Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dylanneuh

dylanneuh

• Lid sinds 06 juli 2012
  • Berichten 170
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 01:31

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een goede custom ROM, en omdat er zoveel custom ROM's bestaan weet ik niet uit welke ik moet kiezen. Die custom ROM moet aan volgende eigenschappen voldoen: ICS of JB , snel , stabiel en een s3 thema (hoeft niet per se, galaxy nexus thema is ook goed maar het s3 thema is natuurlijk altijd mooi meegenomen) .

Kent iemand zo een custom ROM?

Alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 11:17

Ik kan je wel een aardig eindje op weg helpen denk ik, al moet ik je wel eerst even vermelden dat een rom die op android 4.0 draait nog niet heel erg stabiel te noemen is. Voorlopig zullen er kleine bugs in blijven zitten, maar voor normaal gebruik ervaar ik dit niet echt als storend.

CyanogenMod 9 by ivendor - beta 3
CyanogenMod 9 by ivendor - beta 3 - xda-developers
Eigenlijk de 4.0.4 rom die als basis dient voor alle andere roms. Erg snel en smooth, en hier op het forum zijn er ook meerdere mensen die deze rom draaien. Ziet er als standaard ICS uit, alleen heeft de launcher weinig aanpasmogelijkheden. Hiervoor zou je dan wel een andere kunnen gebruiken.

EHNDROIX
EHNDROIX 12.8.21 - xda-developers
De rom die ik zelf draai, ook gebasseerd op CM9. Standaard met APEX launcher die ik zelf erg prettig vind.
Logo's enzo voor de S3 kunnen hier ook zo voor gedownload worden via de store.

RemICS v1.3.2
RemICS v1.3.2 - SIII look and feel - xda-developers
Geen ervaring met deze rom. Ziet er helemaal uit als op de S3, zelfs de menu's. Is volgens mij al een tijdje niet meer geupdate, dus mogelijk iets meer bugs.

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 23 augustus 2012
  • 11:52

BasvanAsperdt;333898
Ik kan je wel een aardig eindje op weg helpen denk ik, al moet ik je wel eerst even vermelden dat een rom die op android 4.0 draait nog niet heel erg stabiel te noemen is. Voorlopig zullen er kleine bugs in blijven zitten, maar voor normaal gebruik ervaar ik dit niet echt als storend.

Eigenlijk de 4.0.4 rom die als basis dient voor alle andere roms. Erg snel en smooth, en hier op het forum zijn er ook meerdere mensen die deze rom draaien. Ziet er als standaard ICS uit, alleen heeft de launcher weinig aanpasmogelijkheden. Hiervoor zou je dan wel een andere kunnen gebruiken.

EHNDROIX
De rom die ik zelf draai, ook gebasseerd op CM9. Standaard met APEX launcher die ik zelf erg prettig vind.

RemICS v1.3.2
Geen ervaring met deze rom. Ziet er helemaal uit als op de S3, zelfs de menu's. Is volgens mij al een tijdje niet meer geupdate, dus mogelijk iets meer bugs.

RemICS raad ik af, deze heeft het volledige S3 thema maar deze slurpt binnen enkele uren je accu leeg omdat deze geen Deep Sleep heeft.
EHNDROIX en CM9 zijn hetzelfde, ik vind CM9 beter. Hiervoor zijn genoeg themas te vinden, zie ook het CM9 thema topic wat ik geopend heb bij customatization.

dylanneuh

dylanneuh

• Lid sinds 06 juli 2012
  • Berichten 170
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 12:00

Ok bedankt voor de reactie's, is er dan ook een s3 thema te vinden voor cm9?

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 23 augustus 2012
  • 12:10

Ja die is er moet je zoeken op xda bij I9001 development en dan TW5 addon. Ik zit nu op mini laptop die crasht bij de site xD

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 12:10

Mrjraider , gebruik jij eigenlijk de standaard Trebuchet launcher, of ook iets van Apex/Nova ofzo?

dylanneuh

dylanneuh

• Lid sinds 06 juli 2012
  • Berichten 170
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 12:42

BasvanAsperdt;333898

EHNDROIX

RemICS v1.3.2

Maar ik lees ook bij EHNDROIX dat er veel mensen problemen hebben met het zien van hun externe sd-kaart als ze die camera patch flashen, is dit probleem op te lossen?

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 23 augustus 2012
  • 12:46

dylanneuh;333941
Maar ik lees ook bij EHNDROIX dat er veel mensen problemen hebben met het zien van hun externe sd-kaart als ze die camera patch flashen, is dit probleem op te lossen?

Neem dan gewoon deze: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-plus/37651-rom-ics-cyanogenmod-9-beta-3-a.html
De enige bugs die ik kan vinden:
- Camera werkt niet vlekkeloos, soms crasht deze. ( ik hecht er geen waarde aan)
- Geluid kraakt als je deze extreem hard zet ( dit word als het goed is aangepakt in beta 4)

Ik zelf draai de ROM met volle tevredenheid. Volg wat er staat en succes

———- Update van bericht ———-

BasvanAsperdt;333927
Mrjraider , gebruik jij eigenlijk de standaard Trebuchet launcher, of ook iets van Apex/Nova ofzo?

De standaard met Simple Text iconen die ik in mekaar geflanst heb. Zie de Showoff thread.

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 12:49

Camera of externe sd problemen heb ik nog niet gehad met de ENDROIX rom. Ik adviseer je ook om de CM9 te flashen, en daarna misschien wat andere roms uit te proberen, om te kijken welke je zelf het prettigst vindt.

dylanneuh

dylanneuh

• Lid sinds 06 juli 2012
  • Berichten 170
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 12:50

Maar er is toch ook al een nieuwere versie beschikbaar?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.