Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2011
  • 10:16

Beste

Sinds een week of 2 ben ik de trotse eigenaar van een Samsung Galaxy S Plus. Geweldig toestel, alleen jah..batterij is wat snel leeg. Is het enige minpunt wat ik kan bedenken.
Gistermiddag heb ik mijn gsm daarom nog eens aan de computer gehangen, en via KIES gekeken of er misschien een nieuwe firmware te downloaden was. En die was er. (Vraag me niet precies welke code, dat weet ik helaas niet)
Dus ik begonnen met het downloaden, tot zo ver geen probleem. Alles liep prima via het programma. Toen alle bestanden waren gedownload, werden deze naar mijn toestel overgezet: op de telefoon het bekende Androidpoppetje dat zegt ‘'Downloading, do not turnoff target’' en op de pc een nieuw vestertje waarop een balkje zou moeten gaan lopen. Alleen ging deze niet lopen..zelfs niet na een half uur!.
Uiteindelijk heb ik de gsm toch uitgezet, en daarna zonder problemen weer opgestart, om het opnieuw te gaan proberen. Via KIES kreeg ik de melding dat de update mislukt was, en dat er een noodherstel gedaan moest worden. Prima, ik alle aanwijzingen op het scherm volgen. Batterij er uit, er in, opstarten in herstelmodus d.m.v. power+vol. up en dan links onder de menu knop wanneer ik het poppetje uit de doos zie. Ik krijg ook wel een klein menu bovenaan het scherm, maar als ik vervolgens het noodherstel wil uitvoeren via KIES, krijg ik steeds de melding dat het niet gelukt is, en dat ik maar contact moet opnemen met Samsung.

Ik heb al gezocht hier en op andere sites, maar kan niet echt vinden wat ik nu fout doe. Iemand bekend met dit probleem, en wellicht een oplossing??

Gr Bas

Bewerkt (19 oktober 2011 10:16)
dtgplim

dtgplim

• Lid sinds 21 oktober 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 14:52

Heb hetzelfde probleem. Gisteren gezien dat er via KIES een udate van de firmware beschikbaar was voor de galaxy s plus GT i9001 en daarna de procedure gevolgd. Zag geen bijzondere zaken verschijnen dus dacht dat alles goed ging. Daarna herstart en vervolgens blijft het toestel in een loop hangen van: er wordt het samsung logo getoond en vervolgens het samsung galaxy S plus GT i9001 logo en verder komt het toestel niet. Dit wordt voortdurend herhaald. Daarna een factory reset gedaan met hetzelfde resultaat.
Als ik handmatig reboot krijg ik de volgende boodschappen:

E: failed to mount preload (invalid argument)
E: install_application_for_customer can't mount /preload
Applying multi CSC
Installing multi CSC
Can't access to system/csc/XEO/system/.
succesfuly applied multi csc
status 1..
rebooting..

Wie kan mij helpen

groet

lim

Bewerkt (21 oktober 2011 14:52)
BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2011
  • 12:41

Nogmaals aan het proberen, nu via mijn laptop. Opnieuw blijft de voortgang van de firmware-upgrade hangen op 0%…
Iemand suggesties??

Bewerkt (26 oktober 2011 12:41)
rickloon

rickloon

• Lid sinds 04 november 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 19:26

Ik heb Kies opnieuw geinstalleerd, kreeg een noodherstel code en heb via die code ge-upgrade… Heb eerst ook zitten rommelen en proberen met batterijen en kabeltjes.Firmware bleef ook hANGEN… Uiteindelijk is het gelukt. Waarom? Geen idee.

Bewerkt (4 november 2011 19:26)
wees

wees

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 21:03

ik heb KIES van mijn laptoppie gegooid.
dan maar geen firmware updates.

als ik wat meer ingewijd ben probeer ik ODIN.

Bewerkt (4 november 2011 21:03)

Galaxy S Plus : BroodROM
NEXUS 5 : rooted
HTC One (M7) : rooted
NEXUS 5X

daf55

daf55

• Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 23:21

Nieuw hier, en gelijk hetzelfde probleem…

Heb sinds een week een S plus. en ben (tot nu toe) blij mee. Had een Wildfire, maar dit is toch heel wat beter!

Maar hij “hangt” nu aan Kies, en bij mij blijft de voortgang ook op 0% hangen. Ik durf hem er niet af te halen, maar om nu de hele nacht te wachten?

Tips?

Ik ben toch maar stout geweest, en heb de usb losgemaakt. Gelukkig start de telefoon gewoon op en doet alles het nog. Maar nu herkent Kies de telefoon niet meer. Wat nu?

Zo maar laten?

Bewerkt (4 november 2011 23:21)
rickloon

rickloon

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 november 2011
  • 10:32

KiEs herkent de telefoon alleen als die niet deze in standby staat. Eerst de telefoon aan, dan met het snoertje op je laptop aansluiten en kies opstarten: let er op dat ondertussen de sgs+ niet in standby gaat; gebeurde mij namelijk laatst.

Bewerkt (5 november 2011 10:32)
Tommos89

Tommos89

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 19:49

Hoi,

ik ook ben in het bezit van een samsung galaxy s plus. Ik ben net als de rest van mening dat het een geweldig toestel is. Ik zit jammer genoeg wel met een update probleem. Ik heb vandaag namelijk het toestel van mijn vriendin geupdate naar 2.3.5. Zij is in bezit van hetzelfde toestel als ik. Wanneer ik haar telefoon aan de computer aansloot kreeg ik bij Kies direct de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar was. Ik heb deze direct geinstalleerd en binnen een kwartier stond de nieuwe software erop. Ik wilde met mijn toestel het zelfde doen maar dat ging helaas niet zo gemakkelijk. Er werd bij mij geen melding gegeven van een update maar er kwam te staan “Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies”. Ik heb Kies inmiddels verschillende keren geinstallerd, memory card eruit gehaald, een andere computer geprobeerd om te updaten maar het werkt geen van allen. Ik ben radeloos over wat ik verder nog kan doen dus ik hoop dat er iemand is die dit bekend voorkomt en er een oplossing voor heeft!

Gr

Bewerkt (8 november 2011 19:49)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.