Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
krijgt de s4 wel marshmallow?ik vrees ervoor hoor.
Het is niet bekend of de S4 MarshMallow krijgt en ik denk dat het ook zeer onwaarschijnlijk is.
Hoi, Mijn S4 draait op Lollipop 5.0.1, baseband-versie I9505XXUHOB7. Omdat hij is geroot, kan ik daardoor niet automatisch upgraden naar Marshmallow. Ik vroeg mij af of ik kan upgraden via Odin. Ik heb nu twee vragen: - zijn er al gebruikers die op hun S4 met Marshmallow draaien - welke Baseband-versie moet ik dan hebben? Als iemand mij hier wat verder mee kan helpen, héél erg graag!(en hopelijk heb ik deze topic in het juiste forum gezet, ik zag geen andere die specifiek over besturingssoftware gaat)
Ik maak hieruit op dat M over verschillende problemen beschikt.
Het enige wat ik zoek (en hoopte in M aan te treffen) is een mogelijkheid om zélf te kunnen beslissen wat mijn apps NIET mogen.
Enkele jaren geleden was hiervoor een app waarmee je kon bepalen welke app wel en niet data mocht versturen.
Ik heb er ontzettend veel moeite mee dat je soms noodgedwongen apps installeert, die je toestemming geeft om in je hele toestel te mogen rond koekeloeren. Daar wil ik van af.
Dus..
Ik maak hieruit op dat M over verschillende problemen beschikt. Het enige wat ik zoek (en hoopte in M aan te treffen) is een mogelijkheid om zélf te kunnen beslissen wat mijn apps NIET mogen. Enkele jaren geleden was hiervoor een app waarmee je kon bepalen welke app wel en niet data mocht versturen. Ik heb er ontzettend veel moeite mee dat je soms noodgedwongen apps installeert, die je toestemming geeft om in je hele toestel te mogen rond koekeloeren. Daar wil ik van af. Dus..
Ik zal het wat beter benadrukken, in L kan ik weliswaar zelf beslissen wat ik installeer, ik wil de gebruikersrechten optimaal/maximaal beheren.
Als ik bv Firefox installeer als browser, dan wil ik niet dat hij bv in mijn bestanden mag neuzen, mijn belhistorie kan bekijken, dat soort dingen.
Heb ik dat in L dan over het hoofd gezien, kan dat daar dan wél?
Ik zal het wat beter benadrukken, in L kan ik weliswaar zelf beslissen wat ik installeer, ik wil de gebruikersrechten optimaal/maximaal beheren. Als ik bv Firefox installeer als browser, dan wil ik niet dat hij bv in mijn bestanden mag neuzen, mijn belhistorie kan bekijken, dat soort dingen. Heb ik dat in L dan over het hoofd gezien, kan dat daar dan wél?
Elke app die je installeert vraagt om toestemming.
In die toestemming zit vaak inbegrepen dat je akkoord gaat dat ze sms'jes mogen versturen, je belgegevens mogen bekijken, je contactenlijst mogen inzien/kopiëren.
Natuurlijk beslis je dat zelf, vandaar dat het wenselijk is om apps die dat willen enerzijds te kunnen gebruiken, maar anderzijds met restricties die je zelf bepaald.
En sommmige apps zijn haast te belangrijk om om deze redenen af te wijzen en niet te installeren.
Dat brengt mij op de vraag of de app XPrivacy ook op L werkt of alleen op KK?
Elke app die je installeert vraagt om toestemming. In die toestemming zit vaak inbegrepen dat je akkoord gaat dat ze sms'jes mogen versturen, je belgegevens mogen bekijken, je contactenlijst mogen inzien/kopiëren. Natuurlijk beslis je dat zelf, vandaar dat het wenselijk is om apps die dat willen enerzijds te kunnen gebruiken, maar anderzijds met restricties die je zelf bepaald. En sommmige apps zijn haast te belangrijk om om deze redenen af te wijzen en niet te installeren. Dat brengt mij op de vraag of de app XPrivacy ook op L werkt of alleen op KK?
Hoi,

Mijn S4 draait op Lollipop 5.0.1, baseband-versie I9505XXUHOB7.
Omdat hij is geroot, kan ik daardoor niet automatisch upgraden naar Marshmallow.
Ik vroeg mij af of ik kan upgraden via Odin.
Ik heb nu twee vragen:
- zijn er al gebruikers die op hun S4 met Marshmallow draaien
- welke Baseband-versie moet ik dan hebben?
Als iemand mij hier wat verder mee kan helpen, héél erg graag!
(en hopelijk heb ik deze topic in het juiste forum gezet, ik zag geen andere die specifiek over besturingssoftware gaat)