Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

krisgua

krisgua

• Lid sinds 03 juli 2012
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2012
  • 23:42

Hallo,
ik heb vandaag mijn eerste smartphone gekocht. Er zat een gratis simkaart van mobistar met 5 € belwaarde bij. Hoewel ik een Aldistartkaart gekocht had, heb ik eerst met die mobistar geprobeerd. Toen ik verbinding met mijn account bij Google probeerde te maken (mijn eerste actie op internet) kreeg ik de melding dat ik onvoldoende saldo had. (toen zag ik dat de kaart een eerste keer moest gebruikt worden voor 2/7! )

Ik heb dan met mijn Aldi simkaart geprobeerd (Alditalk Medion Mobile). Volgens de instructies heb ik de pincode ingevoerd, op OK gedrukt, en dan 1 cijfer ingevoerd en op het hoorntje gedrukt om de verbinding tot stand te brengen.Eerst kreeg ik de melding USSD code actief. daarna: “unknown application.”. Maar ik kan er toch geen applicatie bijvoegen voor mijn simkaart werkt.
Ik geraakte niet verder. Zo'n kaart moet eerst in een GSM gebruikt worden, maar ik dacht dat een smartphone een GSM is. Klopt dat misschien niet ?

Kan iemand me a.u.b. helpen ? Ik zou héél graag mijn toestel proberen, natuurlijk.

Alvast bedankt,

Kris

PS: op de website van aldi talk las ik “U kunt ALDI TALK met toestellen van MEDION en in principe ook met ieder ander SIM-lockvrij toestel gebruiken de GSM 1800- en de GSM 900-norm ondersteunt. Dat geldt voor alle Dual-, Triband- en UMTS-GSM’s. Bekijk in dit verband de handleiding van uw GSM.” Ik denk dat mijn toestel quadriband is. Zou dat de oorzaak kunnen zijn ?

Bewerkt (24 april 2013 15:08)
krisgua

krisgua

• Lid sinds 03 juli 2012
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2012
  • 19:29

Hallo,
Ik ben al een stapje verder geraakt: ik heb mijn kaart kunnen activeren voor tel en GSM, maar geraak nog niet op internet. Voor het geval er nog mensen zijn met hetzelfde probleem, zet ik de uitleg hieronder:
Ik had gisteravond ook een mail gestuurd naar Aldi talk, via hun website, en kreeg al voor de middag het volgende antwoord: “U dient te bellen naar een willekeurig bestaand telefoonnummerom de simkaart te activeren. Niet naar een cijfer. Dit is een drukfout in de handleiding. Hiermee zou het probleem opgelost zijn.” (Het lukte pas nadat ik het internationale nummer invoerde, ofwel was het toeval dat ze juist daarna geactiveerd werd.)

Ik vond op jullie forum bij de vraag “Internet via simcard aldi” de tip: “Uiteindelijk moest ik bij “APN” portalmmm.nl invullen en niet wat er bij U op de site staat.” (Het ging hier eigenlijk wel over een tablet) Ik veronderstel dat dit voor Nederland is, en dat ik veel MB zou verbruiken als ik dat hier in België zou instellen. Daarom heb ik geprobeerd met portalmmm.be . Ook hiermee geraakte ik niet op internet. Maar wellicht staat ook dat foutief in de handleiding ?
Ik heb terug een mail gestuurd naar Aldi talk om hiernaar te vragen. Ik hoop dat ze morgen weer vlug reageren. Maar misschien kan iemand me al vlugger helpen?
Groetjes,
Kris

Bewerkt (24 april 2013 15:09)
krisgua

krisgua

• Lid sinds 03 juli 2012
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2012
  • 22:53

Hallo,
Ik meld hier even dat het probleem opgelost is. Ik kreeg intussen antwoord van Aldi, en de gegevens in de handleiding waren toch juist. Als het met die instellingen niet werkte, raadden ze me aan om de kaart eerst in een andere smartphoon te proberen. Ik ben er mee naar de winkel waar ik mijn GSM kocht (Vandenborre in Winkelstappe Merksem) gegaan, en een verkoopster heeft mijn Aldisimkaart in haar persoonlijke GSM gestoken. Als dat geen service is! Ze had ook kunnen zeggen “wij verkopen die kaarten niet”.
Ze heeft iets met browser en zoeken en Base gedaan (wat = ?), en kreeg ze zo - na een hele tijd - aan de praat. Daarna wilde ze hetzelfde met mijn GSM doen, maar dat was niet meer nodig. Ik kon zo op internet. Oef.
Nu nog leren om ermee te werken!
groetjes,
Kris

AndroidDevil

AndroidDevil

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 743
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2012
  • 23:03

krisgua;318551
Hallo,
Ik meld hier even dat het probleem opgelost is. Ik kreeg intussen antwoord van Aldi, en de gegevens in de handleiding waren toch juist. Als het met die instellingen niet werkte, raadden ze me aan om de kaart eerst in een andere smartphoon te proberen. Ik ben er mee naar de winkel waar ik mijn GSM kocht (Vandenborre in Winkelstappe Merksem) gegaan, en een verkoopster heeft mijn Aldisimkaart in haar persoonlijke GSM gestoken. Als dat geen service is! Ze had ook kunnen zeggen “wij verkopen die kaarten niet”.
Ze heeft iets met browser en zoeken en Base gedaan (wat = ?), en kreeg ze zo - na een hele tijd - aan de praat. Daarna wilde ze hetzelfde met mijn GSM doen, maar dat was niet meer nodig. Ik kon zo op internet. Oef.
Nu nog leren om ermee te werken!
groetjes,
Kris

Als je je een tijdje in je telefoon en in android verdiept dan leer je het wel. het is niet zo moeilijk als Steve Ballmer van Microsoft beweerd.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.