Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Marja, super ! Ik was ook al een paar dagen op zoek hoe ik nu mijn e-mail kon versturen van mijn kpn account, zonder dat er in de afzender regel mijn gmail adres te zien was.
Reuze bedankt,
Fox
Supergoede Howto. Gister factory reset en net even de mail opnieuw ingesteld hiermee. Werkt weer super! Thnx!
super man! heeft dagen geduurd om mijn mailbox in te stellen tot je deze howto poste!
ps werkt ook met Telenet in belgie :-)
Marja lijkt mij alleen wel een vrouwennaam.
Top post van Marja. Werkt ook perfect op de Asus eee Pad, Android 3.1 …, nadat ik zelf ook uren van alles heb lopen proberen! :-)
louwke;180014@ louwke; Ook op de Asus eee Pad?
Top post van Marja. Werkt ook perfect op de Asus eee Pad, Android 3.1 …, nadat ik zelf ook uren van alles heb lopen proberen! :-)
hallo Marja,
ik heb hetzelfde probleem als buzzert tot en met pop3 gaat goed maar ik kan smtp server niet selecteren. na volgende krijg ik ook kan geen verbinding met server. wordt inmiddels bijna simpel hiervan.
Heeft mij veel tijd en moeite gekost om er achter te komen hoe de instellingen voor Email via kpn moeten staan, dus ik deel de uitkomst graag.

Gaat met name om de smtp instellingen. De op de qelp-website van kpn gegeven instellingen werkten bij mij niet; onderstaande instellingen wel.
Ga naar applicaties > e-mail > account toevoegen.
Voer email-adres en wachtwoord in.
Kies ‘handmatig instellen’
Kies ‘pop3’
Voer gebruikersnaam en wachtwoord in.
Voer in veld pop3: ‘pop3.naamprovider.nl’ (of com etc.).
Poort: 110
Laat beveiligingstype op ‘geen’ staan.
Klik op volgende.
Smtp server: mail.wxs.nl (dus zonder ‘smtp’ ervoor)
Poort: 25
Ga naar beneden en delete gebruikersnaam en wachtwoord
Haal nu in het midden het vinkje weg bij ‘aanmelden vereist’
Klik op volgende.