Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 7 april 2013
  • 20:58

EVEN EEN WAARSCHUWING VOOR DE CUSTOM ROM USERS ONDER ONS
Op XDA-Developers zijn verhalen verschenen met een defecte mmc. De oorzaak is het doen van een factory reset met een custom recovery gebaseerd op de kernel versie 3.0.x.
Dit is een soort gelijk fenomeen als met de Samsung Galaxy SII waarbij de mmc kapot ging door het uitvoeren van een fabrieks reset vanaf de stock ROM 4.0.x.

Er is voor ons (nog) geen echte oplossing gevonden. Er word vollop onderzoek naar gedaan en enkele kernel developers zijn bezig met een fix in de kernel.

Topic: Check if your Device are vulnerable for Emmc Brick Bug ! - xda-developers
Let wel: De bovenstaande topic verwijst naar een applicatie die checkt of je een insane chipheb. Deze applicatie is oorspronkelijk niet gemaakt voor ons toestel en werkt ook niet correct. Onder Brick Bugkan je vinden of je een insane of een sane chip hebt. Echter bij iedereen geeft ie aan dat de chip in orde is en toch zijn er problemen. Zie onder andere dit screenshot wat ik bedoel met brick bug:

Developers zijn graag geintereseerd in de gegevens bij eMMC chip.

Edit 07/04/2013 22:05:
Er is een andere applicatie die iets meer informatie geeft: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1693704

Deze geeft een scherm zoals deze:

Een ander topic is deze: How to unbrick /data - xda-developers hier word een poging gedaan door onze Broodplank1337 om het probleem te fixen door de partitie te beschrijven met een leeg blok. Of het werkt is niet bekend. Sommige zijn er uren mee bezig geweest zonder resultaat. Daar worden ook andere ontwikkelingen besproken.

Mocht je willen helpen; maak een screen en post deze op XDA.
BIJ DEZE BENT U GEWAARSCHUWD!

Bewerkt (21 mei 2013 14:27)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 7 april 2013
  • 22:04

FAQ:
Hoe zit het met garantie afhandelingen?
- In principe moet Samsung je onder garantie een nieuwe chip/moederbord geven

Wat zijn de symptomen?
- Het toestel start niet meer normaal op. recovery en download werken nog wel (heeft te maken met andere partitie). Ongeveer gelijk als de problemen bij onder andere de Samsung Galaxy SII tevens kan je het teken van een Soft brick krijgen. (Telefoon >!< PC). Odin slaat vast bij userdata.img.ext4 of data.ext4.img.

Kunnen ze erachter komen of er root op is geweest?
- Als het goed is niet. De /data partitie is naar de mallemoeren en daar zijn je geïnstalleerde applicaties op te vinden en vaak de bestanden die nodig zijn voor root. Maar dit is nog niet bevestigd.

Is er een tijdelijke oplossing?
-Men is bezig om in sommige ROMs de /data partitie te verplaatsen zodat het toestel in ieder geval weer boot

Kan ik deze problemen voorkomen?
- Ja, je moet afblijven van recoverys gebaseerd op 3.0.x bronnen. Echter niet alle recoverys veroorzaken dit probleem. Als het goed is is de boosdoener offline gehaald.

Hoe weet ik welke recovery gebaseerd is op 3.0.x bronnen?
- Dit staat bij de features in het topic. Ander moet je gewoon vragen op XDA.

Kan ik nog switchen van recovery?
- Ja, dit kan zonder problemen.

Maakt de gebruikte android versie uit?
- Nee, echter hier is vrij weinig over bekend.

kdrkdr

kdrkdr

• Lid sinds 22 juli 2012
  • Berichten 48
  • Reputatie 30
  • 8 april 2013
  • 14:29

Allereerst dank voor deze nuttige info.

Mrjraider;398311
FAQ:

Kan ik nog switchen van recovery?
- Ja, dit kan zonder problemen.

