Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

____MISPLACED

____MISPLACED

• Lid sinds 08 augustus 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 14:47

Goedemiddag,
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met mijn probleem. Ik heb al wat gezocht, maar kon eigenlijk niet vinden dat mijn probleem beschreef.
Ik zit met het volgende:

Ik gebruik vrijwel nooit gps en heb dit dus uitgezet. Nu heb ik constant dat automatisch mijn ‘beveiliging en locaties’ scherm opent, met onderin een wolkje “enable gps satellites”. Dan klik ik dat ding weg, maar hij komt telkens weer. Als hij van de schermbeveiliging afkomt staat het er eigenlijk altijd, maar ook tijdens het surfen, het typen van een sms-je/whatsapp (waarna mijn typscherm dus weg is en ik dit weer apart aan moet klikken), het spelen van spelletjes… Als de telefoon opstart komt het soms wel vijf keer achter elkaar in beeld, ik klik het weg en het staat er direct weer.
Ik word er helemaal gek van, helemaal omdat dat balkje onderin (enable gps satellites) langer blijft staan, ook als ik het scherm wegklik en dat is steeds net over een bericht balk waardoor ik dus een aantal seconden moet wachten voor ik verder kan waar ik mee bezig was. Ik ben al terug geweest naar de phone house om te vragen of zij hier wat mee konden, maar ze zeggen doodgewoon ‘dan moet je het maar aanzetten of inderdaad steeds wegklikken’. Ik heb een tijdje dan maar gps aan laten staan, maar dan gaat mijn batterij drie keer zo snel leeg en toen ik daar mee terugging zeiden ze ‘ja dan moet je niet steeds gps aan laten staan’ *zucht*
Ik heb al wat gegoogled maar kan er helemaal niets over vinden, dus ik vraag me af of ik dan de enige ben met dit probleem? Misschien dat er in mijn instellingen iets niet klopt ofzo, maar ik erger me hier dood aan en wil er erg graag vanaf!

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 8 augustus 2012
  • 16:24

Je hebt een app draaien die GPS nodig heeft (denkt te hebben). Als je kan uitvogelen welke dat is, dan kan je die bijvoorbeeld weggooien of zodanig instellen dat'ie ofwel geen GPS gebruikt ofwel niet automatisch opstart.

Normaliter kan je GPS namelijk gewoon aan laten staan en verbruikt dat geen extra energie. Met “aanzetten” zet je 'm namelijk in standby stand totdat een app die GPS nodig heeft hem ook daadwerkelijk gebruikt.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 16:48

Marvin;329747
Normaliter kan je GPS namelijk gewoon aan laten staan en verbruikt dat geen extra energie. Met “aanzetten” zet je 'm namelijk in standby stand totdat een app die GPS nodig heeft hem ook daadwerkelijk gebruikt.

Maar in dit geval dus wel, mits er een app is die dit blijkbaar constant nodig heeft…
Zoals Marvin zei zou ik ook op zoek gaan naar apps die GPS gebruiken. Kijk in Menu -> Instellingen -> Applicaties -> Wordt uitgevoerd welke apps er allemaal draaien zodra je de popup nog eens krijgt. Hij zou hierbij moeten zitten.

____MISPLACED

____MISPLACED

• Lid sinds 08 augustus 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 18:46

Hm ok zal ik dat eens proberen. Vaag gedoe, hij doet het al sinds ik hem heb, dus ik denk dat het dan één van de standaard apps is die ik waarschijnlijk niet kan verwijderen. Maar misschien kan ik wel iets inde instellingen wijzigen.. Bedankt voor de hulp in elk geval!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.