Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bartype

Bartype

• Lid sinds 10 januari 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 12:32

Hoi,

ik heb een vreemd iets met m'n SGS, een week of 1,5 geleden heb ik de batterij uit het toestel gehaald in de veronderstelling dat het uit stond, maar het stond alleen standby.
Sindsdien heb ik bij het opstarten rondom het moment dat de pincode ingevoerd kan worden dat het toestel trilt: eerst 1 keer en vlak daarachter aan 2 of soms 3 keer, alsof er een app crasht.

Het toestel start verder gewoon op en lijkt ook verder prima te functioneren. Totdat mij een paar dagen later opviel dat er een app was verdwenen. Er stond nog wel een groen android icoontje op het buro blad maar de app startte niet meer met de mededeling dat deze niet geinstalleerd was. Na herinstall van de app was deze terug inclusief de instellingen die ik er voorheen in had ingesteld, alsof de app niet was weggeweest.

Dat vond ik vreemd, maar toen dacht ik nog dat ik deze wellicht per ongeluk had verwijdert. Echter een dag later gebeurde dat nog een keer met andere app. Gisteren viel me op dat er meerdere apps, vooral games, verdwenen waren, echter in dit geval vaak alleen het icoon. Via applicatie beheer zijn ze dan nog wel te starten…

Het vreemde is dat het toestel verder nog altijd prima functioneerd, maar ik krijg zo wel het gevoel dat dat slechts een kwestie van tijd is… Ik heb inmiddels een wipe gedaan van de dalvik cache en de standaard rechten van sgs teruggezet, maar dat lijkt in ieder geval met het trillen na het opstarten niet uit te maken; dat doet ie nog steeds…

Ik draai de stock-rom Froyo 2.2.1 met de speedmod kernel k12t. Verder geen lagfixes enzo. Wel root ingesteld.

Ik hoop niet helemaal opnieuw te moeten beginnen, het was nogal een hoop installeren en instellen…

Iemand een idee wat het kan zijn en of er iets aan te doen is?

Bewerkt (6 februari 2011 12:32)
Flozzo

Flozzo

• Lid sinds 19 december 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 12:46

2 vragen:
- wat heb je precies gedaan vlak voordat je die trillingen kreeg?
- welke app was ineens weg?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (6 februari 2011 12:46)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6283
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 6 februari 2011
  • 13:03

Heb je die apps op de sd-kaart staan?

Bewerkt (6 februari 2011 13:03)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 13:39

Verander is van kernel versie, dat zou kunnen helpen.

Bewerkt (6 februari 2011 13:39)
edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 13:47

Ik zit me helemaal suf te denken, heb dit ook eens gehad maar ik weet echt niet meer waar het aan lag.
Maar wat ik me herinner is dat het inderdaad iets met de sd kaart had te maken en ik meen ook iets met launcherpro.
De meeste apps stonden weer goed na een restart.
Je mooie telefoon houd er echt niet mee op hoor, die van mij draait ook nog steeds goed.

Bewerkt (6 februari 2011 13:47)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 14:42

pklijzing bedoelt waarschijnlijk je externe sd-kaart. Van de apps die daarop staan verdwijnen soms na een herstart de ikoontjes van je homescreen. In de appdrawer horen ze dan nog wel te staan en zo kan je ze ook weer terugzetten.

Bewerkt (6 februari 2011 14:42)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6283
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 6 februari 2011
  • 14:47

galaxyjet;97096
pklijzing bedoelt waarschijnlijk je externe sd-kaart.
Thx voor de aanvulling, ik vergeet steeds dat het interne geheugen ook sd-kaart wordt genoemd/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (6 februari 2011 14:47)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 14:51

Ja, da's niet zo handig geweest van Samsung. Het zorgt voor veel verwarring helaas.

Bewerkt (6 februari 2011 14:51)
Bartype

Bartype

• Lid sinds 10 januari 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 21:02

Bedankt voor de reakties…

Ik heb alle apps default geinstalleerd, dus nergens specifiek aangegeven dat het naar SD moet. De enige app waarvan ik mij kan herinneren dat het verdwenen was, was dropbox. En wat ik gedaan heb… De dag waarop het begon heb ik de speedmod k12t geflashed. Na die flash heb je altijd een herstart en dat ging goed… Later die dag heb ik pas zoals gezegd de batterij eruit gehaald terwijl ie aanstond, niet heel slim, maar ja…

Na terugplaatsen batterij en starten telefoon begon het trillen…

Bewerkt (6 februari 2011 21:02)
TheRemco

TheRemco

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 23:34

Is het nou opgelost dan? Anders weet ik wel wat je moet doen

Bewerkt (6 februari 2011 23:34)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren