Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 22:18

Weet niet in welke post ik deze vraag mag/kan stellen, dus vraag ik het maar hier. Maar … moderators.. correct me if I'm wrong please/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Even wat info vooraf: heb (zonder problemen, oh wonder) via Kies geupdate naar Froyo, een factory reset gedaan en met succes de “How to” 3BC gevolgd.
Dat zou in feite genoeg moeten zijn, maar ja … als je dan verder op dit forum gaat lezen, blijkt er nog zoveel meer mogelijk te zijn en dat maakt nieuwsgierig, want ik hou van “knutselen” ook al ben ik een complete newbie op het gebied van android (heb m'n Galaxy S nu ong. anderhalve maand).
Nu zit ik al een tijdje de “How to” van jbakers (over speedmod, root en lagfix) en de Custom bootanimaties post van LitePro te volgen en in die laatste post lees ik, dat je, om bootanims te laten draaien, je de speciale speedmodkernel (SpeedMod Froyo 341MB RAM - xda-developers) moet hebben.
Nu is mijn vraag: moet je eerst de “how to” van jbakers volgen (in mijn geval vanaf punt 10) (bijv. vanwege de root) en daarna de laatstgenoemde kernel “er over heen zetten” of volstaat de “bootanimkernel” en heb je dan ook root en lagfix?? :eek:

Bvd!

Bewerkt (2 december 2010 22:18)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 22:39

Je laatste gedacht is de juiste/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Oftewel, je kunt de speedmod kernel zo over je standaard Froyo 2.2 heen zetten. Je houdt je standaard Froyo maar je vervangt wel de standaard kernel voor de speedmod variant.
Je kunt vanuit de kernel direkt al rooten en lagfixen en…waar het allemaal om gaat…je kunt de custom bootanimations gebruiken/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

De K9 versie van speedmod is momenteel de stabiele versie….alhoewel versie K10c die ikzelf erop heb ook geen enkel probleem geeft of vertoont….
Je toestel is nog origineel begrijp ik. Dus geen root en geen lagfix…dat houdt in dat je dus eigenlijk zonder verdere voorbereiding je toestel kunt flashen met die K9 kernel (of K10 net welke je wilt).
Je moet een Odin versie nemen, omdat je toestel origineel is en je dus geen recovery hebt waarmee je de clockworkmod (CWM) versie kunt flashen.
Aan de andere kant…als je de speedmod er via Odin op hebt gezet dan kun je vanaf dat moment weer wel elke CWM versie flashen die je tegenkomt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Ik las dat je je 3 buttoncombo had gefixed. Je hebt ook daadwerkelijk getest of je je toestel in download mode kunt krijgen ? (volume down+home+power) want het is wel cruciaal dat die download mode werkt.
Maar als hij werkt dan kan er niks misgaan.

oja…en op deze wijze ben je ook niet al je apps e.d. kwijt. Je toestel blijft ingericht zoals die dan is.

hier nog even een linkje naar de juiste kernels:
http://touristinparadise.blogspot.com/2010/11/samsung-galaxy-s-download-speedmod.html

Bewerkt (2 december 2010 22:39)

Samsung Galaxy S8+

Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 23:00

Dank Super Mod voor je snelle reactie,

Toestel is helemaal origineel, geen root, geen lagfix.
Ik ga me nog wel even inlezen hoe ik vanuit die kernel dan kan rooten en lagfixen. Maar je mag me wel vast even vertellen waar ik de Odin versie kan vinden. Edit: zie nu je aanvulling…
N.a.v. je vraag of ik in de downloadmode kan komen, yes, heb ik net getest (de recoverymode had ik al getest), maarrrr …. hoe krijg ik ‘m daar nu weer uit? :-) :-) Hartstikke leuk zo’n droidje dat in een geel gevarendriehoekje aan 't scheppen is, maar wat ik ook probeer (homeknop, powerknop), hij blijft staan :-)
Overigens, heb ik het goed begrepen dat je altijd via een dosvenster in de downloadmode kan komen?

Bewerkt (2 december 2010 23:00)
Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 23:01

FF te snel met m'n één na laatste vraag …. powerknop langer indrukken dus, oeps, sorry

Bewerkt (2 december 2010 23:01)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 23:10

Je kunt helaas niet altijd via dos in download mode komen…daarom ook het belang van die 3 knoppen.
De link die ik gaf verwijst alleen naar de kernels. Odin kun je wel vinden in jbakers topic…daar staat een goede link ervan.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (2 december 2010 23:10)

Samsung Galaxy S8+

Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 23:30

Downloadmode werkt dus, gelukkig. Odin staat al op de pc, dankzij jouw geweldige 3BC tut! Die heb ik al gebruikt om die nieuwe bootloader erop te krijgen. Hoop dat je me t.z.t. nog even wilt helpen met het flashen van die speedmodkernel, mocht ik vastlopen. Voor nu …heel hartelijk dank.

Bewerkt (2 december 2010 23:30)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 23:36

oja…das waar ook, vanwege de 3bc had je odin al

Geef maar een seintje…ik zit hier vaak genoeg op het forum dus ik lees je bericht snel genoeg

Bewerkt (2 december 2010 23:36)

Samsung Galaxy S8+

Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 17:40

Na nog weer de nodige wijsheid uit dit forum gelezen te hebben, blijf ik toch nog met een paar vragen over het flashen van de verschillende speedmodkernels zitten.
Als ik die speedmodkernel (bijv. die versie v9 met de bootanim mogelijkheid), over m’n “schone” froyo (dus zonder root of lagfix) wil zetten, kan ik dan dezelfde How to tut gebruiken (punt 1 t/m 5 en daarna verder met punt 11) van jbakers over die andere speedmodkernel?

