Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Bajesco

Bajesco

• Lid sinds 10 december 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 10 december 2011
  • 18:12

Ik heb het probleem dat mijn Samsung Galaxy Plus regelmatig vast loopt/uit valt (soms elke 10 minuten).
Het probleem doet zich voor als het toetsel in de stand-by stand staat (dus vergrendeld en een zwart scherm), vervolgens reageert het toetsel nergens meer op. Ik weet echter niet of het toetsel nog aan staat en vast is gelopen of dat deze is uit gevallen. Ik moet in ieder geval de batterij eruit halen voordat ik het toetsel weer in kan schakelen.

Het vreemde is dat het probleem zich niet voordoet wanneer de oplader aan de telefoon is aangesloten. Ik vermoede eerst een batterij die niet goed vast zat, maar het plaatsen van een stukje opgevouwen papier mocht niet baten.
Daarnaast valt het toetsel niet uit als ik muziek op de achtergrond aan laat staan (dus de batterij is niet de boosdoener denk ik zo).
Ik heb nu dus constant muziek aan staan met volume 0, zodat het toetsel niet uit valt.

Het resetten van de telefoon (met de 3 knoppen en via het menu) mocht ook niet baten. Overigens loopt het toestel al vast wanneer er nog niets is geinstalleerd, dus het probleem lijkt ook niet door bepaalde apps veroorzaakt te worden.

Ik heb al op Google gezocht naar dit probleem, maar ik kon er niets over vinden. Via Google ben ik op dit forum terecht gekomen en ik hoopte dat iemand hier mij zou kunnen helpen?

De firmware versie is 2.3.5

Bewerkt (24 april 2013 13:51)
marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 11 december 2011
  • 12:20

Heb je dit probleem al sinds je hem hebt, of sinds je hem geupdated hebt naar Android 2.3.5?
Het kan namelijk zijn dat de firmware er opnieuw opgezet moet worden om het probleem te verhelpen (foutje tijdens installeren).

Als dat niet zo is zal ik hem zsm naar een Samsung Service Point brengen om hem te laten controleren en eventueel voor garantie op te laten sturen, want dan is er iets anders intern aan de hand denk ik zo.

Bajesco

Bajesco

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 11 december 2011
  • 14:02

Het probleem speelt al sinds ik hem heb (er stond toen nog niet versie 2.3.5 op, maar weet ook niet welke versie er wel op stond).
Garantie zit niet op het toetsel, omdat het een oud show model is welke op beursen werd gebruikt

Bewerkt (11 december 2011 14:02)
a.jongebloed

a.jongebloed

• Lid sinds 01 november 2011
  • Berichten 163
  • Reputatie 0
  • 11 december 2011
  • 14:16

@Bajesco, Ik zou je ook adviseren naar een Samsung Service Center bij jou in de buurt te gaan. Garantie of niet, het blijft een Samsung.

Groeten, Allard

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 12 december 2011
  • 11:01

Bajesco;247080
Het probleem speelt al sinds ik hem heb (er stond toen nog niet versie 2.3.5 op, maar weet ook niet welke versie er wel op stond).
Garantie zit niet op het toetsel, omdat het een oud show model is welke op beursen werd gebruikt

Hoezo dan geen garantie? Als het toestel jonger is dan 24 maanden dan heb je zonder enige kassabon garantie op het toestel omdat ze het toestel kunnen uitlezen wanneer hij voor het eerst aan is geweest en dergelijke. Dus als jij zeker bent dat hij jonger is, dan heb je bij een “Samsung Service Centre” (te vinden op samsung.nl) gewoon je garantie.

a.jongebloed

a.jongebloed

• Lid sinds 01 november 2011
  • Berichten 163
  • Reputatie 0
  • 12 december 2011
  • 12:02

@Marco, volgens mij heb je gelijk, je hebt “gewoon” fabrieksgarantie op het toestel!

Groeten, Allard

Bajesco

Bajesco

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 23 december 2011
  • 14:56

Na nog wat zoeken kwam ik een ander topic tegen op dit forum;
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/19455-galaxy-s-restart-tijdens-lock-screen.html

Ik citeer:
Download the program (it's free) Load Monitor. Install it. Under its preferences check the following on… Add Notification, Only notify high load, Auto start, and most importantly Wake Lock. Maybe the Screen setting that I gave you before wasn't the solution, but these two were the changes that I made four days ago and my phone hasn't turned off at all. Hope this helps..

Dus gewoon Load Monitor installeren notificatie maken
Only notify high load, Auto start, and most importantly Wake Lock.
Probleem opgelost

Bewerkt (23 december 2011 14:56)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.