Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Jolandaaaaa

Jolandaaaaa

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 maart 2016
  • 12:11

Sinds vanochtend kan ik niet meer in mijn telefoon zónder dat ik eerst de Amerikaanse regering toegang geef tot allerlei communicatie van deze telefoon. Ik heb geprobeerd er omheen te gaan en te herstarten (3x geprobeerd). Dat heeft geen succes. 
Ik kon op internet niets vinden, behalve dat dit een notice is die inderdaad bestaat. Alleen het lijkt mij, dat het in dit geval een hack of een bug is.
Is iemand bekend met dit probleem? Heeft iemand suggesties om dit aan te pakken?
Bedankt!!

Bijlage:

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 maart 2016
  • 14:21

Kan zijn dat je een of ander Interpol virus hebt.

Je toestel in safemode zetten en de app verwijderen.

Klik Hier om naar een soortgelijk probleem en mogelijke oplossing te gaan. 

blondes

blondes

• Lid sinds 19 maart 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 maart 2016
  • 19:15

Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds gisteravond! Heb ook 'n Galaxy S4…

De suggestie van Gizmobinky werkt voor mij helaas niet. Sowieso heb ik géén idee in welke App deze malware verstopt zou moeten zitten, want ik heb de laaste dagen helemaal niets raars binnengehaald.
Maar de banner verschijnt ook zó kort na het opstarten in beeld (en wil dan echt niet meer weg) dat je weinig uit kunt halen qua verwijderen van apps.
@Jolandaaaaa: heb jij al een oplossing gevonden?

Jolandaaaaa

Jolandaaaaa

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 maart 2016
  • 19:23

Helaas is het probleem hardnekkig. Ik krijg het niet verwijderd.
@blondes,ik heb de oplossing nog niet…dus als jij of iemand anders nog suggesties heeft

Eerst geprobeerd in de veilige modus naar de apps te gaan, maar ik kan niet eens naar instellingen of op het scherm verschijnt het bericht al (precies zoals jij hebt, blondes).
Ik kan dan kiezen uit óf akkoord gaan óf een noodoproep doen.

Vervolgens heb ik m in de vliegtuigstand gezet en uitgeschakeld. Opnieuw in de veilige modus gestart, maar ook nu weer kan ik niet naar de apps via instellingen gaan.

Helaas!!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 maart 2016
  • 21:27

Ik weet helaas weinig van samsung telefoons maar Je zou kunnen proberen om het cache geheugen te wissen maar aangezien jullie niet in de instellingen van de telefoon kunnen komen zouden jullie dat ook in de stock Recovery kunnen doen.

Bekijk het filmpje hoe je in de Stock Recovery kunt booten om daar het cache geheugen te wissen en checken of dat het probleem oplost. 

Als dat ook niet werkt zou je daar in Recovery ook een Factory reset kunnen doen. 

Ik adviseer om wel om eerst een backup te maken van je bestanden met een of ander programma voor de pc, bijvoorbeeld Samsung kies of smartswitch voor dat je het bovenstaande probeert. 

Nogmaals ik heb weinig kaas gegeten van Samsung. 

In het filmpje wordt een Factory reset gedaan en door deze actie wordt het hele toestel gereset.

het cache geheugen wissen kun je normaal gesproken ongestraft doen, bepaalde inloggegevens zullen opnieuw gedaan moeten worden. 

Bewerkt (19 maart 2016 21:36) | text aangepast
Jolandaaaaa

Jolandaaaaa

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 maart 2016
  • 23:01

Dank je wel gizmobinky voor je berichtjes en voor het filmpje, erg handig!

Ik heb eerst het wissen van de cache in stock recovery geprobeerd. Ook dit was helaas onvoldoende om van het bericht af te komen.
Ik ben daarom uiteindelijk toch maar overgegaan op de factory reset :'(
Dit had gelukkig wél het gewenste resultaat
Dus, nu maar aan de slag om mijn telefoon opnieuw in te richten.

