Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Lees hier alles goed door, in dit gedeelte leg ik uit hoe je CyanogenMod 9 op je telefoon zet. Dit bestaat uit 2 delen, de ClockWorkMod recovery en de CyanogenMod 9. Volg beide delen, heb je deel 1 al dan kan je dit overslaan.
Deel 1; Installatie van ClockWorkMod Recovery
Deze Recovery is uitermate belangrijk, voor de installatie van CustomRoms, deze recovery kan overweg met zowat alle CustomRoms die er gemaakt zijn en kan deze, vaak, probleemloos voor je installeren.
Wat moet je doen:
Nexus 5 “hammerhead”
ROM: Stock 5.0
Recovery: TWRP
Kernel: franco.Kernel
Mods: MultiROM
SGWUser;330595
Arco rulezzhttp://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-w/37587-how-root-cwm-ics-4-0-4-ics-op-galaxy-w-voor-dummies.html
Sorry voor het spammen… xD… Maar Gapps staat voor Google Apps, en daarin zitten apps zoals Gmail en Zoeken, en de Play Store.
Nexus 5 “hammerhead”
ROM: Stock 5.0
Recovery: TWRP
Kernel: franco.Kernel
Mods: MultiROM
SGWUser;330754
Sorry voor het spammen… xD… Maar Gapps staat voor Google Apps, en daarin zitten apps zoals Gmail en Zoeken, en de Play Store.
Ik heb deze rom vandaag geprobeerd, net als de EHNDROIX rom.
Bij beide krijg ik mijn 3G verbinding met geen mogelijkheid aan de praat. Ook APN instellingen kan ik nergens vinden. Ook vind ik het mij CM9 vervelend dat dat je de launcher (trebuchet) niet kan configureren..
BasvanAsperdt;332150
Ik heb deze rom vandaag geprobeerd, net als de EHNDROIX rom.
Bij beide krijg ik mijn 3G verbinding met geen mogelijkheid aan de praat. Ook APN instellingen kan ik nergens vinden. Ook vind ik het mij CM9 vervelend dat dat je de launcher (trebuchet) niet kan configureren..
Ik draai nu naar alle tevredenheid de EHNDROIX rom die is gebaseerd op de CM9 beta 2. Vooral de deep sleep modus vind ik erg prettig, en de Apex Launcher werkt prettig.
Ik heb echter nog steeds het 3g probleem…maar alleen in België.
Het geval wil dat ik erg vaak de grens over ga, studeer in Nederland maar ouders wonen in België. Ik heb in Nederland een mobiel abonnement bij t-mobile en die 3g werkt als een speer. Maar zodra de Belgische simkaart van Telenet er weer ingaat, is het afgelopen. Geen mobiel internet, terwijl dit bij de vorige rom (broodROM) geen enkel probleem was.
Iemand die weet waar dit misschien aan zou kunnen liggen??
ik heb geprobeert om de recovery te installeren.
maar dat apply update from zip zie ik niet staan.
alleen apply update from sd kaart.
hoe kom ik bij update from zip?
bvd schorpioen (sgs+) een geroote foon
CyaonogenMod kennen we allemaal wel, voor de Samsung Galaxy S en de S2 was deze er al maar voor de S Plus duurde het even. Nu is het Ivendor gelukt om een goed werkende CyanogenMod 9 te maken voor onze telefoon. Met name de bronnen van Arco zijn gebruikt en dit resulteerde in een goed werkende ROM. We kunen zeggen dat de “vader” van ICS voor de GT-I9001 ( De galaxy S Plus) Arco is.
De officiële maker van deze ROM is Ivendor alle credits gaan dan ook naar hem en niet naar mij. Mijn bedoeling was om deze CyanogenMod te delen met jullie S Plus gebruikers.
Let op:
Dit topic is verdeeld in 2 delen; de ROM en de installatie van de RECOVERY en ROM. Deze wil ik graag apart houden om verwarringen te voorkomen. De downloads staan helemaal onderaan zodat je eerst alles MOET doorlezen. Doe dit ook, scheelt een hoop verwarring en vragen.
Stel je vragen over deze ROM gerust, er bestaan geen domme vragen en we zijn hier om elkaar te helpen. Ook voor problemen op of aanmerkingen kan je hier je zegje kwijt.
De ROM:
Sinds vandaag 11/08/2012 is de ROM in Beta, dit houdt concreet in dat er geheid nog bugs en fouten in te vinden zijn maar de ROM is al redelijk stabiel.
Hieronder de lijst met wat wel en niet werkt.
WAT WERKT:
- BELLEN/SMSEN/MOBIEL INTERNET
- GELUID( VIA SPEAKERS EN OORTJES)
- GPS
- WIFI
- BLUETOOTH
- COMPAS
- NABIJHEID SENSOR
- USB STORAGE
- CAMERA
- HW VERSNELDE GUI
- HW VERSNELDE VIDEO
- USB TETHERING
- DEEP SLEEP
WAT WERKT NIET:
- FM RADIO (geen ondersteuning in CyanogenMod 9 gebruik Spirit Radio voor de FM of TuneIn Radio voor over WIFI/3G)
Screenshots:
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=53BxtXIvdRA&feature=player_embedded
CHANGELOG