Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

xandor

xandor

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2011
  • 13:55

Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik de originele desktop dock van samsung. Om van alle functie van de dock gebruik te kunnen maken heb je de Desk Home App. nodig. Deze zou je eenvoudig uit de appmarket moeten kunnen downloaden, maar hij is niet beschikbaar. Na een vervelend gesprek te hebben gehad met de samsung helpdesk, heb ik uiteindelijk de Samsung Desk Home app gevonden op het xda-forum. Dit lijkt allemaal te werken, maar ik heb het volgende probleem.
De dock heeft een audio uitgang en een micro-usb ingang voor stroom. Als ik nu muziek afspeel met de stroom erop dan is er heel veel storing en ruis op het geluid uit de audio uitgang. Haal ik de stroom eraf dan is het geluid goed.
Zijn er meer mensen met de originele dock en die ook dit probleem hebben? Of is mijne gewoon defect?
1598
Gr. Xandor

Bewerkt (11 maart 2011 13:55)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2011
  • 18:44

ik denk niet dat het aan het ding zelf ligt..
ik ben dat wel is vaker tegen gekomen met bv een externe hdd op je tv ..
dat je een brom er in hebt .. maar wat daar voor de oplossing is geen idee..

Bewerkt (12 maart 2011 18:44)
lucter

lucter

• Lid sinds 03 februari 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2011
  • 19:23

De brom wordt vaak veroorzaakt door een magnetisch veld van bijv. de transformator van een voeding, probeer eens of het verplaatsen van het dock of een voeding je helpt!

Bewerkt (12 maart 2011 19:23)
xandor

xandor

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2011
  • 20:23

Ik heb geprobeerd om hem ergens anders neer te zetten maar dat help niet. Ook heb ik een andere voeding geprobeerd en hem m.b.v. de usb kabel aan de computer aangesloten, maar ook dit helpt niet.
Het is moeilijk te omschrijven, maar als de telefoon is aangesloten en je speelt muziek af dan ‘'hoor’' je naast de storing ook de acties die je op je telefoon uitvoert in de speakers. Dit probleem heb ik niet als ik alles direct op de telefoon aansluit (dus zonder de desktop dock).

Bewerkt (12 maart 2011 20:23)
jelle2503

jelle2503

• Lid sinds 12 maart 2011
  • Berichten 44
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 18:27

dit zie je ook wel bij autospeakers als de radio niet goed geaard is. Of als de massa kabel niet dik genoeg is, of niet goed contact maakt met het frame.

Ik denk dat het je dock is die deze ruis veroorzaakt. Wellicht hebben ze nooit tests gedaan met actief opladen en muziek afspelen tegelijkertijd?

Bewerkt (13 maart 2011 18:27)
xandor

xandor

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 20:28

Dat idee begon ik ook al een beetje te krijgen. Of er zit intern iets niet goed in de dock of de mini-usb poort is simpelweg niet geschikt voor gelijktijdig stroom en audio doorvoer.

Bewerkt (13 maart 2011 20:28)
legallyblonde11

legallyblonde11

• Lid sinds 13 augustus 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 00:02

Ik heb dit dock gekocht omdat het me zo handig leek om de telefoon naast je bed als wekker te kunnen gebruiken terwijl hij ‘s nachts oplaadt. Echter, toen ik de telefoon in het dock deed, begon het blauwe lampje te branden maar gaf de telefoon geen enkel signaal dat hij werd opgeladen. De telefoon ging er met zwart scherm in en normaal gesproken gaat de telefoon aan als je hem oplaadt maar nu bleef het scherm zwart. Toen ik de telefoon er nog een keer in deed maar dan met het scherm “aan” zag ik dat het icoontje (?) op de telefoon van “batterij” ook niet begon te “laden” (wat normaal wel gebeurt als je hem gewoon via de stekker oplaadt). Sterker nog: de batterij liep gewoon verder leeg, want ik kreeg na een uurtje de melding of ik de telefoon aan de lader wilde leggen…
Dock getest met andere SGS, maar eveneens zonder resultaat.

Ik was ervan overtuigd dat het ding kapot was, dus winkel benaderd en vandaag nieuwe gekregen. Maarrrr… deze doet precies hetzelfde: het enige dat werkt is het blauwe lampje maar de telefoon wordt niet opgeladen. Vanmiddag klantenservice van Samsung gebeld om te vragen of ik iets over het hoofd zag: zij hebben daar ook zo’n dock liggen en SGS dus ze kunnen het direct testen. Volgens de dame aan de lijn was het normaal dat het icoontje niet begon te branden, want dat was bij haar (testte ze ondertussen) ook niet het geval. En nee, de telefoon gaat ook niet automatisch aan als je hem in deze lader legt. Voor de zekerheid probeerde ze het nog met een ander SGS toestel en dat scherm ging wél aan. “Maar dat ligt wel eens aan de telefoon”.

