Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

sjefwallo

sjefwallo

• Lid sinds 08 augustus 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2012
  • 19:05

hoi, ik heb mijn samsung galaxy s plus geroot.
het is allemaal prima verlopen, maar ik weet niet wat ik nu moet doen.
ik heb wat dingen over roms, en overclocken gelezen.
ik zou graag mijn telefoon sneller maken, of een rom installeren. ( ook al weet ik nog niet zo goed wat een rom is )

kort samen gevat:
wat kan ik nu doen nou mn sgs+ geroot is, en hoe kan ik dit allemaal doen?

alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
ikkehr

ikkehr

• Lid sinds 07 september 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2012
  • 19:49

met die root op zich kan je nog niet zoveel doen als je er niet zo vertrouwd mee bent. hier ben ik pas na enkele maanden mee gaan spelen.oa apps die al geïnstalleerd zijn kan je er nu gaan uithalen, … (maak op voorhand eerst backup natuurlijk. Je weet maar nooit…)
Je kan nu in de market ook apps gaan halen waarvoor je rootacces nodig hebt.
Maar begin misschien gewoon eens met een custom rom erop te zetten. Ik heb in dit jaar (heb mijn toestel geroot in september 2011) al tal van rommekes geprobeerd, en uiteindelijk leer je zo de verschillen kennen en weet je ook wat jij belangrijk vindt in een rom en wat niet. Let wel: ik heb 1 keer een probleempje gehad omdat ik een rom wilde installeren waarvoor een andere kernel nodig was. Tot toen had ik daar nog niet van gehoord en dat heeft mij even wat kleine probleempjes opgeleverd. Maar problemen zijn er om op te lossen he :p
Ondertussen ben ik ook weer een stapje verder en heb ik mijn bootloader unlocked en al enkele keren een andere kernel geflashed. Dan gaat er ECHT een nieuwe wereld open :thumbs:.
Maar hou het eerst effe simpel en probeer gewoon wat rommekes.
Ik denk (???) dat ik nu mijn rom gevonden heb. Heb hem er nu dik 2 maanden opstaan en enkele keren een andere geprobeerd, maar steeds teruggekeerd. Heb er zelf een 2-tal aanpassingen aan gedaan, en ik lijk nu tevreden te zijn. De vraag is nu natuurlijk: hoe lang???
Ik ben teruggekeerd van 4.0 naar 2.3 omdat ik die toch leuker vind, maar denk er aan om binnenkort 4.1 toch eens uit te proberen. We zullen zien.
Zelf heb ik een sony ericsson xperia x8. Dus er zullen wel een heel aantal dingen anders zijn dan bij samsung, maar de hoofdzaak blijft hetzelfde he.
Ga zeker en vast een keertje een kijkje nemen op xda-developpers. Daar vind je vééééééééééééél meer dan hier.

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 08:56

Op XDA kan je inderdaad veel roms en dergelijke vinden.

Het hoekje vor jouw telefoon is hier: Samsung Galaxy S I9000 - xda-developers

En de roms daarvan staan hier: Galaxy S Plus I9001 Android Development - xda-developers

En de stabiele Cynogen Mod kan je hier vinden: CyanogenMod Downloads

Succes

Bewerkt (24 april 2013 15:24)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 10:21

Eerste app zou addfree aanbevelen

Grtz Barre

sjefwallo

sjefwallo

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 17:26

maar hoe kan ik een backup maken, ik heb titaniumbackup pro. maar hoe moet ik dat doen? en wat moet ik met die backup doen?
en ik heb rom mananger gedownload, maar snap niet hoe ik een rom moet installeren :$

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 11 augustus 2012
  • 17:41

Een backup maken doe je in CWM genaamd nandroid backup. Deze backupt je hele telefoon dus ool heel je rom zodat je later de backup weer terug kan zetten ala je niet tevreden bent

sjefwallo

sjefwallo

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 18:32

ik snap niet hoe ik een backup kan maken, kan je dat uit leggen?

outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 19:12

Hier wordt uitgelegd hoe je een backup moet maken:

Nandroid Backup - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

sjefwallo

sjefwallo

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2012
  • 20:04

bedankt! ga vanavond maar weer is wat aan *****nmaar maak wel altijd een goede backup (:

———- Update van bericht ———-

als ik hem in recovery mode heb staat er helemaal geen back up & restore ? wat moet ik doen ?

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 20 augustus 2012
  • 20:42

Als je toestel tnderdaad geroot is heb je in je app drawer ook een app staan genaamd CWM, als je die hebt, en aanklikt kun je direct een backup maken, en kiezen waar je die opslaat(op je telefoon) Als die app er niet staat, kijk dan of je wel Superuser en of SuperuserSU hebt, zo niet, dan denk ik dat het rooten niet gelukt is.

Bewerkt (24 april 2013 15:26)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.