Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Sab

Sab

• Lid sinds 06 oktober 2015
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2015
  • 17:19

Hallo allemaal!

Afgelopen week op vakantie dacht ik voor het eerst eens gebruik te maken van de onderwaterfuncties van mijn Galaxy S4 Active. Het leek me leuk om een paar foto's onder water te nemen, aangezien ik deze functie al een paar keer voorbij zag komen op mijn telefoon. Na een paar leuke foto's de telefoon weer weggelegd, en toen na een tijd was hij uitgevallen. Via internet kwam ik al gauw op dit forum terecht en ik hoop dat er hier mensen zijn die me verder kunnen helpen.
Langzaam begon de telefoon weer te werken, echter deed op het begin de touchscreen het niet meer. Na een tijd ineens weer wel, alleen kreeg ik de telefoon niet meer uit de veilige stand. Opnieuw opstarten en het wissen van de cache partition hadden hier ook geen invloed op. Daarnaast kreeg ik geen geluid bij het afspelen van video's. Of de speaker aan de voorzijde het wel doet, heb ik nog niet kunnen testen. Want inmiddels reageert de touchscreen ook niet meer. Verder doet hij het gewoon.

Dus mijn huidige problemen zijn:

- Telefoon blijft in veilige stand
- Achterste speaker werkt niet
- Touchscreen reageert niet

Iemand ervaring hiermee? Of hulp of tips?

Ik ben jullie eeuwig dankbaar..

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 6 oktober 2015
  • 21:50

Hoi,

Het klinkt een beetje alsof er een knop blijft hangen.

Ik lees in ieder geval dat je mogelijk de veilige modus uit kunt schakelen door de telefoon (volledig) uit te zetten en dan weer aan te zetten terwijl je de 'volume omlaag'-knop ingedrukt houdt.

Sab

Sab

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2015
  • 18:50

Bedankt voor je antwoord Sander.

Hoe bedoel je een knop blijft hangen? De knoppen werken in principe allemaal. Ik herinner me nu alleen wel dat in eerste instantie de 'terug'-knop niet werkte, die doet het inmiddels wel weer gewoon.

Dat van de veilige modus heb ik ook gelezen, ik las ergens een aantal stappen waaronder het opnieuw opstarten, maar hij is inmiddels wel 30 keer opnieuw opgestart maar telkens in de veilige modus. Vervolgens via het Boot menu de cache partition gewist, maar vervolgens nog steeds de veilige stand.

Nog meer info/hulp/tips?

Sander

Sander

• Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 7 oktober 2015
  • 19:12

Ik bedoelde niet in de letterlijke zin, maar dat het systeem het idee heeft dat er een knop vastzit.

Wat betreft het opnieuw opstarten: het is mogelijk de veilige stand in te schakelen door de 'volume omlaag'-knop ingedrukt te houden en op sommige toestellen blijft hij dan op de veilige stand staan totdat je diezelfde stap herhaalt: dus volledig uitschakelen en dan aanzetten terwijl je de 'volume omlaag'-knop ingedrukt houdt. Of bedoelde je dat je dat ook al geprobeerd had?

Sab

Sab

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2015
  • 18:27

Hoi Sander,

Het inknoppen van de 'volume omlaag'-knop' had ik nog niet geprobeerd. Als ik dat doe krijg ik in beeld: 'Warning!!' A custom OS can cause critical problems in Phone and installed applications. If you want to download a custom OS, press the volume up key. Otherwise, press the volume down key to cancel.'

Geen idee wat dat is, dus ik heb op cancel gedrukt.

Het grootste probleem is nu dat het touchscreen ook niet meer werkt. Heeft het zin om zelf de telefoon uit elkaar te schroeven?

Sander

Sander

• Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 8 oktober 2015
  • 21:40

Misschien nog eens proberen met de 'volume omhoog'-knop. Dat het scherm het niet meer doet, is wel érg vervelend inderdaad. Openschroeven lijkt me wel een laatste redmiddel, de garantie is al verlopen?

Sab

Sab

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2015
  • 14:55

Kan dat 'Custom OS' dan geen kwaad? Ja, en het vreemde is dat het scherm het na een tijdje juist weer prima deed, en nu ineens niet meer…
Volgens de site waar ik de telefoon heb besteld, heb je 24 maanden garantie erop. Ik heb nu een jaar lang het abonnement, dus wellicht wel dan. Zou alleen graag mijn data willen bewaren. Als ik hem openschroef, heb je dan nog garantie?

Sander

Sander

• Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 9 oktober 2015
  • 20:16

Als ik hem openschroef, heb je dan nog garantie?

Ik ben bang dat je dan je garantie kwijtraakt. Dat Custom OS kan geen kwaad, maar het lijkt er dan op die knoppencombinatie niet de juiste was.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.