Ik heb écht eerst heel internet afgezocht om een oplossing te vinden en zelfs USA youtube filmpjes ontleed en daar kon ik héél klein maar toch duidelijk zien dat dat batterij-icoontje het wél moet doen in de lader en dat de telefoon vanzelf aan gaat. Ik ben bang dat de mevrouw van de klantenservice ernaast zat (weet ik wel zeker, want ik heb me er meer in verdiept dan zij en wat zij me vertelde was onzin. Het kan niet aan de telefoon liggen, want dit ding is alleen maar voor de SGS!).

Nu dus mijn vraag: weet iemand hier wat er met het dock of mijn toestel aan de hand is? Heeft iemand de gouden tip? Ik snap er namelijk helemaal niets meer van en ik kan het dock wel blijven omruilen maar ik ben bang dat dat allemaal geen zin heeft.

En eh, ik mag dan wel blond zijn maar alle stekkertjes en wat er ook maar te testen valt, heb ik geprobeerd en alles is in orde. En ja, ik heb hem goed in het dock geschoven. Maar er is dus iets mis in het stukje dock -> telefoon opladen en ik heb geen flauw idee. Help?!

Bewerkt (24 april 2013 14:05)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 21 januari 2012
  • 11:14

xandor;117724
Dat idee begon ik ook al een beetje te krijgen. Of er zit intern iets niet goed in de dock of de mini-usb poort is simpelweg niet geschikt voor gelijktijdig stroom en audio doorvoer.

Het probleem lijkt in de dock te zitten , ik heb net zelf getest met mijn oplader en oortjes , ik krijg geen ruis te horen , dus je kan hem wel degelijk opladen en gebruiken om muziek te luisteren via een externe bedraad speakertje zonder ruis te horen .
Het geluid komt ook niet via je mini-usb aansluiting maar via je mini-jack aansluiting , dit zijn dus twee verschillende aansluitingen .

Sorry ik heb net pas goed gekeken naar je foto en zie het nu , je hebt in de dock wel 2 inputs maar geen 2 outputs , dus deze worden in de dock samen gevoegd . Heel vreemd waarvoor ze voor deze samenstelling gekozen hebben is mij een raadsel . als ze dit gewoon apart hadden laten lopen was veel simpeler geweest . Ik denk dat er in de dock een fabricage fout zit . Want als je je telefoon aansluit op je pc met een usb kabel kan je ook data verzenden en geluid afspelen terwijl hij oplaad . Dus lijkt mij dat dat wel mogelijk is .
Hartstikke mooi dat samsung nu eindelijk zelf een dock voor de sgs op de markt brengt , want ik heb enige tijd geleden een tread op XDA gelezen over een gast die zijn eigen docking station had gebouwd en wou er zelf 1 bouwen . Deze originele maakt t een stuk handiger . ik weet niet hoe ver jouw technische inzicht gaat maar mischien kan je zelf hier wat aanpassingen maken , ook al is dat natuurlijk totale onzin want wat je koopt moet gewoon goed zijn. Maar ja soms gaat dat zo tegenwoordig .

*edit* hier is de link :
deel 1
DIY Galaxy S Desktop Dock (Part 1)
deel 2 :
DIY Galaxy S Desktop Dock (Part 2)
deel 3 :
DIY Galaxy S Desktop Dock (Part 3) (Complete!!)

Bewerkt (24 april 2013 14:05)
legallyblonde11

legallyblonde11

• Lid sinds 13 augustus 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 20:21

Hey Dave, bedankt voor je reactie maar Xandor heeft deze vraag in maart vorig jaar gesteld. Ik ging zoeken in dit forum of iemand anders óók mijn probleem met dit dock had, kwam uit op deze discussie en ben daarop ingehaakt. Maar mijn probleem is gewoon: dock laadt de telefoon niet op. Heb je daar ook nog ideeën over? Hoor het graag want ik begríjp het gewoon niet!

Bewerkt (24 april 2013 14:06)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 21 januari 2012
  • 20:30

hahahhaah ben ik een schele kip dan , heb er gewoon niet op gelet en had t ook kunnen weten want ik heb deze discussie niet recent gezien hahahah

ja andere ideën heb ik niet sorry , lijkt me gewoon een fabricge fout in de dock , denk dat je kan kiezen uit deze opties :
1) ermee leren leven
2)de dock terug brengen en je geld terug eisen aangezien het gekochte product niet correct werkt
3)zelf er 1 bouwen als je dat kan dan

succes !

Bewerkt (24 april 2013 14:06)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.