Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 10:59

TEGRAK Kernel Functies.
- Makkelijk in gebruik.
- Snellere tegrak onenand mode zonder enige tweaks of OC.
- Custom recovery mode + Krachtige backup & restoring.
- Met een klik simpel rooten, zonder opnieuw op te starten.

Belangrijk om te weten!.
Als men deze kernel wilt gebruiken, let dan wel op, op het volgende:
-Voor de onenand lagfix aan te zetten dient men maar maximaal 270Mb aan data te hebben (geinstalleerde games en apps) liefst maar 230Mb, dan zit je helemaal goed.
Boven deze data is de ligfix aanzetten niet aangeraden!!

Wil je deze kernel gebruiken zonder de Lagfix dan hoef je hier niet op te letten, en kun je heb gewoon weg gebruiken.

Build.
UPDATE in build 19 2011-04-01 KST
based on XWJS5
supports Voodoo sound v7

UPDATE in build 18 2011-03-30 KST
based on XWJS5
supports Voodoo sound v6
checks system partition size automatically for multiple devices (no meaning to users)

UPDATE in build 17 2011-02-23 KST
based on XWJS5
supports applying zip package (update.zip) beta.
-You can select zip files in /sdcard/tegrak/update folder.
-e.g /sdcard/tegrak/update/NeonGT-2.5.zip

UPDATE in build 16 2011-02-12 KST
based on XWJS5
changed TEGRAK recovery mode position. (It can be used before 3e stock recovery)
support linux shell script in TEGRAK recovery menu - UPDATE. See details below.
fixed permission problem at TEGRAK recovery - UPDATE menu.
removed kernel scheduler tweak in hardcore's

UPDATE in build 15
Gebaseerd op XWJS3
support Voodoo sound v4 (no FM RADIO settings)
fixed problem from “Enable Rooting” (crashes old su data)

UPDATE in build 14
based on XWJS3
support Voodoo sound v3 (no FM RADIO settings)
include hardcore's tweaks. very thanks to hardcore
support custom bootanimation. (bootanimation.zip in /system/media or /data/local)

UPDATE in build 13 update1
Fixed invalid model number in kernel. (It was M130K :-<)
rebuilt based on lastest kernel of XWJS3!
support Voodoo sound v2 (no FM RADIO settings)
(Recording Preset may not work properly. Plz feedback about it.)

Installatie via Odin:
1]. Download de Kernel
2]. Pak deZIPfile uit op je pc en zorg dat je de TAR file over houdt (pak deze NIET uit)
3]. Hou bij je SGS de toetsen volume min+ home+aan/uit knop in en wacht tot je beeld hebt (je ziet de tekst “download” en een Android poppetje die het werken is)
4].Start nu Odin op en sluit vervolgens je device aan op de pc. (als het goed is krijg je dan in odin het volgende te zien:

Het gele laat zien dat je device verbonden is met Odin.
5]. Laad vervolgens bij de optie PDA de TAR file die je in stap 2 uitgepakt hebt in, en kijk dat bij re-partition (links) het vinkje UIT staat!!
6]. Klik nu op start en laat het programma zijn werk doen en onderbreek de bewerking NIET! wanneer deze klaar is zie je dat doordat het gele (dat liet zien dat hij verbonden is) de groene kleur heeft en dat er reset in staat. Koppel dan je mobiel los van de pc en sluit Odin af.
7].Laat je device helemaal opstarten en je kernel is geïnstalleerd. En je kan de kernel controleren of deze juist is geinstalleerd door naar "instellingen“ te gaan, ”over de telefoon“ en dan naar onder scrollen en te kijken bij ”kernel versie".

LET OP!
Flash je de kernel over een bestaande custom kernel, zorg ervoor dat alles is uitgeschakeld (tweaks, OC, LagFix)

Install.

1. Unzip download de kernel, het is een TAR bestand.

2. Flashing tegrak-kernel .TAR wordt via Odin gedaan. LET OP je moet eerst XWJS3 stock firm geïnstalleerd hebben!.

3.Installeer “tegrak lagfix” appplicatie te vinden in de Android Market.

Je ziet dan de boot-screen zoals hier beneden.

Applicatie Menu's.

