Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

TheRealAngel

TheRealAngel

• Lid sinds 25 november 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 14:26

Hi Guys,

In oud draadje is de volgende vraag eerder gesteld in dit forum, maar er is nog geen bevredigend antwoord naar boven gekomen; ik hoop dan ook dat er nu uitsluitsel gegeven kan worden aangezien we intussen allemaal een stuk meer ervaring met het toestel hebben opgedaan

Hoe kan ik de internet browser zodanig afsluiten opdat deze ook niet meer actief is in mijn task manager? Voor elke andere applicatie wordt deze netjes afgesloten wanneer de “back” toets wordt gebruikt, de internet browser wordt (als enige) niet afgesloten. rara, wat doe ik fout?

Bewerkt (4 februari 2011 14:26)
AndroidDevil

AndroidDevil

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 743
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 14:39

TheRealAngel;95924
Hi Guys,

In oud draadje is de volgende vraag eerder gesteld in dit forum, maar er is nog geen bevredigend antwoord naar boven gekomen; ik hoop dan ook dat er nu uitsluitsel gegeven kan worden aangezien we intussen allemaal een stuk meer ervaring met het toestel hebben opgedaan/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Hoe kan ik de internet browser zodanig afsluiten opdat deze ook niet meer actief is in mijn task manager? Voor elke andere applicatie wordt deze netjes afgesloten wanneer de “back” toets wordt gebruikt, de internet browser wordt (als enige) niet afgesloten. rara, wat doe ik fout?

als je naar je naar Instellingen/toepassingen/toepassingen beheren gaat dan kan je zien welke dingen er actief zijn en als je dat wild kan je die daar ook uitschakelen. maar die programma's die je in dat schermpje voordat je naar task manager gaat geven alleen de programma's weer die je als laatste hebt gebruikt. niet de programma's die actief zijn.

Bewerkt (4 februari 2011 14:39)
edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 14:44

Je doet niks fout dat is bij mij ook zo, het heeft vast een reden en zolang ik het niet merk aan mijn telefoon vind ik het ook niet erg.
Android sluit het vanzelf wel af

Bewerkt (4 februari 2011 14:44)
TheRealAngel

TheRealAngel

• Lid sinds 25 november 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 15:01

Thanx voor de antwoorden.

Je kunt de actieve applicaties ook zien middels de Samsung Task Manager; in het tabje “actieve applicaties” wordt de browser, na het afsluiten, aangegeven. Ik merk op dat er gemiddeld zo'n 30MB werkgeheugen afgesnoept blijft van het totaal beschikbare aantal, daarnaast merk ik ook op dat het bijbehorende proces cpu resources blijft vreten; weliswaar niet veel, maar wisselt tussen 0-5%.

Ik ben op de hoogte van het feit dat Android zelf maatregelen neemt om werkgeheugen beschikbaar te maken indien nodig, maar dat er nog cpu resources worden gebruikt vind ik niet acceptabel: batterij gaat sneller leeg, toestel wordt warmer en er zijn minder cpu resources beschikbaar voor andere processen.

Bewerkt (4 februari 2011 15:01)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 15:10

Het is zoals android werkt.
Dus de browser en geen enkele app wordt afgesloten als je het wegdrukt (de hometoets sluit al helemaal nooit een app af)

Als je de browser na gebruik niet meer aktief wilt hebben zul je dit via een taskkiller moeten doen en telkens na het gebruik van de browser deze zelf killen.
Dit geldt dus voor alle apps die draaien op je toestel…wil je het direkt weg hebben…dan sluit je ze af via een taskkiller.

Met die werkwijze verbeter je ook de duur van je batterij aangezien je overbodig draaiende apps…die dus stroom vreten…ook afsluit.

Bewerkt (4 februari 2011 15:10)

Samsung Galaxy S8+

HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 969
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 19:12

@AVS, dat geld niet voor alle apps. Alleen de browser.sluit niet af met de backtoets. Ik gebruik overigens nooit een taskkiller.

Bewerkt (4 februari 2011 19:12)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 19:15

kijk maar is met advanced taskiller .. dan zul je zien dat alle apps blijven draaien..
uit eindelijk stoppen ze wel maar dat duurt knetter lang

Bewerkt (4 februari 2011 19:15)
HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 969
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 19:46

Ze blijven zeker niet draaien! Dit is alleen zo als je de homeknop indrukt.

Bewerkt (4 februari 2011 19:46)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.