Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Richie92

Richie92

• Lid sinds 09 april 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 9 april 2016
  • 16:39

Hoi. 

Ik heb inmiddels z'n 2,5 jaar een Galaxy S4. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, hij is nooit gevallen en/of nat geworden. Sinds enkele weken heb ik echter steeds vaker het probleem dat ik de melding krijg dat mijn SIMkaart niet meer gevonden wordt. De enige optie die ik dan krijg is herstarten. Wanneer ik de telefoon dan herstart leest hij de SIMkaart soms wel, maar soms ook niet.

Ik ben dus ook al een tijdje bezig om dit probleem op te lossen. Ik heb een nieuwe SIMkaart aangeschaft -> werkte niet. Dus ik heb daarna gegoogled naar het probleem. Op internet wordt veel gesproken over een productiefout in het moederboard waardoor de SIMkaart moeilijk wordt gelezen. Dus ik ben daarover informatie over gaan inwinnen bij een reparateur en die vertelde mij inderdaad dat de laatste tijd erg veel mensen komen met dezelfde klacht en dat het probleem opgelost is na een reparatie aan het moederboard. Door deze reparatie ben ik mijn telefoon 3 weken kwijt geweest en dit kostte mij 125 euro. Nadat ik vandaag mijn telefoon heb opgehaald leek hij het in eerste instantie weer goed te doen. Maar op dit moment krijg ik weer dezelfde foutmelding als voorheen en is het probleem niet opgelost.

Heeft iemand van jullie enig idee wat het probleem kan zijn en hoe het opgelost kan worden?

Gr. Richie 

Mateloos

Mateloos

• Lid sinds 19 september 2011
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 12 april 2016
  • 15:49

Hier exact hetzelfde probleem. En heb precies dezelfde stappen ondernomen als jij. 

Heb vandaag mijn nieuwe simkaart ontvangen maar hij doet het nog steeds niet. Telkens binnen 2uur krijg ik weer de melding dat ik mijn s4 opnieuw op moet starten, en vaak al binnen een paar minuten. En dan kan het zo maar zijn dat het toestel mijn simkaart helemaal niet pakt. 
Lees ook nergens op internet een echte oplossing ervoor. Mijn simkaartmodule heb ik al laten vervangen, zonder succes. Ben nu best moedeloos aan het worden en eigenlijk al aan het kijken naar een nieuwe mobiel. Maar heb daar het geld eigenlijk niet voor over. 

Ik lees ook dat het misschien zou helpen om mijn mobiel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maar dit is een helse klus qua backuppen etcetera en dat doe ik dus liever niet als ik geen garantie voor succes heb.

Er moet toch een oplossing voor te vinden zijn?? Heb het nu al 4 5 maanden. Word er echt niet goed van!

Mvg,

wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2016
  • 19:39

Ik heb dit probleem ook, maar dan heel occasioneel. Ik heb begrepen uit verschillende forums dat het op een hardware probleem zou gaan waardoor het soms voorkomt dat de simkaart-lezer even te weinig stroom krijgt.

Ik heb zelf ook al gemerkt dat 9/10 gevallen deze melding komt als er wat druk is uitgeoefend op da achterkant van de GSM (door bv in een strakke broekzak te zitten). 

Je kan idd heel het moederbord vervangen (maar dat heb ik er ook niet meer voor over => duur geval).
Volgens mij moet het ook wel mogelijk zijn om het grootste probleem op te lossen via een software tooltje. Het probleem is eig dat de simkaart heel even te weinig stroom krijgt waardoor de gsm praktisch blokkeert en je verplicht bent te herstarten.
Ik had gedacht, als iemand een klein stukje software zou kunnen ontwikkelen zodat als de simkaart niet genoeg stroom krijgt, dat je telefoon bv x aantal seconden (in te stellen) later nog eens probeert verbinding te maken met de sim. en dit een x (in te stellen) aantal keer voordat je de bekende melding krijgt.

Dit zou denkik een mooie oplossing zijn (maar geen ideale oplossing, je bent immers nog wel even onbereikbaar). 

Tot deze conclusie ben ik gekomen door wat over het probleem te lezen en logisch na te denken. Wellicht is er wel iemand op deze site die er meer van kent? Ik zou ook niet weten hoe je aan zo'n software tool zou moeten beginnen. 

Wat denken jullie? 

Bewerkt (27 juli 2016 19:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren