Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Makrolon

Makrolon

• Lid sinds 19 januari 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2011
  • 17:31

Hallo,
Ik heb sinds gister een galaxy s. Wat een geweldige telefoon!
Nu heb ik echter als noob toch wat vragen.

Ik lees hier over lagfixes, is het slim om die uit te voeren? Ook wil ik die lite ‘rom’ er op zetten. Moet ik dit zien als een skin (thema) of is het iets compleet anders (wat?)

Ik heb net getest, en de 3 button ding doet het. Dus dan ben ik safe toch als ik het verpruts?

Dan, als ik die rom instaleer en ik vind het niets, kan ik dan simpel terug naar de originele rom?

Moet ik trouwens de telefoon eerst updaten via kies en dan de rom instaleren, of is dit nutteloos?

Voorlopig de laatste vraag, kan iemand me uitleggen wat een kernel is? Heb hier op gezocht maar er komt weinig bruikbaars uit.

Alvast bedankt!

Bewerkt (20 januari 2011 17:31)
R2cool

R2cool

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2011
  • 18:46

Vraag 1:
Als je zelf vindt dat je de nieuwste firmware versie van de galaxy s te langszaam is dan zou ik wel een lagfix er op zetten.

Vraag 2:
Een rom maakt gebruik van skins, configuratie, en applicaties van het systeem dus met de lite rom heb je er dus meer of minder applicaties op staan dan nu.

Vraag 3:
Als je de 3BC werkt dan hoef je je geen zorgen te maken als je gaat flashen. Het enige wat je niet moet doen is als je met Odin gaat flashen een vinkje bij Bootloader update selecteren.

Vraag 4:
Als je de rom installeerd kan je heel makkelijk terug door de firmware te flashen.

Vraag 5:
Ik weet niet of je eerst moet updaten of dat je meteen de rom kan installeren.

Vraag 6:
Een kernel is zeg maar het hart van android dit zorgt ervoor dat alles met elkaar kan werken en de verschillende kernels hebben gewoon meer opties in zich dan de orginele kernel.

Dus als ik jou was zou ik eerst een update via KIES laten doen en daarna de Lite Rom erop zetten maar ik zou je zeer aanbevelen om eerst de Howto's in dit topic te lezen.

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11890-index-belangrijke-topics.html

Bewerkt (20 januari 2011 18:46)
Makrolon

Makrolon

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2011
  • 13:31

Bedankt voor je reactie.

Ben toch nog een beetje ‘bang’ om aan die roms te zitten.
Die nieuwe update die ik inmiddels via kies heb geinstaleerd is een stuk trager dan die er origineel op zat. Dus dan is een lagfix aan te raden?

De programma's die er standaard op staan, zoals bijvoorbeeld ‘navigatie’ (met die blauwe pijl) ben ik die dan kwijt?

Wil hem wel graag uitproberen. Kan ik gewoon een update maken van de huidige rom inclusief alle aplicatie's ed die ik als die litening rom me niet bevalt simpel kan terug plaatsen?

Jammer dat er geen how to is waarin alle dingen worden uitgelegt mbt roms, flashen, kernels e.d. Ik zie op het moment door de bomen het bos even niet meer…

Bewerkt (21 januari 2011 13:31)
mdv53

mdv53

• Lid sinds 27 september 2010
  • Berichten 304
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2011
  • 13:36

bang hoef je echt niet te zijn. Hier kun je heel veel informatie vinden:

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11890-index-belangrijke-topics.html

Mochten er nog vragen zijn, dan horen (ik) we het wel.

Bewerkt (21 januari 2011 13:36)
Makrolon

Makrolon

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2011
  • 15:08

Litening rom staat er inmiddels op, stelde eigenlijk niets voor. Bedankt!

Bewerkt (21 januari 2011 15:08)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.