1. Inschakelen tegrak onenand mode.
Snellere lagfix mode.
Swap /data partition(mmcblk0p2) en /system partition(stl9), dus de “onenand” partitie wordt gebruikt voor de /data.
ext4 = /system, /data, /dbdata, /cache
Vele Koreanen vinden deze mode fantastisch.
Vrije ruimte nodig op de SD kaart /sdcard (internal sdcard) moet net zoveel als de gebruikte ruimte zijn /system + /data + /dbdata.
Als deze mode is geactiveerd, de beschikbare ruimte voor /data is dan nog 270MB.

2. Inschakelen tegrak lagifx (all)
ext4 = /system, /data, /dbdata, /cache (zoals Voodoo)
Ook hier moet men de zelfde ruimte over hebben op /sdcard (internal sdcard) als de /system + /data + /dbdata.

3. Inschakelen tegrak lagfix
ext4 = /data, /dbdata
Heeft vrije ruimte nodig op /sdcard (internal sdcard) net zoveel als de /data + /dbdata.

4. Inschakelen cache lagfix
ext4 = /cache

5. Inschakelen system lagfix
ext4 = /system
Heeft vrije ruimte nodig op /sdcard (internal sdcard) net zoveel als het /system.

6. Uitschakelen tegrak lagfix (all)
-Formatteertalle partities naar RFS.
rfs = /system, /data, /dbdata, /cache

7. Uitschakelen tegrak lagfix
-Formatteer/data, /dbdata naar RFS.
rfs = /data, /dbdata

8. Uitschakelen cache lagfix
/cache naar RFS
rfs = /cache

9. Inschakelen van rooting
Tijd om rooten uit te voeren is 0.5 second.
Toch geen uitleg voor nodig? Zo gedaan.

10. Uitschakelen van rooting
in 0.5 second.

tegrak recovery mode.

Je kan tegrak recovery mode in gaan door te klikken op de HOME knop tijdens het opstarten.

1. UPDATE van internal sdcard
/sdcard/tegrak/update/00 ~ 05

2.UPDATE van external sdcard
/sdcard/external_sd/tegrak/update/00~05

3. RESTORE /data, /dbdata
Je kan je hele data en apps terug zetten van /sdcard/tegrak/backup/data.bak en dbdata.bak.
Deze back-ups worden automatisch gemaakt door het aan of uitschakelen van de LagFix.

4.BAKCUP /data, /dbdata
Maakt een back-up van /data and /dbdata. Deze kan worden terug gezet door “RESTORE”.

5. RESTORE /system

6.BACKUP /system

7. REBOOT: stock recovery mode

8. REBOOT: download mode

9. wipe cache

10. wipe dalvik-cache

11. wipe init.d

CWM Recovery Installeren.

1. Installeer speedmod.
2. Installeer hierna Tegrak (via ODIN, SGS kernel flasher (app) of de CWM versie:Link).
3. Maak de folder /tegrak/update/00 op je sd kaart.
4. Download recovery2e.zip, en pak deze uit in 00/ met behoud van folders. Dus je heb dan qua mappen /sdcard/tegrak/update/00/system/.
5. Zet je telefoon uit, en start hem weer op. Druk op de HOME knop als er een bericht komt dat je dit moet doen om in recovery te komen.
6. Maak voor de zekerheid een backup.
7. Kies daarna: update from internel>00.
8. Herstart je telefoon.
9. Download het volgende bestand:update.zip en zet dit op de root van je scdard: /sdcard/update.zip.
10. Als je nu mbv 3 button combinatie naar je recovery gaat, en voor update.zip kiest zul je CWM krijgen.

Veel plezier met CWM Recovery samen met tegrak's kernel!

DOWNLOAD:

tegrak-kernel-build-19-for-I9000-XWJS5.zip - BETA (not tested)!
tegrak-kernel-build-18-for-I9000-XWJS5.tar - STABLE!
tegrak-kernel-build-17-for-I9000-XWJS5.tar - STABLE!
tegrak-kernel-build-16-for-I9000-XWJS5.zip - STABLE!
tegrak-kernel-build-15-for-I9000-XWJS5.zip - STABLE (included Voodoo Sound v4)
tegrak-kernel-build-15-for-I9000-XWJS3.zip - STABLE! (included Voodoo Sound v4)
tegrak-kernel-build-14-for-I9000-XWJS3.zip - STABLE! (included Voodoo Sound v3)
tegrak-kernel-build-13-update1-for-I9000-XWJS3.zip - STABLE! (included Voodoo Sound v2)
tegrak-kernel-build-11-update3-for-I9000-XXJPY.tar - STABLE!

Up-To-Date houden.
Zoals jullie gewent zijn van mijn andere topic(s) zal ik deze ook steeds up-to-date houden met de laatste versies.
Het kan echter ook hier wel eens voor komen dat ik de kernel naar de nieuwe versie wat later update dan deze al bekend is op het forum of ergens anders, dit omdat op het moment zo vaak achter elkaar een update uitkomt dat dit niet bij te houden is deze meteen op de release te plaatsen (meestal net een uurtje of een paar uurtjes later) dit puur omdat er ook gewerkt moet worden… Maar update altijd zo snel als mogelijk deze naar de nieuwste versie!!!

Wil je bedanken voor mijn werk in deze post? dan kun je links onder op heticoontje klikken.
(links onder de topic/eerste bericht)

Succes ermee!

DeBewoner.

Bewerkt (7 februari 2011 10:59)
DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 11:03

(Ruime voor eventuele aanvullingen)

Bewerkt (7 februari 2011 11:03)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 11:43

Ik had vanmorgen al een nieuwe topic aangemaakt :p

Bewerkt (7 februari 2011 11:43)

Samsung Galaxy S8+

DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 11:53

AVS;97528
Ik had vanmorgen al een nieuwe topic aangemaakt :p
Ow, damn dat had ik niet gezien/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />
Had de zoekfunctie al uitgevoerd/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/yikes.png" />

Bewerkt (7 februari 2011 11:53)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 12:43

Maakt niet uit. we kunnen deze wel gebruiken.

Bewerkt (7 februari 2011 12:43)

Samsung Galaxy S8+

DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 12:53

AVS;97566
Maakt niet uit. we kunnen deze wel gebruiken.
Oke gelukkig, naja mocht je nog aanvullingen aan de uitleg of zo hebben, of vind je dat er nog wat bij hoort zet het er maar gerust bij (je hebt toch de permissies iets aan te passen)

Deze hou ik weer bij voor updates, zoals gewent bij de Hardcore kernel.

DeBewoner.

Bewerkt (7 februari 2011 12:53)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 17:24

Ik gebruik deze kernel al een tijdje nu, en bevalt me zeer goed. Drie handige tips.

1. Om OneNand lagfix te gebruiken moet je 230 MB aan apps hebben en niet meer eigenlijk. Om te kijken welke apps het meeste ruimte innemen doe je het volgende:
Instellingen>Toepassingen>Beheren>alle
Dan laat je de apps laden, menu>op grootte selecteren
Nu komen de grootste apps boven aan te staan, en kan je deze (als de apps het teostaan) naar je SD verplaatsen om zo ruimte te krijgen

Hoe groot je data is kan je vinden door:
Taakbeheer>overzicht>bovenste balkje.

2. Hoe de update manier werkt in de recovery van Tegrak.
In de recovery van tegrak kan je geen update.zips of wat dan ook installeren. Je kunt echter wel kleinere updates uitvoeren. Hiervoor doe je het volgende:
1. Maak de map /Tegrak/update/00 (je kan van 00 t/m 05 gaan) aan op je sd-kaart
2. Pak je update.zip voor bv aan aangepaste zwarte market. Als je deze uitpakt zul je een /system folder en een /meta-inf folder krijgen.
3. Kopieer de /system folder naar de 00/ map.
4. Ga recovery in, en kies voor 00. Dan ben je klaar en heb je de market vervangen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

3. De standaardrecovery van Tegrak is anders dan normaal. Je kunt echter wel cwm krijgen, en de aparte recovery van de tegrak kernel krijgen. Dit omdat je niet ndmv van de 3bc in de recovery terecht komt van dew tegrak kernel. Om die recovery te komen moet je tijdens het opstarten de home knop indrukken (staat aangegeven).
Om cwm te krijgen moet je eerst de volende stappen volgen:
xda-developers - View Single Post - TEGRAK lagfix build 15 for I9000 XWJS3 with Voodoo Sound v4

OK! here is step by step guide:
1. install Speedmod (or any other rooting method) if you dont already have root, this step is done only for rooting device, you can skip it if device is already rooted.
2. install Rom Manager
3. Install SGS Kernel Flasher and flash Tegrak kernel (or use odin)
4. Download attached zip file, extract it and copy all content saving folder system, into /mnt/sdcard/tegrak/update/00/ So, your file system will look like /mnt/sdcard/tegrak/update/00/system/…
5. reboot the phone into tegrak's recovery
6. backup your system
7. press update from internal sd card and choose 00 folder to update.
8. Now you can install your cwm recovery image as you used to do it with eclair.

Enjoy your 2e recovery together with tegrak's kernel!

PS: By the way, this was my post number 333, congratulations accepted.

Het aangehechte bestand:recovery2e.zip

Je hebt nu 2e recovery, om nu cwm te kunnen krijgen moet je dit bestand als update.zip op je interne sd zetten(dus niet in een map, maar gewoon /mnt/sdcard/)
update.zip

Nu moet je je telefoon uitzetten, 3bc om in recovery te komen. Kies hier voor update.zip en voaila je hebt cwm.
NOg niet getest hoe goed cwm werkt, maar zal nog wel laten weten/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (7 februari 2011 17:24)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 17:52

Nou….
ik heb de kernel erop staan. Nog zonder lagfix e.d. ben nu ff aan het kijken wat ik aan ruimte kan vrijmaken.

Goeie uitleg Backhead…Komt mij goed van pas
Ik laat zo nopg even wat horen als ik die onenand geactiveerd heb.

Edit: met 209mb aan gebruikte apps zou het voldoende moeten zijn nu om die lagfix eens te proberen.
Het instellen van die lagfix gaat wel een stuk vlotter dan dat speedmod dat doet. Ik denk dat ik minstens een helft eerder klaar ben met de volledige lagfix t.o.v. speedmod.
Quadrant geeft nu 1624 score aan.

Hij lijkt zo verder wel goed en vlotjes te lopen. Recovery menu stelt niet zoveel voor als je speedmod gewend bent
Ik zal hem eens een paar dagen laten draaien deze kernel en eens kijken hoe hij bevalt.

btw…mn Quickboot knoppen doen het niet meer onder deze kernel…
Als ik reboot aantik dan wordt alleen het scherm zwart (locked) en er gebeurd verder niet…zelfde voor hot boor recovery en power off.

De rest lijkt vooralsnog wel te werken.

Bewerkt (7 februari 2011 17:52)

Samsung Galaxy S8+

Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 18:26

AVS;97774
Nou….
ik heb de kernel erop staan. Nog zonder lagfix e.d. ben nu ff aan het kijken wat ik aan ruimte kan vrijmaken.

Goeie uitleg Backhead…Komt mij goed van pas/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Ik laat zo nopg even wat horen als ik die onenand geactiveerd heb.

Edit: met 209mb aan gebruikte apps zou het voldoende moeten zijn nu om die lagfix eens te proberen.
Het instellen van die lagfix gaat wel een stuk vlotter dan dat speedmod dat doet. Ik denk dat ik minstens een helft eerder klaar ben met de volledige lagfix t.o.v. speedmod.
Quadrant geeft nu 1624 score aan.

Hij lijkt zo verder wel goed en vlotjes te lopen. Recovery menu stelt niet zoveel voor als je speedmod gewend bent/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Ik zal hem eens een paar dagen laten draaien deze kernel en eens kijken hoe hij bevalt.

btw…mn Quickboot knoppen doen het niet meer onder deze kernel…
Als ik reboot aantik dan wordt alleen het scherm zwart (locked) en er gebeurd verder niet…zelfde voor hot boor recovery en power off.

De rest lijkt vooralsnog wel te werken.

Vanuit de kernel app kan je ook rebooten als je wilt… En heb quick boot niet geprobeerd zelf….
En je kan dus wel cwm hebben, maar recovery is idd iets minder vanzelfsprekend

Bewerkt (7 februari 2011 18:26)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 18:48

Ander probleem…ik zie via rootvexplorer of es filemanager geen bestanden staan in /data /dbdata eb /cache…./system wel.

Alle apps werken overigens wel…dus /data heeft ze wel…. :-(

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (7 februari 2011 18:48)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.