Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

PeHeLiKy

PeHeLiKy

• Lid sinds 09 juni 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2012
  • 23:36

Wat heb ik een spijt van de SGS+ gekocht te hebben. Al vanaf februari elke keer problemen met synchroniseren via Kies. Heb toen daarom de telefoon naar standaardinstellingen terug gebracht wat mij een rekening bij Telfort opleverde van € 540,00 omdat de telefoon automatisch op het net ging. Had zelf nooit gebruik gemaakt van internet via de telefoon. Ik heb geen internetabonnement en had voor het resetten nooit geen last. Telfort heeft mijn abonnement nu zo ingesteld dat ik niet meer op het net kan. Maar nu kan ik ook niet meer via Wifi op ons draadloos internet komen en kan ook niet meer synchroniseren omdat het programma ineens outlook niet meer herkent. Heb Kies opnieuw gedownload maar ook dat helpt niet. Heb heel vaak geprobeerd via dit forum wijzer te worden, maar je moet volgens mij zo'n beetje programmeur zijn om alle uitdrukkingen en kreten te begrijpen.
Ik weet n.l. niet wat ik verkeerd doe en welke instellingen ik op mijn telefoon moet hebben om weer te kunnen synchroniseren en wifi-verbinding te krijgen.

Please help me ??

Bewerkt (24 april 2013 15:22)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 6 augustus 2012
  • 12:54

KIES is prut hoe bedoel je kan je wifi niet meer op komen? Maakt deze geen verbinding of gaat Wifi gewoon niet aan. Dat met je mobiel internet is logisch meestal word na een reset Data verbinding ingeschakeld (ook wel pakket verbinding) om je telefoon zo snel mogelijk in te kunnen stellen.

PeHeLiKy

PeHeLiKy

• Lid sinds 09 juni 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2012
  • 18:24

Als ik wifi probeer in te schakelen wordt steeds de verbinding verbroken. Heb wel het goede wachtwoord en andere apparaten werken wel op onze draadloze router. Ook Free wifi zoals bij MacDonald lukt niet.
Kies is inderdaad prut, maar voor mij daarom een probleem. Heb ook al een gmail agenda geprobeerd, maar vindt outlook zoveel prettiger en kan dan ook anderen via outlook uitnodigen voor afspraken.
Dat van dat resetten wist ik niet; maar heb ook onderschat hoe erg het optimaal gebruik maken van deze telefoon afhankelijk is van internet. Ben nog met Telfort in conclaaf, want de bedragen die berekend worden zijn werkelijk niet normaal meer. Ik zou dus binnen 2 weken ong. € 500,– data verkeer hebben gehad terwijl ik alleen whatsapp gebruikte en wordfeud. maar goed dat vecht ik met Telfort wel uit.

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 6 augustus 2012
  • 19:31

PeHeLiKy;329155
Als ik wifi probeer in te schakelen wordt steeds de verbinding verbroken. Heb wel het goede wachtwoord en andere apparaten werken wel op onze draadloze router. Ook Free wifi zoals bij MacDonald lukt niet.
Kies is inderdaad prut, maar voor mij daarom een probleem. Heb ook al een gmail agenda geprobeerd, maar vindt outlook zoveel prettiger en kan dan ook anderen via outlook uitnodigen voor afspraken.
Dat van dat resetten wist ik niet; maar heb ook onderschat hoe erg het optimaal gebruik maken van deze telefoon afhankelijk is van internet. Ben nog met Telfort in conclaaf, want de bedragen die berekend worden zijn werkelijk niet normaal meer. Ik zou dus binnen 2 weken ong. € 500,– data verkeer hebben gehad terwijl ik alleen whatsapp gebruikte en wordfeud. maar goed dat vecht ik met Telfort wel uit.

Welke android versie draai je? 2.3.5 of 2.3.6?
Anders adviseer ik je een upgrade via Odin zie mijn How To onder mijn signature. Wie weet is je probleem dan verholpen

broodplank1337

broodplank1337

• Lid sinds 07 januari 2012
  • Berichten 303
  • Reputatie 10
  • 6 augustus 2012
  • 22:21

Ja inderdaad, je moet minimaal versie 2.3.6 (KQE) hebben om het wifi probleem om te lossen, erg simpel te flashen zoals mrJraider al zei

PeHeLiKy

PeHeLiKy

• Lid sinds 09 juni 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2012
  • 22:31

Hallo Mrjraider,
Dankje wel voor je reacties.
Via Odin lukte mij niet, maar heb nu wel via Kies de firmware 2.3.6. geinstalleerd.
Nog steeds krijg ik bij het synchroniseren de melding “Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan bij het openen van outlook” en wordt bij de wifi de verbinding direct weer verbroken.
Volledigheidshalve het volgende: op de info die wij hebben op onze router staat: beveiliging via WPA/WPA2 terwijl op de telefoon de informatie verschijnt dat de router beveiligd is met: WPA/WPA2 PSK. Kan het daaraan liggen ?

broodplank1337

broodplank1337

• Lid sinds 07 januari 2012
  • Berichten 303
  • Reputatie 10
  • 6 augustus 2012
  • 23:38

PeHeLiKy;329238
Hallo Mrjraider,
Dankje wel voor je reacties.
Via Odin lukte mij niet, maar heb nu wel via Kies de firmware 2.3.6. geinstalleerd.
Nog steeds krijg ik bij het synchroniseren de melding “Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan bij het openen van outlook” en wordt bij de wifi de verbinding direct weer verbroken.
Volledigheidshalve het volgende: op de info die wij hebben op onze router staat: beveiliging via WPA/WPA2 terwijl op de telefoon de informatie verschijnt dat de router beveiligd is met: WPA/WPA2 PSK. Kan het daaraan liggen ?

Welke versie heb je nou? Ga eens naar Instellingen > Over het toestel en dan helemaal onderaan bij Buildnummer.
Als het niet KQE of KQI is moet je updaten.

PeHeLiKy

PeHeLiKy

• Lid sinds 09 juni 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2012
  • 11:25

Het buildnummer = GINGERBREAD.XXKQE

PeHeLiKy

PeHeLiKy

• Lid sinds 09 juni 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 22:02

Na van alles geprobeerd te hebben, inclusief upgraden router heb ik nu gelukkig weer verbinding via de wifi. pffffff eindelijk :thumbs:
Outlook blijft een probleem. Ben er in ieder geval wel achter het ugraden van software onderschat te hebben. Ik hoor het wel als iemand nog suggesties heeft.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
PeHeLiKy

PeHeLiKy

• Lid sinds 09 juni 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2012
  • 22:45

Ik heb outlook dan toch maar opnieuw geinstalleerd. Nu werkt het wel. Alleen wijzigingen die ik in outlook maakt worden niet op mijn telefoon gewijzigd, maar dat maakt niet uit. Andersom wel.

Bewerkt (24 april 2013 15:25)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.