Ik heb me suf gezocht naar upgrade recovery, maar kon niks vinden. Zegt ws. veel over mijn zoek-capaciteiten ;-)
Ik heb nu cwm 5.5. Voor CM10 van ivendor heb ik 6.0.2.8 nodig lees ik. Kan ik die zip gewoon downloaden en dan vanuit cwm 5.5 die zip draaien of moet ik iets anders doen? (durf niet zo maar te proberen en zien wat er van komt)

Samsung S+, CyanogenMod 11.0 (kitkat).
Asus MeMo ME301T OmniRom
OnePlus One

smitharro

smitharro

• Lid sinds 29 maart 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 april 2013
  • 14:50

Ivendor heeft een “goede” recovery op zijn xda thread met cm10 gezet. Je kunt kiezen uit een recovery die je moet flashen met odin, of een zip bestand die met je huidige recovery is te flashen. Het is om het even.
Zelf gebruik ik wat anders: TWRP 2.2.1. Deze versie is weliswaar wat ouder, maar helemaal stabiel. Even graven op de site bij “show content” en dan “old releases”: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2129298

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 8 april 2013
  • 15:09

Het is nog steeds uitkijken geblazen met die custom recoverys. De ene verpest je mmc de ander reboot elke tien tellen, de ander wil niet flashen etc.

kdrkdr

kdrkdr

• Lid sinds 22 juli 2012
  • Berichten 48
  • Reputatie 30
  • 8 april 2013
  • 16:14

Mrjraider;398438
Het is nog steeds uitkijken geblazen met die custom recoverys. De ene verpest je mmc de ander reboot elke tien tellen, de ander wil niet flashen etc.
Die indruk krijg ik ook ;-). Ik vind het leuk om wat te spelen, maar niet tegen elke prijs.
Wat zou jij doen, CM 10 flashen met 5.5.0.4?

Samsung S+, CyanogenMod 11.0 (kitkat).
Asus MeMo ME301T OmniRom
OnePlus One

smitharro

smitharro

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 april 2013
  • 17:40

kdrkdr;398456
Die indruk krijg ik ook ;-). Ik vind het leuk om wat te spelen, maar niet tegen elke prijs.
Wat zou jij doen, CM 10 flashen met 5.5.0.4?

Natuurlijk blijft het uitkijken!! Alleen met een ‘stock’ recovery kan je geen custom roms zoals cm10 of broodrom flashen. Kies dus iets stabiels. Op mijn oude sg mini gebruikte ik cwm 5.2.0.8. Hiermee was alles te flashen. Nu met mijn sg S+ ben ik heel blij met twrp 2.2.1! Tot nu heb ik alles zonder problemen kunnen flashen.

Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 8 april 2013
  • 19:43

Ook vanwege die problematiek blijf ik nog op Gingerbread. Ik vind een aantal bugs te iritant om niet hoger te gaan xD Haha en ik ben een beetje lui en heb geen zin om te flashen etc..

smitharro

smitharro

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 april 2013
  • 20:24

Mrjraider;398526
Ook vanwege die problematiek blijf ik nog op Gingerbread. Ik vind een aantal bugs te iritant om niet hoger te gaan xD Haha en ik ben een beetje lui en heb geen zin om te flashen etc..

Ik heb ook 2 GB versies uitgeprobeerd: cm7.2 en Broodrom 1.2. Cyanogenmod was niet helemaal af en wilde mijn externe sd niet lezen. Verder was er iets vreemds met de usb. Broodrom was wel goed, maar die vond ik erg beperkt qua instellingen en komt wat gedateerd over.
Wat dat betreft is jelly bean broodrom een verademing! Dus ja, ik blijf flashen. Ben er niet te lui voor en bij een ‘brick’ heb ik altijd mijn sg mini nog. Die heb ik, denk ik, in 2,5 jaar, wel 100 keer geflashed. 1 keer een ‘softbrick’ gehad door een verkeerd gecompileerde cm10. Heb toen met odin de recovery opnieuw moeten flashen en daarmee een goede rom geflashed. Mijn huidige sg S+ lijkt wat ‘brick gevoeliger’, maar, als je maar weet wat je doet, dan gaat het goed!

Bewerkt (21 mei 2013 14:28)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 28 april 2013
  • 19:44

Het was voor mij weer even zoeken naar dit topic maar er is ontwikkeling.

Er is een fix uitgebracht door ivendor, deze word vanaf nu in elke kernel en recovery toegepast. Wel is het nog steeds uitkijken geblazen

Bewerkt (28 april 2013 19:44)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.