@blondes, factory reset werkt, maar of jij die stap ook wilt zetten…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 maart 2016
  • 23:15

Ik heb nog wel een tip! zet niet zomaar de apps automatisch terug vanuit je Gmail/playstore  account maar Doe dat een voor een, het kan namelijk zijn dat het probleem meegekomen is met een bepaalde app niet dat je dadelijk weer met hetzelfde probleem zit. 

Succes beiden  met je android phone ;-)

Bewerkt (19 maart 2016 23:20) | Text aangepast
Jolandaaaaa

Jolandaaaaa

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2016
  • 13:30

Bedankt gizmobinky!

Ik heb nog een nabrander m.b.t. dit probleem en meteen ook een vraag @blondes:
Heb jij toevallig ook Worx citrix op je telefoon?

Ik begreep van onze helpdesk van het werk, dat het zou gaan om een 'gewone' update van Samsung. Het is dus geen hack en we kunnen gewoon op akkoord drukken.

Ik geloof dat eerlijk gezegd niet zo, want de privételefoon van mijn collega doet het zonder enig probleem, terwijl haar werktelefoon met Worx citrix erop wél blokkeert.
Ook wil het 'toeval' dat mijn opnieuw ingerichte telefoon het anderhalve dag lang zonder enig probleem doet, maar dat ik dírect nadat ik mijn apparaat gecodeerd had (tbv het gebruik van Worx citrix) ik opnieuw de melding krijg.

Zelfs als het 'slechts' een Samsung update is en dat het niet een combinatie is van "Worx" met een component van Samsung, dan is het nogal wat. Je zet niet slechts de achterdeur in je telefoon open, maar je rolt de rode loper ook nog eens uit.

Ik ben dus erg benieuwd blondes of jij ook Worx citrix op je telefoon hebt, of dat dit gewoon een sneaky manier van de Amerikaanse overheid is om toegang tot telefoons te krijgen, waar ze dit bij Apple bv niet lukt.

blondes

blondes

• Lid sinds 19 maart 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2016
  • 10:47

Jolandaaaaa:
Sorry voor de late reactie… maar inderdaad: bij mij moet óók Worx-mail de boosdoener geweest zijn.
Die had ik namelijk vorige week woensdag (2 dagen voordat het probleem zich begon voor te doen) nét opnieuw geinstalleerd.

Ik heb een week lang erg getwijfeld over het uitvoeren van een factory reset, maar kon het uiteindelijk toch niet over mijn hart verkrijgen om al mijn persoonlijke data kwijt te raken… dus ik heb de situatie maar gelaten voor wat die was en de Samsung gewoon een week niet gebruikt…
Ook ik had maandag met onze ICT-helpdesk gebeld, maar toen vertelden ze, dat ze nog niet wisten waardoor het probleem veroorzaakt werd. En gisteren 24-03 nogmaals teruggebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn die het hele probleem zelfs niet kende. Vandaag werd ik bij de helpdesk dan eindelijk geholpen daar iemand die mij hetzelfde verhaal vertelde als wat jij hierboven beschrijft.

Vervolgens sprak ik een directe collega die ook een Samsung van het werk heeft maar geen Worx Citrix geïnstalleerd, en zij had het probleem niet. Dus toen viel het kwartje eindelijk. Worx is trouwens niet uitsluitend voor de NL markt (overheid) gemaakt, maar is een wereldwijde app. Dus misschien is dit wel degelijk een echte boodschap van de USGovernment, die volkomen misplaatst naar alle Samsung-gebruikers van Worx Citrix wereldwijd wordt gestuurd.

En de laatste ontwikkeling was ten slotte nog deze: vanmorgen besloot ik om het advies van de helpdesk maar te gaan volgen, en op accepteren te drukken. Maar toen ik mijn telefoon opstartte, verscheen de banner EINDELIJK niet meer in beeld! HOERA!! Problem solved!! Ik kan weer Candy Crushen!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren