Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Patrickvbw

Patrickvbw

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2013
  • 18:59

Hallo,

Ik heb een Galaxy s Plus, nadat mijn S1 overleden was.

Deze telefoon loopt echter erg snel leeg! Na een werkdag van 8 uurtjes moet hij alweer aan de lader (Snachts laad ik hem op)

Bij batterij verbruik staat er dat het android systeem 52% verbruikt.. Dit lijkt me abnormaal hoog?

Na het systeem staat display met 19% en Google services met 13.

Ik heb al een aantal topics doorlopen, en heb de telefoon al opnieuw geinstalleerd, aan/uit, etc.. maar niets werkt.

Graag roep ik jullie hulp in!

Ps, ik draai stock rom, niet geroot, android 2.3.6

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2013
  • 19:36

Dan is er waarschijnlijk een app die op de achtergrond draait. Vooral de stock rom van samsung barst van de malware van samsung zelf die standaard opgestart wordt, ookal gebruik je het niet. Het automatisch opstarten van apps is in android niet te beinvloeden. App killers hebben niet echt nut. Veel van de achtergrondappjes worden na een kill of crash weer automatisch opgestart. Appkillers kunnen daarom meer kwad dan goed doen.
Wat wel helpt is juice defender. Dat is een app die je data verbinding uitzet en om de zoveel tijd even aan om te synchroniseren. Als je voor lief neemt dat je whatsapp berichten met een vertraging binnen komen is dat een optie.
wat beter werkt is je toesten rooten en alle samsung meuk er af gooien. Rooten van een sgs+ is een eitje.
wat absoluut niet helpt is het installeren van een custom rom. Daar wordt het batterijgebruik alleen maar beroerder van.

Nou is 8 uur met een stock rom wel heel erg kort.

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 12 januari 2013
  • 12:21

elbo;373285
Dan is er waarschijnlijk een app die op de achtergrond draait. Vooral de stock rom van samsung barst van de malware van samsung zelf die standaard opgestart wordt, ookal gebruik je het niet. Het automatisch opstarten van apps is in android niet te beinvloeden. App killers hebben niet echt nut. Veel van de achtergrondappjes worden na een kill of crash weer automatisch opgestart. Appkillers kunnen daarom meer kwad dan goed doen.
Wat wel helpt is juice defender. Dat is een app die je data verbinding uitzet en om de zoveel tijd even aan om te synchroniseren. Als je voor lief neemt dat je whatsapp berichten met een vertraging binnen komen is dat een optie.
wat beter werkt is je toesten rooten en alle samsung meuk er af gooien. Rooten van een sgs+ is een eitje.
wat absoluut niet helpt is het installeren van een custom rom. Daar wordt het batterijgebruik alleen maar beroerder van.

Nou is 8 uur met een stock rom wel heel erg kort.

Hier moet ik echt op reageren:
Het installeren van custom ROMS is niet slechter voor je accu. Het gaat er ten eerst om hoe stel je alles in? (performance of batterij besparing) ten tweede hangt het heel erg van de versie af 4.0.x, 4.1.x en nu zelfs 4.2.1 hebben ieder een andere manier van omgaan met de accu de ene net wat langer als de andere.
Ten derde is het bloatware makkelijk te verwijderen met titanium backup (pro en free).

Ook ben ik van mening dat juice defender eigenlijk geen bal doet, alleen een beetje bepalen wanneer data etc aan en uit gaan.. Dit kan ik zelf ook wel bedenken

Voor de TS; ga eens naar XDA-developers en zoek op betterbatterystats.. Deze laat Wakelocks zien die je telefoon wakker houden waardoor deze dus constant bezig blijft. Dan heb je zo de boosdoener gevonden

elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2013
  • 14:34

Hier moet ik ook even op reageren.

Graag zou ik de instellingen willen weten zodat CM10 op 3g weer 24 uur lang met 1 batterij lading kan doen. De stock rom van samsung kon dat wel. CM10 haalt de 10 uur nog niet eens, en dat verschil is toch wel aanzienlijk. Maar jij weet de oplossing.

juice defender zet elke 10 minuten je 3g even aan, zodat er gesynct kan worden. De rest staat 3g uit en dat bespaart batterij. Met de stock rom kon ik op die manier bijna 2 dagen halen met 1 batterij lading en 3g aan. Het was dat mijn vriendin klaagde dat ik niet snel genoeg op whatsapp berichten reageerde. Dat is namelijk het nadeel zoals ik al zei. Natuurlijk kan je dat zelf ook, maar het is nogal gedoe om zelf om de zoveel tijd even de syncen.

Zoals ik al zei, is rooten op een sgs+ een eitje en daarna is al die meuk die samsung er op gooit snel er af.

Maar ik ben benieuwd naar de instellingen die er voor zorgen dat ik weer 24 uur met een 3g verbinding kan doen.

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 12 januari 2013
  • 15:13

elbo;373486
Hier moet ik ook even op reageren.

Graag zou ik de instellingen willen weten zodat CM10 op 3g weer 24 uur lang met 1 batterij lading kan doen. De stock rom van samsung kon dat wel. CM10 haalt de 10 uur nog niet eens, en dat verschil is toch wel aanzienlijk. Maar jij weet de oplossing.

juice defender zet elke 10 minuten je 3g even aan, zodat er gesynct kan worden. De rest staat 3g uit en dat bespaart batterij. Met de stock rom kon ik op die manier bijna 2 dagen halen met 1 batterij lading en 3g aan. Het was dat mijn vriendin klaagde dat ik niet snel genoeg op whatsapp berichten reageerde. Dat is namelijk het nadeel zoals ik al zei. Natuurlijk kan je dat zelf ook, maar het is nogal gedoe om zelf om de zoveel tijd even de syncen.

Zoals ik al zei, is rooten op een sgs+ een eitje en daarna is al die meuk die samsung er op gooit snel er af.

Maar ik ben benieuwd naar de instellingen die er voor zorgen dat ik weer 24 uur met een 3g verbinding kan doen.

Ik kan met stock ROM en custom 2.3.6 ROMS gemiddeld 3dagen doen waarbij 3G bijna altijd aan staat.
Verder kan ik met CM9 en CM9 based roms gemiddeld 2 dagen doen. Hierbij clock in under en verander ik 3G naar alleen 2G (voor whatsapp en email) ga ik dan weer facebooken dan schakel ik naar 3G. Dit doe ik ook met CM10 based ROMS. Werkt tot nu toe prima maar denk wel zowel ics als jb zijn verre van stabiel

elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2013
  • 15:54

Okay. Het is dus niet een instelling, maar continue bezig zijn met het batterijgebruik. Ik probeer je niet aan te vallen hoor, maar ik vind dat af en toe ook wel het eerlijke verhaal genoemd mag worden. Android gaat niet zo goed met de batterij om zoals andere mobiele OSsen. Ook de custom roms halen niet het gebruik van de stock roms. Met dezelfde instellingen is het batterijgebruik van CM slechter dan stock. Niets ten nadele van de developers van custom roms. Die hebben ook niet onbeperkt tijd, kennis en kunde en het belangrijkste, die hebben niet altijd toegang tot dezelfde gegevens en broncode als de fabrikanten.

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 12 januari 2013
  • 15:59

elbo;373509
Okay. Het is dus niet een instelling, maar continue bezig zijn met het batterijgebruik. Ik probeer je niet aan te vallen hoor, maar ik vind dat af en toe ook wel het eerlijke verhaal genoemd mag worden. Android gaat niet zo goed met de batterij om zoals andere mobiele OSsen. Ook de custom roms halen niet het gebruik van de stock roms. Met dezelfde instellingen is het batterijgebruik van CM slechter dan stock. Niets ten nadele van de developers van custom roms. Die hebben ook niet onbeperkt tijd, kennis en kunde en het belangrijkste, die hebben niet altijd toegang tot dezelfde gegevens en broncode als de fabrikanten.

Die laatste zin is niet waar. Android is opensource en google heeft de broncode vrijgegeven. Het zit hem met name in de Samsung code. Die koreanen kunnen niet developen. Ik lees regelmatig dat er ontzettend gerotzooit is met de ROMS van Samsung. Verkeerd is gecodeerd of gedecoreerd etc. Het is echt een Samsung probleem.

elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2013
  • 16:34

Het zit met name is drivers voor de gpu, gps, modems etc. Dat was de broncode waar ik op doelde. Dat samsung niet zo sterk is met software ben ik helemaal met je eens. Helaas is het met de huidige marktaandelen wel een beetje android == samsung.

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 12 januari 2013
  • 16:41

elbo;373524
Het zit met name is drivers voor de gpu, gps, modems etc. Dat was de broncode waar ik op doelde. Dat samsung niet zo sterk is met software ben ik helemaal met je eens. Helaas is het met de huidige marktaandelen wel een beetje android == samsung.

Mijn volgende telefoon word waarschijnlijk geen samsung meer…Maar nu ga ik offtopic XD

Patrickvbw

Patrickvbw

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 17 april 2013
  • 21:59

Oeps, ik ben dit topic helemaal vergeten! Het ging een tijdje goed, maar nu is het weer echt drama. Wanneer de telefoon volledig is opgeladen kan hjj maar max 5uurtjes gebruikt worden voordat hij weer opgeladen moet worden.
De telefoon wordt niet intensief gebruikt, eigenlijk alleen voor WhatsApp en browsen.

bij android systeem staat soms wel meer dan 70% (bij batterijverbruik)

graag hoor ik suggesties over wat te doen

thanks!

Bewerkt (21 mei 2013 09:53)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren