook niet zo veel moeite te doen voor alleen het terug krijgen van de PlayStore-app!

Greetzzz, Henk.
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

klaasmol

klaasmol

• Lid sinds 15 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2015
  • 12:40

Beste Henk,

Natuurlijk wil ik jouw suggestie proberen, maar ik ben geen expert op Android. Daarom heb ik een paar vragen.

Je hebt het over APKmirror waar ik APK moet downloaden. Is dit een app? En hoe krijg ik dat dan in mijn telefoon?
Of misschien een website? en wat is een APK?

Op aanraden heb ik zojuist met "Apowersoft Phone manager" een backup van mijn telefoon naar mijn laptop gemaakt. (Misschien ken je dit programma. Vind ik wel een handige tool.)
Als ik in deze backup kijk zie ik ook een APK bestand. Bedoel je deze soms?

m.v.g.
Klaas Mol

K. Mol

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 20 juli 2015
  • 13:04

Beste Makkker, Hartelijk dank voor je uitgebreide informatie. Ik ga ermee aan de gang en laat je horen of het gelukt is. m.v.g. Klaas Mol
Waarom probeer je mijn oplossing niet uit? Dan hoef je tenminste ook niet zo veel moeite te doen voor alleen het terug krijgen van de PlayStore-app!
Je hebt helemaal gelijk Henk. Al die moeite van mijn verhaal. Iets anders is dat het gebruik van Odin om bijvoorbeeld een nieuwe Nederlandse versie van de ROM voor je toestel ook op je toestel te zetten wel eens handig zou kunnen zijn. Heb ik het niet eens nog over root of een uitgebreide CWM. Er zijn zelfs draadjes hier op het forum waar deze 'verse' ROM's worden aanbevolen en ook zijn te downloaden. Ja, wat moet er dan met die nieuwe download gebeuren? Odin misschien?
En Klaas, je kunt nu kiezen; of het gemak (en hopelijk werk Play Store dan?) of de 'moeilijke?' gebruiksaanwijzing die je later misschien nog wel eens van pas kunt komen.
Mvg, Makker

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

henklbr

henklbr

• Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 20 juli 2015
  • 13:19

Beste Henk, Natuurlijk wil ik jouw suggestie proberen, maar ik ben geen expert op Android. Daarom heb ik een paar vragen. Je hebt het over APKmirror waar ik APK moet downloaden. Is dit een app? En hoe krijg ik dat dan in mijn telefoon? Of misschien een website? en wat is een APK? Op aanraden heb ik zojuist met "Apowersoft Phone manager" een backup van mijn telefoon naar mijn laptop gemaakt. (Misschien ken je dit programma. Vind ik wel een handige tool.) Als ik in deze backup kijk zie ik ook een APK bestand. Bedoel je deze soms? m.v.g. Klaas Mol

Een APK-bestand is een "installatie"-bestand; de link die ik gestuurd heb, is het installatie-bestand van de Google Play Store.
Als je dit bericht direct opent in de browser van je telefoon, dan kun je dit bestand downloaden en meteen installeren.
Je krijgt dan een waarschuwing, deze moet je bevestigen (bestand is veilig en komt van een betrouwbare-site)

Greetzzz, Henk.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.