Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Lucas1995

Lucas1995

• Lid sinds 14 augustus 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2015
  • 19:24

Terwijl ik mijn s4 aan het gebruiken was begon mijn scherm raar te doen en nu zie ik alleen maar verticale gekleurde(groen, roze, wit en zwarte strepen op mijn scherm en weet ik niet of het verder nog ergens op reageert. Weet iemand wat dit is? Ik heb trouwens mijn telefoon al maanden niet laten vallen en waterschade is ook niet waarschijnlijk.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 15 augustus 2015
  • 17:53

Terwijl ik mijn s4 aan het gebruiken was begon mijn scherm raar te doen en nu zie ik alleen maar verticale gekleurde(groen, roze, wit en zwarte strepen op mijn scherm en weet ik niet of het verder nog ergens op reageert. Weet iemand wat dit is? Ik heb trouwens mijn telefoon al maanden niet laten vallen en waterschade is ook niet waarschijnlijk.
Het kan zijn dat je contact tussen het moederboard en het scherm niet goed vast zit. Het is vrij simpel om dat te controleren.
Zet je toestel uit. Haal je batterij, SIM- en SD kaart eruit. Verwijder alle schroefjes (plaatje 1) en haal voorzichtig de onderkant los (met een plastic (of dun mesje) ga je tussen de voorkant en de 'ombouw' deze los wrikken. Je hoort kleine klikjes als het loskomt. Later bij het opnieuw vastzetten hoor je ook die klikjes.
Op plaatje drie staan allerlei platte verbindingen rood omlijnt. Rechtsboven staat er een met een gouden kleur en die verzorgt het beeld (en kleur)naar je scherm. Deze platte verbindingsklem zou je voorzichtig aan kunnen drukken om zeker te weten dat de verbinding tussen de elektronica en het scherm goed is.
Je toestel weer in orde maken (achterkant, schroefjes, batterij, SIM- en SD kaart en kijken of alles weer normaal werkt. Is dit niet zo, dan zul je je moederboard moeten laten vervangen (dure grap!).
Op plaatje klikken

Makker

Bewerkt (15 augustus 2015 18:00)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.