Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

DaanMc

DaanMc

• Lid sinds 23 juni 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 22:32

Beste,

Ik heb nu ruim een jaar (sinds juli 2011) de Samsung Galaxy S Plus met sinds enkele weken 2.3.6 (via KIES geupdate), stock rom, niet geroot.

De laatste maanden merk ik vooral dat de telefoon soms wat trager reageert. Ik heb hierom de app Fast Reboot gebruikt, deze heeft zo nu en dan wel goed gewerkt.

Nu sinds enkele weken heb ik ook andere kuren. De telefoon valt soms uit bij het openen van een app (bijvoorbeeld Maps of Skype). Als ik de telefoon dan weer aan doe gaat ie bij het opstart scherm direct weer uit. Dit herhaalt zich dan een paar keer en de enige oplossing die ik hiervoor heb gevonden is even de batterij eruit te halen en de telefoon 20 minuten uit te laten. Hierna gaat hij wel weer normaal aan werkt ie weer naar behoren. Het enige wat dan het geval is, is dat er zo'n 35% batterij plotseling weg is (zie onderstaand plaatje). Normaal deed ik altijd ruim een dag (meestal 1,5 dag, soms 2 dagen) met m'n batterij. Op deze manier houdt hij het niet lang meer vol.

Heeft iemand tips om dit probleem aan te pakken?
Bij voorbaat dank.

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
sirrepresaille

sirrepresaille

• Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 17:00

Idem probleem….

enkele weken geleden geupdated via odin, maar telefoon valt uit bij het openen van wat grotere apps oid… Bij opstarten zegt hij heel vaak dat de batterij leeg is. Inderdaad na 20 min doet de tel het weer, maar met minder batterij, of als je hem even 5 min aan de oplader legt, doet de tel het ook weer…

Nu is mijn telefoon helemaal uit, en bij het opstarten blijft hij maar rebooten…..

Enige tips hoe dit te verhelpen?? Een nieuwe installatie via odin al gedaan… helpt niet ;-(

Bewerkt (24 april 2013 15:40)
dylanneuh

dylanneuh

• Lid sinds 06 juli 2012
  • Berichten 170
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 17:57

Kan je in recovery mode geraken? En als het lukt doe dan een factory reset.

DaanMc

DaanMc

• Lid sinds 23 juni 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 18:43

Ik ben er achter dat wanneer ik de telefoon in de lader houdt, hij wel gewoon normaal functioneert. Het lijkt erop dat wanneer ik iets open hij even wat ‘extra’ batterij gebruikt (weet niet of dit daadwerkelijk het geval is) en dat ie daarom uit valt. Het lijkt op een soort van batterij probleem. Ik heb een nieuwe batterij besteld om te testen of het daarmee is verholpen.

Wordt vervolgd

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 11 oktober 2012
  • 18:50

Bij deze heb je op het grafiekje gedrukt die werd vergroot. Een scherm terug zie je een scherm met allerlei apps/settings en dan een percentages.
Maak daar eens een screenshot van en post deze eens hier

X10-Animal

X10-Animal

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2012
  • 08:19

Mijn telefoon viel ook spontaan uit en vooral als de batterij onder de 50% kwam. Ook was die soms ineens maar 1% vol of zoiets viel die uit en later als ik hem aan deed zonder te laden was hij ineens weer bij bijv. 20%. Nu heb ik mijn batterij vergeleken met die van iemand anders en bleek die helemaal bol te staan. Nieuwe batterij via ebay voor een paar cent en probleem is helemaal weg nu. Mijn telefoon is ook ongeveer een jaar oud.

Bewerkt (24 april 2013 15:41)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2012
  • 09:02

Als toestel een jaar oud is , dan heb je nog garantie toch?

Grtz Barre

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 13 oktober 2012
  • 19:36

Ik heb precies zelfde verhaal met mijn Galaxy S II.

Iemand een oplossing?

Heb vanmiddag al een factory reset uitgevoerd. ( opstarten met menu knop + volumeknop + powerknop )
En toen ook Wipe Cache partition gedaan.

Hoop dat het nu opgelost is…

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

Deesz

Deesz

• Lid sinds 28 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 november 2012
  • 16:29

Ik had hetzelfde probleem en ben er mee naar de winkel gegaan. Ook bij mij bleek de batterij helemaal bol te staan. Volgens de verkoper komt dit doordat ik de telefoon te lang aan de lader liet waardoor de batterij oververhit raakt. Garantie schijnt niet voor de batterij te gelden helaas. Heb ook zo het vermoeden dat als dit wel het geval was ze dit specifieke geval als nalatigheid zouden bestempelen. Dus nu een nieuwe batterij besteld (via internet is inderdaad veel goedkoper dan via de winkel) en zodra de 100% bereikt is als de bliksem van de lader halen..

Bewerkt (24 april 2013 15:55)
elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 28 november 2012
  • 16:46

@Deesz. Winkels doen het vaak maar mogen het niet: dingen uitsluiten van garantie. Vooral met accu's en batterijen wordt het vaak gedaan, maar volgens de Nederlandse wetgeving mag dat niet. Je hebt een telefoon gekocht en je mag verwachten dat die minstens 2 jaar goed functioneert. Een batterij die oververhit raakt door te lang aan de lader hangen is meer een fabricage fout. Wat is lang aan een lader hangen? Langer dan nodig om op te laden? Langer dan 1 nacht?

Bewerkt (24 april 2013 15:55)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.