Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 4 augustus 2012
  • 20:00

Enige waarschuwing vooraf; deze tut is gemaakt door iemand met wat ervaring. Als je de tut volgt zoals er beschreven staat dan kan er vrijwel niks gebeuren en problemen kan en mag je hier gewoon plaatsen.
Zorg altijd voor een backup van je stock rom, door deze te downloaden vanaf SamsungUpdates.
En uiteraart zijn AndroidWorld of Ik niet aansprakelijk voor schade aan je Samsung.
Deze tut volg je op eigen risico
Hee,

Hier weer een How To van de vingers van Mrjraider. Ik flash tegenwoordig Custom Roms en de meeste moeten via de recovery van je telefoon. In deze How To word dit stap voor stap uitgelegd.
LET OP; DEZE HOW TO BESCHRIJFT HET ALGEMENE GEDEELTE, VOOR DE EXACTE INSTALLATIE VAN DE CUSTOM ROM VERWIJS IK JE NAAR DE THREAD VAN JE CUSTOM ROM OP XDA HIER STAAT ALLES EXACT UITGELEGD!!!!

Het is belangrijk dat je voor het geval dat een kopie heb van je stock rom, dit doe je simpel weg door deze te downloaden via Sammobile of Samsungupdate.
Zie ook HowTo Upgraden/Flashen van GT-I9001
Lees de tut goed door en vraag waar je vragen heb, er bestaan geen domme vragen!

Flashen van CustomRecovery
-Download dan CWM5504-CM9-recovery.zip
-Zet dit bestand op de interne SD van je telefoon
-Zet je telefoon uit en weer aan door Power+Volume up in te drukken
-Als je alles goed heb gedaan komt na de GT-I9001 logo een Android poppetje uit een doos springen
-Druk dan op de Menuknop links naast de Home knop
-Scroll met je volume knop naar Apply update from zip
-Scroll naar CWM5504-CM9-recovery.zip
-Druk dan op de Home knop en scroll naar YES- Apply CWM5504-CM9-recovery.zip en druk weer op de Home knop
-Laat alles even z'n gang gaan en reboot je telefoon door op Reboot system now te selecteren en op deHome Knop te drukken
[COLOR=#ff0000]LET OP: REBOOT JE TELEFOON NIET DOOR NAAR ANDROID MAAR WEER IN RECOVERY VOLG DAN [/COLOR][URL="http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=24831012&postcount=1330"]XDA Oplossing[/URL] [COLOR=#ff0000]dit gebeurt eerder bij android 2.3.5 en niet bij 2.3.6 (zelf getest!!)[/COLOR]
-Reboot je telefoon normaal dan heb je bij deze een custom recovery op je telefoon staan. Deze biedt meer functies waaronder de Nandroid Backup.

Voordat je een custom rom gaat flashen is een ding heel erg belangrijk: MAAK TEN ALLE TIJDEN EEN BACKUP MET DE RECOVERY!!!

Maken van een NandroidBackup

- Zet je telefoon aan in recovery ( Power + Volume up)
- Scroll naar Mount and Storage
- Scroll naar Mount SD card
- Druk op de Home knop
- Druk vervolgens op Return ( Pijltje rechts naast de Home Knop)
- Scroll naar backup and restore
- Scroll naar Backup of naar backup to external SD card (dit kan je zelf kiezen)
- Druk op de Home Knop
- Je back up word gemaakt
- Kopieer deze backup naar je computer maar laat deze ook op je telefoon staan!
Dit heeft te maken met de MD5 checksum, een soort beveiliging dat je garandeert dat je bestand (backup) niet corrupt is. Mocht de MD5 Checksum errors geven dan is je backup corrupt geraakt (vraag me niet hoe).

Vervolgens kan je flashen, zorg eerst voor de backup en dan kan je pas verder gaan.

Wat word er meestal gedaan bij het flashen:
- Wipe data / Factory reset
- Wipe Cache
- Advanced > Wipe Dalvik cache + Wipe battery stats
- Scroll dan naar Apply update from zip
- Apply update from SD card
- Scroll naar XXXXXXXX.zip
- Druk op de Home Knop
- Scroll naar YES - install XXXXXX.Zip
- Druk op de Home Knop
- Reboot
LET OP: DIT VERSCHILT PER ROM EN MOET JE DUS LEZEN OP DE XDA THREAD WAAR JE DE ROM HEB GEVONDEN!

Bewerkt (24 april 2013 15:21)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 8 augustus 2012
  • 21:28

ChangeLog HOWTO

-08/08/2012
Enkele spelfouten verwijderd
Layout aangepast

TIPS/ADVIEZEN/OPMERKINGEN/AANMERKINGEN/VRAGEN?
PLAATS DEZE HIER

GRAAG WEL VRAGEN DIE BETREKKING HEBBEN OVER DIT ONDERWERP EN NIET ROM GERICHT. DIT KAN JE IN EEN EIGEN TOPIC DOEN OF OP XDA!

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
tvl1996

tvl1996

• Lid sinds 18 augustus 2012
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2012
  • 01:50

Moet hij persee geroot zijn?

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 19 augustus 2012
  • 11:10

Nope flash via recovery de CWM recovery. Dan heb je een uitgebreide recovery. Als je een andere ROM flasht is ie automatisch geroot

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 25 september 2012
  • 17:02

Bump..
Heb er enkele spelfouten uit verwijderd.. Ik pas de layout binnenkort aan

Bewerkt (24 april 2013 15:36)
Maarten31

Maarten31

• Lid sinds 29 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 29 november 2012
  • 23:29

Beste mrjraider, ik heb de stappen zoals hierboven staan stuk voor stuk gevolgd. Ik ben gekomen tot Nadroid Backup maken. Backup is gemaakt, maar daarna moet systeem gereboot worden en daar blijft hij in hangen. Hij start wel opnieuw op, maar komt dan weer terug in recovery-mode.
Enig idee hoe hij daar weer uit komt en hij weer gewoon opstart?

Aanvulling:
Ik zag ergens dat Root-i9001-Signed.zip op je interne SD-card moet blijven staan. Ook na het rooten. Klopt dat? Ik heb die er (per ongeluk) vanaf gehaald. Dan zit daar waarschijnlijk het probleem. Enig idee hoe ik die er weer op krijg als ik alleen maar in de recovery-mode kom?

Bewerkt (24 april 2013 15:55)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 30 november 2012
  • 16:20

Je eerste probleem heeft te maken met een kapotte bootloader. Hiervoor is een hele simpele oplossing voor xda-developers - View Single Post - CyanogenMod porting

Dat tweede ding heeft nergens mee te maken en is een simpele zip deze kan nadien gewoon veilig worden verwijderd.

Bewerkt (24 april 2013 15:56)
Maarten31

Maarten31

• Lid sinds 29 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 30 november 2012
  • 20:38

ThnX! Heeft gewerkt.:thumbs:

Bewerkt (24 april 2013 15:56)
furby1606

furby1606

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 18 maart 2013
  • 15:52

als ik in recovery mode ben om een back-up te maken dan kan ik nergens op klikken. Hoe kan dat of wat moet ik doen of te scrollen of om een ander scherm te krijgen.

Bewerkt (21 mei 2013 14:04)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 18 maart 2013
  • 17:31

Scrollen gaat met de volume knop en selecteren met de home knop (LET OP: Soms word 1x drukken gezien als 2x)

Bewerkt (21 mei 2013 14:04)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren