Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Telefoon aan oplader met de melding:"Telefoon word niet opgeladen" (9)

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 21 augustus 2012
  • 11:33

Hee,

Ik draai al een ruime week CyanogenMod 9 Beta 3 van Ivendor. Ik weet dat hier de nodige bugs in zitten maar dit is een vraag/probleem die me een beetje dwars zit.
Ik heb dit probleem al in mijn zo goed mogelijke engels neergelegd bij de topic op XDA maar ik wil ook hier de meningen/oplossingen/ervaringen weten.

Mijn probleem:

Gistermiddag was mijn accu vol voor 79%, ik ga om 15uur naar mijn werk en om 18 uur heb ik pauze. Ik pak mijn telefoon en ik zie tot mijn verbazing dat mijn accu bijna leeg is (34%) ik weet dat 3G een accuvreter is en heb deze met de app accuweather uitgezet.

Ik kom thuis om 22 uur, en ik krijg de *bliep* dat ik mijn accu aan de lader moet doen. Ik zou zo toch naar bed gaan dus ik dacht telefoon je wacht maar even een uurtje. Ik krijg een kwartier later een sms en mijn hele telefoon bevriest. Goed accu eruit en erin en opnieuw opstarten. Dit deed hij niet, hij bleef staan bij de CM9 boot animatie, goed opnieuw accu eruit en erin en aan dit maal ging het wel goed.
Ik zie in de bovenhoek de accu symbool met een ! erin, tot mijn verbazing is deze nog voor 4% vol. Binnen een kwartier 10% weg??
Ik zet het scherm uit en een kwartier later weer aan, ik was benieuwd naar de tijd. Tot mijn verbazing was de ! verdwenen en ik had in eens 5% accu lading? :p

Ik ga om 23uur naar bed en leg mijn telefoon aan de lader, om 8uur werd ik vanmorgen wakker en ik zag dat mijn telefoon maar tot 79% was opgeladen. Ik vond dit raar en zag bij de accu geschiedenis de melding :“Telefoon word niet opgeladen”.
Ik haal de lader eruit en stop deze er met een droog gezicht weer in en plots ging de telefoon weer laden.

Dafuq?

Weet iemand een oplossing/oorzaak/tips/advies?

Ik snap er niks meer van.

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 12:28

Heb je via recovery je batterij al eens gekalibreerd? Weet niet of dit kan helpen, maar is het eerste wat in me opkomt.

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 21 augustus 2012
  • 12:30

BasvanAsperdt;333218
Heb je via recovery je batterij al eens gekalibreerd? Weet niet of dit kan helpen, maar is het eerste wat in me opkomt.

Zojuist gedaan, volledig (100%) opgeladen. Toen in recovery battery statts verwijderd. En gelijk 4% lading kwijt.. Maar goed we wachten af.

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 12:42

Of je batterij is een beetje aan het eind van zijn latijn, of er draaien zonder dat je het in de gaten hebt een heleboel achtergrondprocessen.
Ik zou ook even CPUSpy downloaden uit de Play Store, daarmee kan je precies zien hoelang te processor op welke frequentie draait. Als ik het zo hoor gaat je mobiel namelijk ook niet in de deep sleep modus, die volgens mij wel zou moeten werken op CM9.

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 21 augustus 2012
  • 12:43

Ik heb deze telefoon sinds februari 2012, nu al een kapotte accu? Lijkt me sterk, zeker omdat een nieuwe al gauw 60 euro kost.
CPUSpy geeft netjes aan dat de telefoon in deep sleep gaat, en dat zodra ik bezig ga de telefoon de cpu aanspreekt. Verder draaien er vrij weinig apps op de achtergrond als ik de taakbeheer van AndroidAssistant open.

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 12:46

Heel erg apart.. Zou niet echt meer weten waar het dan aan kan liggen. Misschien vandaag even aankijken, en anders de rom opnieuw flashen.

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 21 augustus 2012
  • 12:55

BasvanAsperdt;333236
Heel erg apart.. Zou niet echt meer weten waar het dan aan kan liggen. Misschien vandaag even aankijken, en anders de rom opnieuw flashen.

Ja ik wacht gewoon af. Batterij duur is prima ik doe gemiddeld anderhalve dag met een accu en dat is zeer netjes voor een beta 3 ROM. Verder wacht ik op update want ivendor zou bezig zijn met beta 4. Ik hoop dat we ooit een stable krijgen xD

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 29 augustus 2012
  • 15:22

Draai inmiddels weer op stock. Ik ga morgen even langs de winkel om eens navraag te doen met mijn telefoontje. Ik vind het raar want ook gister avond weer dezelfde melding gekregen. Ik draaide toen op beta 4 van Cyanogenmod 9.

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 30 augustus 2012
  • 18:53

Vandaag naar de winkel gegaan en mijn probleem voorgelegd. Daar vertelde de verkoper dat het niet of slecht opladen van je accu in 90% van de gevallen aan de software ligt. En de overige 10% is het echt een defect aan ofwel je telefoon of aan de lader.. Het zal waarschijnlijk een bug zijn in Cm9 maar dat weet ik niet zekerbedankt voor het meedenken!

Bewerkt (24 april 2013 15:30)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.