Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

AlexPlus

AlexPlus

• Lid sinds 22 oktober 2012
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 17:21

Ik dacht eraan om misschien mijn Galaxy S Plus te rooten maar ik wou nog een paar dingen weten.

- Werkt deze manier nog? Easy ROOT/UNROOT from Recovery Mode - xda-developers Is die goed of is er een betere?
- Als ik alles volgens de stappen doe, geen rare dingen in mapjes waar ik normaal niet kom, is het risico dan 0%?
- Moet ik perse backuppen?
- Is rooten alleen genoeg om apps te verwijderen en te overclocken bijvoorbeeld of moet je ook een andere kernel en rom?
- Tot hoever kan je overclocken?
- Hoef je alleen die .zip op je interne sd kaart te zetten? En voor de rest niks met je computer?

Bewerkt (21 mei 2013 14:10)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 23 maart 2013
  • 11:37

AlexPlus;393161
Ik dacht eraan om misschien mijn Galaxy S Plus te rooten maar ik wou nog een paar dingen weten.

- Werkt deze manier nog? Easy ROOT/UNROOT from Recovery Mode - xda-developers Is die goed of is er een betere?
- Als ik alles volgens de stappen doe, geen rare dingen in mapjes waar ik normaal niet kom, is het risico dan 0%?
- Moet ik perse backuppen?
- Is rooten alleen genoeg om apps te verwijderen en te overclocken bijvoorbeeld of moet je ook een andere kernel en rom?
- Tot hoever kan je overclocken?
- Hoef je alleen die .zip op je interne sd kaart te zetten? En voor de rest niks met je computer?

- Ja die werkt.
- Risico is 0% wil je weer unrooten flash dan de UnROOT.zip
- Is wel verstandig maar alleen mogelijk met een aangepaste recovery. Zie hiervoor mijn signature over Flashen via recovery
- Rooten is voldoende om system applicaties te verwijderen maar de launcher (app drawer: waar je al je apps ziet staan) is buggy en ziet er na dien uit als gaten kaas. Om te overclocken heb je een aparte kernel nodig die dit ondersteund.. Let wel op dat je de correcte kernel gebruik. Dus Gingerbread bij Gingerbread, ICS bij ICS etc..
Een andere ROM installeren is geheel eigenkeuze, als je voor een goede gaat kan ik je shadowROM aanbevelen.. Zie XDA.. (en mijn INDEX op XDA)
- Overclocken kan tot max 1824mhz.. Dit is 1.8 ghz en alleen mogelijk bij Jelly Bean en Ice Cream Sandwich ROMS. Bij Gingerbread kan dit max tot 1802 mhz (= 1.8 ghz)
- Zip op SD card > Scrollen met volume knoppen naar apply update from zip > HOME knop drukken > Scrollen naar zip > Home knop > scrollen naar YES > Home knop en klaar is kees

AlexPlus

AlexPlus

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 12:01

Dus alleen rooten volgens die handleiding is er eigenlijk geen risico? En als ik mn mobiel aansluit op de computer herkent ie m wel maar dan komen er 2 mapjes in Deze Computer, F en G ofzo maar als ik dan dat bestandje er op zet, en dan op mn mobiel naar mijn documenten ga, zegt ie dat er geen sd kaart in zit. Als ik de usb er uit haal, herkent de sd kaart wel maar dan staat dat bestandje er niet op

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 23 maart 2013
  • 12:03

De twee drive letters zijn voor de interne SD en externe die je erbij in hebt gedaan. Je moet het zip bestand op die van 4.95 gb zetten

AlexPlus

AlexPlus

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 12:10

Okee bedankt, en begrijp ik het nou goed dat als je root dat je normale standaard rom zegmaar buggy is en dat je een andere kernel moet?

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 23 maart 2013
  • 12:16

De laatste firmware van Samsung bevat een nieuwe launcher. Deze heeft in de appdrawer een transparante achtergrond waardoor je de achtergrond van je homescreen ziet.
Als je een applicatie van pagina 1 verwijderd ontstaat er een gat. Vul je die op door daar een andere applicatie in te zetten dan verdwijnt dat icoontje na een reboot of een RAM leging. Dit was iets waar ik me dood aan ergerde. Vandaar ook dat ik er meteen een custom ROM op heb gezet die dat probleem heeft opgelost.

AlexPlus

AlexPlus

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 12:25

Zou je dat ook gewoon kunnen oplossen door een Launcher te gebruiken toch? En nog een vraag. Moet je mobiel aangesloten zijn op de computer tijdens het rooten?

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 23 maart 2013
  • 12:53

Ja dat kan je inderdaad oplossen met een andere launcher maar ik ben wel fan van de touchwiz.. En nee is niet nodig om aan de pc te blijven hangen

AlexPlus

AlexPlus

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 13:30

Heel erg bedankt voor je reacties. Ik ga binnenkort eerst eens beginnen met het rooten en later zie ik wel voor een andere kernel en rom. Moet je oor een andere rom een bijpassende kernel hebben en andersom?

Bewerkt (21 mei 2013 14:11)
AlexPlus

AlexPlus

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 14:36

Kan je niet gewoon dat bestand op je mobiel downloaden?

Bewerkt (21 mei 2013 14:11)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.