Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2016
  • 17:52

Hallo iedereen, 

Ik ben in het bezit van een samsung galaxy S4 GT-I9505 en zou graag CWM erop flashen om vervolgens cyanogenmod erop te installeren.

De smartphone is al enige tijd geroot, maar de CWM erop zetten geeft problemen.
Met mijn samsung tabletje (Galaxy 3) kon ik zonder problemen met de Odin software voor windows de CWM bootloader erop zetten maar als ik dit wil doen met mijn S4 smartphone krijg ik enkel de melding "FAIL". 

Vervolgens heb ik de Mobile Odin app aangekocht om het via het toestel zelf te proberen. Dit lukte schijnbaar wel want mijn toestel startte vervolgens op in CWM recovery modus. 
Vervolgens heb ik gewoon "reboot" gekozen in het menu om te checken dat al de rest nog in orde was. 
Dit was ok, alles werkte gewoon. Maar toen ik vervolgens terug in de CWM recovery mode wou geraken krijg ik het niet meer terug te zien. 

Ik krijg een beperkte bootloader te zien met bovenaan lrx22c.i9505xxuhoj2  en een aantal update keuzes. Maar dit is dus niet de bekende CWM en de keuze "install ZIP" ontbreekt…

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik alsnog CWM kan installeren? 

Alvast erg bedankt 

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 27 juli 2016
  • 17:54

installeer twrp das een betere recovery.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2016
  • 17:56

@angelo35 en hoe denk je dat ik dit best zou installeren? Aangezien de Odin software voor windows blijkbaar niet werkt in combi met mijn galaxy S4? 

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 27 juli 2016
  • 19:01

odin werkt niet, probeer eens of je met de juiste drivers je galaxy s4 te zien krijgt in odin.

de drivers kun je hier downloaden en de laatste odin hier, twrp recovery kun je hier downloaden door het type nummer van je phone in te geven, het bestand is een image.

wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2016
  • 19:14

Ik denk dat odin mijn smartphone wel herkent. Als ik hem aansluit krijg ik toch het poortnummer in het programma te zien. en da kadertje van die poortnummer wordt blauw. 
Als ik de samsung drivers installeer krijg ik een melding dat ze al geïnstalleerd zijn. 

Ik heb wel gezien dat er een app bestaat genaamd: TWRP managar, heeft iemand hiermee ervaring? evt in combi met zijn/haar S4?
Ik ben momenteel niet thuis, dus ik probeer straks verder. 

Nog mensen die ervaring hiermee hebben?
Ik zou liefst niet mijn gsm is een baksteen veranderen :p 

Alvast bedankt 

Bewerkt (27 juli 2016 19:16)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 27 juli 2016
  • 21:07

inderdaad als het vakje blauw wordt en er added in het scherm komt te staan wordt je toestel goed gezien door odin.

voor de rest is het een kwestie van het toestel in downloade mode te zetten en de recovery te flashen via odin.

let wel op! dat je de juiste twrp recovery neemt voor jou type galaxy s4.

of bekijk het onderstaand filmpje.

en dat appje heb ik in een grijs verleden een keer gebruikt, toen der tijd werkte het prima, houdt wel in de gaten dat het appje root accses nodig heeft om de recovery te flashen.

Bewerkt (27 juli 2016 21:12)
wieland99

wieland99

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2016
  • 00:18

heel vreemd. Bij mij blijft de melding: "fail" komen in Odin bij mijn S4. 
En ik heb vandaag ook een samsung tabletje geflashed ( met CWM) en dat werke perfect in combinatie met odin op dezelfde pc. 

Na al het prutsen met mijn gsm is er blijkbaar toch iets misgelopen in de samsung android software die erop staat. (vastlopers en reboots)  ik heb met de stock recovery software net een hard reset gedaan en alles werkt terug.

Ik ben momenteel wat aan het twijfelen of ik TWRP nog via die app zou proberen te installeren. Het is een wat tricky ding om te doen maar als het lukt kan er eig niets meer mislopen…
Is er mss verder nog iemand die zijn galaxy S4 heeft geroot? En op welke manier?
alvast bedankt 

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 28 juli 2016
  • 12:08

heb je ook andere versies van twrp geprobeerd en het is een tar file.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren