Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Sinac

Sinac

• Lid sinds 20 september 2010
  • Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 14:25

Ik ben vanmiddag aan het werk, telefoon ligt naast me op het bureau en begint ineens te trillen. Aanvankelijk dacht ik dat ik gebeld werd maar het bleken de drie korte trilsignalen te zijn van een vastloper, zoals ik die lang niet meer gehad heb. Vervolgens start mijn telefoon opnieuw op, de S blijft lang in beeld staan en wat blijkt: er heeft een factory reset plaatsgevonden. Alles weg! En dat met een telefoon die helemaal stock is (XWJS3). Na het opstarten van elke app volgt een FC dus opnieuw een factory reset uitgevoerd. Maar wat blijkt, mijn agenda heeft in tussentijd gesynchroniseerd met google-agenda en alle afspraken in de tijd vooruit zijn gewist, maar de afspraken in het verleden zijn blijven staan. Ik dus met de PC naar mijn google-agenda account, maar daar heeft dus hetzelfde plaatsgevonden. Oftewel, de lege telefoon is leidend geweest bij de synchronisatie. Maar omdat ik niet zonder mijn agenda kan: is er hier een held die mij kan vertellen of er nog een oplossing is om mijn google-agenda terug te krijgen? Is er een back-up die je terug kan draaien? Ik leefde in de veronderstelling dat google-agenda een betrouwbare back-up was.

Bewerkt (10 februari 2011 14:25)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 16:55

Vreemd, je zegt dat: “Maar wat blijkt, mijn agenda heeft in tussentijd gesynchroniseerd met google-agenda en alle afspraken in de tijd vooruit zijn gewist, maar de afspraken in het verleden zijn blijven staan”. Dit begrijp ik niet helemaal, dit wil dus zeggen dat je op de telefoon en op google de agenda niet goed hebt want wanneer je in google je afspraken zet kan een telefoon het volgens mij niet wissen, ze communiceren toch beiden met elkaar dacht ik? Lijkt mij sterk dat hier de telefoon leidend is (ik zeg niet dat het zo is).

Heb al zo vaak een factory reset gedaan/gehad en mijn afspraken, voor zover deze erin staan, zijn er ook gewoon blijven instaan.
Maar goed jij zegt dat je je agenda kwijt bent (misschien aan het sycnen tijdens de crash?) dus dat zal idd ook zo zijn, heel erg k#t.

Bewerkt (10 februari 2011 16:55)
Sinac

Sinac

• Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 17:03

Raffie;99738
Vreemd, je zegt dat: “Maar wat blijkt, mijn agenda heeft in tussentijd gesynchroniseerd met google-agenda en alle afspraken in de tijd vooruit zijn gewist, maar de afspraken in het verleden zijn blijven staan”. Dit begrijp ik niet helemaal, dit wil dus zeggen dat je op de telefoon en op google de agenda niet goed hebt want wanneer je in google je afspraken zet kan een telefoon het volgens mij niet wissen, ze communiceren toch beiden met elkaar dacht ik? Lijkt mij sterk dat hier de telefoon leidend is (ik zeg niet dat het zo is).

Heb al zo vaak een factory reset gedaan/gehad en mijn afspraken, voor zover deze erin staan, zijn er ook gewoon blijven instaan.
Maar goed jij zegt dat je je agenda kwijt bent (misschien aan het sycnen tijdens de crash?) dus dat zal idd ook zo zijn, heel erg k#t.

Maar je hebt geen oplossing om ze terug te krijgen? Het is echt bizar want mijn afspraken van gisteren staan nog gewoon in google. Dus dan zouden mijn instellingen goed moeten staan. Maar alle afspraken in de toekomst zijn weg. Erg frustrerend! Voor mij geen google-agenda meer maar heb het nu ingesteld op een update met outlook via Kies. Hopelijk is dat betrouwbaarder. Dit wil ik nooit meer hebben in ieder geval.

Bewerkt (10 februari 2011 17:03)
Raffie

Raffie

• Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 17:08

Sinac;99745
Maar je hebt geen oplossing om ze terug te krijgen? Het is echt bizar want mijn afspraken van gisteren staan nog gewoon in google. Dus dan zouden mijn instellingen goed moeten staan. Maar alle afspraken in de toekomst zijn weg. Erg frustrerend! Voor mij geen google-agenda meer maar heb het nu ingesteld op een update met outlook via Kies. Hopelijk is dat betrouwbaarder. Dit wil ik nooit meer hebben in ieder geval.

Nee, het spijt me ik heb geen oplossing, en bizar is het zeker, het lijkt me niet mogelijk dat dit kan, want de telefoon synct met google en google met de telefoon lijkt me.
Dus, als je iets gewist hebt op de tel zal dit worden aangepast in google, heb je iets gewist in google, en je synct, zou dit aangepast moeten worden op de telefoon.
Maar nogmaals, sorry heb geen oplossing./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />

Bewerkt (10 februari 2011 17:08)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 17:23

Ik vind het ook een vreemde gebeurtenis en ik kan me goed voorstellen dat je vertrouwen in het syncen met Google een knauw heeft gekregen. Maar om er nu voor te kiezen om te syncen via Kies, dat lijkt mij toch ook onbetrouwbaar. Misschien kan je dan toch beter óók blijven syncen met Google/Gmail, want Kies is toch niet al te stabiel gebleken.

Bewerkt (10 februari 2011 17:23)
Raffie

Raffie

• Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 17:29

Nou moet ik toevallig zeggen dat mijn telefoon ineens op google een sync error geeft met mijn contacten… het zou kunnen zijn dat er een storing is?
Zou niet de eerste keer zijn lees ik hier en daar op het WWW... Misschien dat dit probleem dus bij google ligt en dat het verholpen wordt?

EDIT: “Sync is currently experiencing problems. It will be back shortly”.
Dit is hetgeen ik krijg als melding, zelfs handmatig gaat niet, dit staat dan wel bij mijn contacten maar misschien geldt dit voor het hele google gebeuren?

Bewerkt (10 februari 2011 17:29)
Sinac

Sinac

• Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 17:31

galaxyjet;99765
Ik vind het ook een vreemde gebeurtenis en ik kan me goed voorstellen dat je vertrouwen in het syncen met Google een knauw heeft gekregen. Maar om er nu voor te kiezen om te syncen via Kies, dat lijkt mij toch ook onbetrouwbaar. Misschien kan je dan toch beter óók blijven syncen met Google/Gmail, want Kies is toch niet al te stabiel gebleken.

maar je moet toch kiezen tussen ‘mijn agenda’ en je google agenda. Als je beide wil moet je toch alle afspraken twee keer in het agenda zetten? Is er een alternatieve agenda app die wel synct met internet?

Bewerkt (10 februari 2011 17:31)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 17:32

In principe kan het wel degelijk dat er een deel van de agenda weg raakt.
De telefoon kan net zozeer leidend zijn als google via de site.
Immers als je een afspraak in je toestel verwijderd handmatig dan zal deze ook bij google verwijderd worden…dus is hierin je telefoon leidend geweest.

Evenzogoed snap ik wel dat je niet op een dergelijke situatie zit te wachten.
Ik ben bang dat er niet zoiets is als een backup die je even kunt terugzetten…tenminste, niet vanuit stock gezien.
Een nandroid backup via de kernel zal de data nog wel hebben en misschien, maar dat weet ik niet helemaal zeker zou titanium backup die data ook hebben …tb backupped immers ook appdata en systeemdata.
Maar zonder root wordt dat allemaal niet gedaan.

Bij een sync van gegevens is de kans best heel groot dat items in het verleden buiten het syncproces vallen …dit om tijd te besparen wanneer er gesynct wordt naar google…en items in het evrleden zijn op zich niet heel interresant meer plus het feit dat die gegevens ook behoorlijk groot kunnen worden…denk maar aan 5 jaar aan gegevens in het verleden syncen duurt wel ff.
Dus dat je dan alleen alles in de toekomst bent kwijtgeraakt is dan wel te begrijpen.

Heb je nog kunnen achterhalen waardoor je toestel ineens zo raar begon te doen ?

Bewerkt (10 februari 2011 17:32)

Samsung Galaxy S8+

Sinac

Sinac

• Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 17:48

AVS;99778
In principe kan het wel degelijk dat er een deel van de agenda weg raakt.
De telefoon kan net zozeer leidend zijn als google via de site.
Immers als je een afspraak in je toestel verwijderd handmatig dan zal deze ook bij google verwijderd worden…dus is hierin je telefoon leidend geweest.

Evenzogoed snap ik wel dat je niet op een dergelijke situatie zit te wachten.
Ik ben bang dat er niet zoiets is als een backup die je even kunt terugzetten…tenminste, niet vanuit stock gezien.
Een nandroid backup via de kernel zal de data nog wel hebben en misschien, maar dat weet ik niet helemaal zeker zou titanium backup die data ook hebben …tb backupped immers ook appdata en systeemdata.
Maar zonder root wordt dat allemaal niet gedaan.

Bij een sync van gegevens is de kans best heel groot dat items in het verleden buiten het syncproces vallen …dit om tijd te besparen wanneer er gesynct wordt naar google…en items in het evrleden zijn op zich niet heel interresant meer plus het feit dat die gegevens ook behoorlijk groot kunnen worden…denk maar aan 5 jaar aan gegevens in het verleden syncen duurt wel ff.
Dus dat je dan alleen alles in de toekomst bent kwijtgeraakt is dan wel te begrijpen.

Heb je nog kunnen achterhalen waardoor je toestel ineens zo raar begon te doen ?

ik heb gelukkig een back-up gevonden op mijn thuis pc van een paar weken geleden toen ik de update naar JS3 heb uitgevoerd. Een heel aantal afspraken zijn dus weer terecht.

De oorzaak van de crash heb ik nog niet kunnen achterhalen. Helemaal omdat ik hem niet gebruikte en er geen apps actief waren. Zoals ik eerder schreef lag het toestel gewoon naast me op mijn desk. Ik heb nog even met samsung gebeld en die vertelden mij heel droog dat ik er waarschijnlijk toch aangezeten heb. Yeah right! Van onze vrienden van samsung moet je het maar hebben. Ik draaide de stock JS3 waar ik op wat batterij en wifi problemen na heel tevreden over was, ook niet eerder een vastloper gehad met deze firmware. Overigens zijn de wifi en batterijproblemen verdwenen na de fabrieksreset. Elk nadeel heb zijn voordeel zou Cruyff hebben gezegd.

EDIT: samsung adviseerde overigens de telefoon te resetten door *2767*3855# in te toetsen. Die code kende ik nog niet.

Bewerkt (10 februari 2011 17:48)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.