Zo ja, dan is me het volgende nog niet helemaal duidelijk.

• Hoef ik dan alleen de v9 kernel te kiezen (die uitgepakt op m’n computer staat) en PDA in Odin aan te vinken en op “start” te drukken (met re-partition niet aangevinkt)?
  • Bij punt 13 staat: “in het hoofdmenu aangekomen start je de tel. weer opnieuw op en reboot in je nieuwe recovery mode”. Begrijp ik goed dat je de 3 BC methode kunt gebruiken als de tel. aanstaat? Ik heb in de post van jbakers al een antwoord van jbakers gelezen, dat de tel. uit moet staan, maar deze zin brengt me toch in verwarring, want met “hoofdmenu” wordt toch het menu in de telefoon bedoeld?
  • En krijg ik na rebooten dezelfde opties als die er in de tutorial worden genoemd ???
(Advanced ULK Features – Install Super User – Simple mode)
(Advanced ULK Features – Lagfix Options – Use OCLF, Use Voodoo, Use JFS )
Of zitten er in deze kernel andere opties.
En dat kiezen uit de opties gaat dat met de vol.up of vol.downknop?
· En blijft punt 16 ook gelijk?

Zo nee, hoe dan wel?

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil het liefst zo weinig mogelijk problemen voor mezelf creëren.

Bewerkt (3 december 2010 17:40)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 18:39

Zie even inline/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Djembebi;65032
Na nog weer de nodige wijsheid uit dit forum gelezen te hebben, blijf ik toch nog met een paar vragen over het flashen van de verschillende speedmodkernels zitten.
Als ik die speedmodkernel (bijv. die versie v9 met de bootanim mogelijkheid), over m’n “schone” froyo (dus zonder root of lagfix) wil zetten, kan ik dan dezelfde How to tut gebruiken (punt 1 t/m 5 en daarna verder met punt 11) van jbakers over die andere speedmodkernel?
- Ja…je begint dan bij stap 10, en die stuurt je terug naar stap 1 tm 5 om daarna weer naar stap 11 te gaan.

Zo ja, dan is me het volgende nog niet helemaal duidelijk.
  • Hoef ik dan alleen de v9 kernel te kiezen (die uitgepakt op m’n computer staat) en PDA in Odin aan te vinken en op “start” te drukken (met re-partition niet aangevinkt)?
    -Helemaal correct.
  • Bij punt 13 staat: “in het hoofdmenu aangekomen start je de tel. weer opnieuw op en reboot in je nieuwe recovery mode”. Begrijp ik goed dat je de 3 BC methode kunt gebruiken als de tel. aanstaat? Ik heb in de post van jbakers al een antwoord van jbakers gelezen, dat de tel. uit moet staan, maar deze zin brengt me toch in verwarring, want met “hoofdmenu” wordt toch het menu in de telefoon bedoeld?
    -Je toestel moet uit staan om de 3bc te gebruiken en hem in download mode te zetten.
  • En krijg ik na rebooten dezelfde opties als die er in de tutorial worden genoemd ???
(Advanced ULK Features – Install Super User – Simple mode)
(Advanced ULK Features – Lagfix Options – Use OCLF, Use Voodoo, Use JFS )
Of zitten er in deze kernel andere opties.
-Als je de V9 kernel flashed dan krijg je dezelfde opties, Flash je de v10 kernel dan hebben ze daar de namen in veranderd en die kloppen niet meer met de tut
En dat kiezen uit de opties gaat dat met de vol.up of vol.downknop?
-Je wandeld door de lijst met de vol up en down toesten. Naar beneden in de lijst is vol down en weer naar boven is vol up. Je kiest met de Home toets…Let erop dat de back toets ook hetzelfde doet en die kan je wel eens per ongeluk raken op de sgs….dat is de toets rechts naast de home toets.
· En blijft punt 16 ook gelijk?
-Ja, bij alle speedmod versies, dus ook bij de V10 versies krijg je nog steeds diezelfde vraag nadat je gereboot hebt.

Zo nee, hoe dan wel?

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil het liefst zo weinig mogelijk problemen voor mezelf creëren./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Het is goed dat je jezelf goed op de hoogte stelt. In principe zijn de handelingen niet zo lastig, maar ik heb makkelijk praten omdat ik het al veel keer uitgevoerd heb.
Als je eenmaal de boel erop hebt en je wilt van speedmod kernel wisselen dan wordt het nog gemakkelijker. Dan kun je nl de nieuwere versie van de speedmod kernel op je sdcard zetten en via recovery deze flashen op je toestel. Je lagfix en root hoeft er niet af dus er is geen voorbereidend werk nodig.
Maargoed…dat is weer voor later/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

En je weet…als je het een beter gevoel zou geven…dat ik ook even kan meekijken desnoods zodat er geen foutjes insluipen.

Bewerkt (3 december 2010 18:39)

Samsung Galaxy S8+

Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 18:56

@ AVS
Het is weer geweldig hoe snel je reageert. Nou ben ik iemand die alles graag zelf wil doen, maar als ik er, ondanks deze duidelijke uitleg, toch niet uitkom, nodig ik je graag uit even mee te kijken. Mijn dank is tot zover weer groot!

Bewerkt (3 december 2010 18:56)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.