Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gornfika

gornfika

• Lid sinds 28 oktober 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2015
  • 13:27

Hoi,

Ik zit echt vast. Ik kan nu niks meer met mijn telefoon, want er zit ondertussen geen OS meer op.

Hoe is het gegaan?

Ik had root toegang op de telefoon. Dat heb ik gedaan met behulp van Odin. Ook heb ik met Odin PhilZ Touch 6 geinstalleerd (dat menu kan ik gelukkig nog gebruiken). Echter telkens als ik eerst de ROM verwijder, geeft hij daarna met het installeren een foutmelding. Ik heb telkens eerst de telefoon geformatteerd: 'Wipe Data/Factory Reset' en daarna 'Clean to install a New ROM'. Vervolgens Install Zip, en dan het ZIP-bestand geselecteerd. Dan gebeurt er, welke OS ik ook probeer te installeren (FlexOS, Cyanogenmod,Paranoid,Omega en de Stock-android voor de i9505),onderstaande. Alles is geinstalleerd vanaf de SD-kaart. Bij de meeste besturingssystemen start het vervolgens wel allemaal op, maar blijft het ergens hangen.(zie afbeelding, bij een poging tot het installeren van FlexOS_5.1.120150602_unofficial_jfltexx.zip)

Overigens werkte de eerste installatie van Cyanogenmod wél, echter heb ik toen de telefoon proberen te versleutelen via instellingen (leek me wel interessant). Vervolgens kreeg ik bij het opstarten na het logo van Cyanogenmod alleen een zwart beeld. Ik kreeg geen beeld, behalve als ik de powerknop inhield. Dan kon ik opnieuw opstarten, afsluiten etc

Ik ben teneinde raad, kan dit nog opgelost worden, of is mijn telefoon dood en niet meer te redden?

Bewerkt (28 oktober 2015 13:59)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 oktober 2015
  • 14:04

ik heb dit soort dingen ook wel gehad met mijn S1-S3 toestellen. Ik kon altijd weer terug door via de Download modus en Odin de stock ROM te flashen, vervolgens te booten in de recovery modus, en daar een wipe data/factory reset uitvoeren. Een enkele keer was het nodig om daarna nog eens de ROM te flashen gevolgd door een reset.

gornfika

gornfika

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 11:57

Wat bedoel je met stock ROM flashen, is dat gewoon zo'n md5 bestand (en vervolgens de 'originele ROM er weer op zetten? En moet ik dan de eerst de officiële Android weer installeren, alvoor ik weer FlexOS installeer? Heb je toevallig een idee waar ik kan zoeken naar het bestand waarmee ik moet flashen (md5? Alvast hartelijk dank!

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 29 oktober 2015
  • 12:19

Wat bedoel je met stock ROM flashen, is dat gewoon zo'n md5 bestand (en vervolgens de 'originele ROM er weer op zetten? En moet ik dan de eerst de officiële Android weer installeren, alvoor ik weer FlexOS installeer? Heb je toevallig een idee waar ik kan zoeken naar het bestand waarmee ik moet flashen (md5? Alvast hartelijk dank!

http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/63186-firmware-update-i9505xxuhob7-black-editionbtuandroid-501-beschikbaar.html

De eerste gewoon downloaden en flashen met ODIN. Daarna moet je toestel meer "out of the box" zijn, als je de code *2767*3855# daarna invoert. Daarna kun je weer gaan spelen met custom roms.

Bewerkt (29 oktober 2015 12:20)
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2420
  • Reputatie 20
  • 29 oktober 2015
  • 12:21

Als ik me niet vergis, moet je niet vanaf sdkaart maar gewoon vanaf je pc de rom instaleren. (Bij Odin dan)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

gornfika

gornfika

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 13:22

Misschien een domme vraag, maar wat moet ik nou via Odin installeren en wat via de recovery modus? Ik snap het verschil niet meer.

gornfika

gornfika

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 13:23

http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/63186-firmware-update-i9505xxuhob7-black-editionbtuandroid-501-beschikbaar.html De eerste gewoon downloaden en flashen met ODIN. Daarna moet je toestel meer "out of the box" zijn, als je de code *2767*3855# daarna invoert. Daarna kun je weer gaan spelen met custom roms.

Als ik op de eerste klik, geeft hij aan dat het bestand niet meer te downloaden is

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 29 oktober 2015
  • 13:53

een (stock) samsung ROM installeer (flash) je altijd via de PC, met Odin. Custom ROMs kun je vaak via de SD kaart en custom recovery installeren.

alle originele samsung ROMs kun je hier downloaden: http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9505/PHN/

Vaak is dat inderdaad een tar.md5 bestand. Let op dat je de juiste pakt (black edition of niet).

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2420
  • Reputatie 20
  • 29 oktober 2015
  • 13:57

http://samsungupdate.com/how-to/how-to-install-an-official-samsung-stock-firmware-using-odin

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

gornfika

gornfika

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 14:07

Dus als ik het goed begrijp, ga ik nu dat bestand van sammobile.com, flashen via Odin. Kan ik vervolgens weer aan de gang met CUSTOM Roms? Of moet ik eerst nog alles via het recovery menu 'schoonmaken'? Alvast hartelijk dank allemaal!

Bewerkt (29 oktober 2015 14:09)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren