Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bartype

Bartype

• Lid sinds 10 januari 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 16:50

Het volgende:

Stel een situatie voor met een NAS, Qnap of Synology. Deze hebben de optie om de op de NAS aanwezige media bestanden (audio en in dit geval vooral video) beschikbaar te maken via Twonkey media server.

Nu wordt werkelijk overal uitgebreid uitgelegd, via duizenden google hits hoe je zo'n Twonkey media server configureerd, tot aan een Twonkey server op je android telefoon aan toe.
Maar werkelijk NERGENS wordt uitgelegd hoe je deze media bestanden streamt NAAR je android toestel en ze op die manier bijvoorbeeld liggend in bed te bekijken…!

Het is blijkbaar iets dat zo voor de hand ligt dat niemand de moeite heeft genomen er zelfs maar een woord aan vuil te maken. Nu kan dat natuurlijk komen omdat ik zelf niet zo handig ben, wat niet onwaarschijnlijk is, ben tenslotte een junior android, maar ik ben zeker niet de enige van dat nivo. Dat zou dus betekenen dat Twonkey media server voor enorme groepen gebruikers onbruikbaar is.
Omdat ik me dat niet kan voorstellen hierbij dus de vraag:

Hoe kan ik via Twonkey media server, draaiend op een QNap NAS, de op deze NAS aanwezige media bestanden afspelen op mijn Samsung Galaxy S ?

Hoewel ik dat eigenlijk niet kan geloven zou het kunnen dat het eenvoudigweg helemaal niet kan. In dat geval is de vraag of iemand weet hoe het dan mogelijk is om deze media bestanden te streamen…?

Bewerkt (16 februari 2011 16:50)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 17:18

als niemand antwoord moet je HATE ff vragen .. die heeft daar wel enige ervaring mee ..

Bewerkt (16 februari 2011 17:18)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 18:11

Dat gaat over DLNA denk ik.
Dlna servers en clients werken nog niet altijd lekker samen, vooral video werkt niet altijd.
Probeer de allshare app eens op je galaxy s.
Ik heb zelf wel eens geexperimenteerd met TVersity op windows, redelijk, maar niet perfect.

Bewerkt (16 februari 2011 18:11)
HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 969
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 18:29

Ik zie dat dat Twonky gewoon een DLNA server is. Moet dus werken met Allshare die standaard is geïnstalleerd. Ook hebben ze een eigen Android app en ik ga er van uit dat die wel goed werkt

Hier trouwens een leuk filmpjeZiet er wel goed uit.
http://www.youtube.com/watch?v=PJwwd7LHUHE

Bewerkt (16 februari 2011 18:29)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 18:47

Daar zeg je wat: “moet dus werken”.
De praktijk is voor video nog lang niet perfect.
En als ie doet, kan ie zomaar ineens stoppen en dat is niet fijn als je een film kijkt…

Bewerkt (16 februari 2011 18:47)
JK1980

JK1980

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 1645
  • Reputatie 10
  • 16 februari 2011
  • 19:11

Ik gebruik TVersity of PS3 media server i.c.m. Allshare, werkt bij mij goed. Heb wel wireless n netwerk.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (16 februari 2011 19:11)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

Bartype

Bartype

• Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 22:12

Bedankt voor de tips…

@hate, dit wist ik al wel van twonkey, maar dat gaat er dus vooral om hoe media VANAF de phone NAAR oa tv te streamen… Het enige dat je wel kunt doen is bestanden copieren naar je phone, maar ja, daar zijn genoeg oplossingen voor, daar is twonkey niet voor nodig…

ik zal eens kijken hoever ik kom met allshare…

Bewerkt (16 februari 2011 22:12)
Bartype

Bartype

• Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2011
  • 17:34

Aanvulling: allshare geprobeerd, het maakt inderdaad verbinding met de Twonkey media server. De helft van de daar aanwezige bestanden wordt echter niet afgespeelt. Met name mkv bestanden worden niet afgespeelt.

Heeft iemand nog een idee of daar iets van een oplossing voor is?

Bewerkt (17 februari 2011 17:34)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren