Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rbeijers

rbeijers

• Lid sinds 10 februari 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 11:01

Hey,

Mijn telefoon geeft aan dat mijn telefoongeheugen vol zit. Ik heb al een killer erop staan en nog niet zoveel apps. Maar als ik ga kijken in mijn interne SD, staat die ook heel erg vol met allemaal mapjes die ik eigenlijk niet ken. Het zou kunnen dat dit komt van het vele malen proberen om een andere ROM erop te zetten.

Hoe weet ik welke mapjes ik kan verwijderen? En hoe ga ik dit doen?

Bewerkt (2 april 2011 11:01)
Peteri9000

Peteri9000

• Lid sinds 06 februari 2011
  • Berichten 915
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 11:08

Wat je niet meer nodig heb kan eraf.
Herkenbare mapjes van Apps die je gebruikt kun je laten staan.

Je muziek/foto's e.d.

Je kunt ook alles even backuppen naar je pc en dan de kaart formatteren (ontkoppelen-formatteren)
En daarna weer terugzetten wat je wil.

Je apps zelf staan op het systeemdeel van de card dus bij een format blijven die gewoon behouden.

Bewerkt (2 april 2011 11:08)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 11:14

Je telefoongeheugen is voor mijn gevoel iets anders dan je interne sd. Je zou ‘s kunnen kijken bij instellingen - toepassingen - actieve services. Daar zie je welke processen er draaien. Vaak blijken daar (achtergrond)processen te draaien, die helemaal niet hoeven te draaien. Maar als je niet weet, wat zo’n service doet, wees dan voorzichtig met het stoppen ervan.

En 't is wat Peteri9000 zegt, als het om je interne sd kaart gaat, kopiëren naar je pc, sd formatteren en terugzetten wat je wilt

Bewerkt (2 april 2011 11:14)
rbeijers

rbeijers

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 11:23

Djembebi;130280
Je telefoongeheugen is voor mijn gevoel iets anders dan je interne sd. Je zou ‘s kunnen kijken bij instellingen - toepassingen - actieve services. Daar zie je welke processen er draaien. Vaak blijken daar (achtergrond)processen te draaien, die helemaal niet hoeven te draaien. Maar als je niet weet, wat zo’n service doet, wees dan voorzichtig met het stoppen ervan.

En 't is wat Peteri9000 zegt, als het om je interne sd kaart gaat, kopiëren naar je pc, sd formatteren en terugzetten wat je wilt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Nee het gaat om mijn telefoongeheugen, maar ze noemen dat op internet ook wel interne SD. Maar is er geen app om alles wat niet gebruikt wordt alles verwijderd van mijn telefoongeheugen?

Bewerkt (2 april 2011 11:23)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 11:40

Ik denk dat het moeilijk voor een app is om te bepalen wat je wel of niet gebruikt. Vrees dat je dat toch echt handmatig moet doen. Maar da's toch niet zo moeilijkTelefoon via usb aan je pc koppelen en ‘s kijken wat er allemaal op die sd staat. En vertrouw je je eigen “schoonmaakaktie” niet, dan eerst alles naar een map op je pc kopiëren. De mappen die je telefoon nodig heeft, worden wel weer automatisch aangemaakt op de sd. En voor de rest kun je bijv. foto’s en muziek zelf terugzetten. Alleen als je apps naar sd hebt verplaatst en je zet ze niet terug, dan kan het zijn dat die apps niet meer goed werken.

Bewerkt (2 april 2011 11:40)
rbeijers

rbeijers

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 11:45

Djembebi;130291
Ik denk dat het moeilijk voor een app is om te bepalen wat je wel of niet gebruikt. Vrees dat je dat toch echt handmatig moet doen. Maar da's toch niet zo moeilijk/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Telefoon via usb aan je pc koppelen en ‘s kijken wat er allemaal op die sd staat. En vertrouw je je eigen “schoonmaakaktie” niet, dan eerst alles naar een map op je pc kopiëren. De mappen die je telefoon nodig heeft, worden wel weer automatisch aangemaakt op de sd. En voor de rest kun je bijv. foto’s en muziek zelf terugzetten. Alleen als je apps naar sd hebt verplaatst en je zet ze niet terug, dan kan het zijn dat die apps niet meer goed werken.

Ok thx, ik ga er mee aan de slag!

Bewerkt (2 april 2011 11:45)
tjilitjap

tjilitjap

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 14:29

In principe kun je heel je interne SD wissen, en dan nog werkt je SGS; het besturingssysteem staat namelijk op een aparte partitie waar je niet zomaar bijkunt.
Wel ben je dan uiteraard al je foto's, films, muziek, enz kwijt.

Bewerkt (2 april 2011 14:29)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 2 april 2011
  • 14:46

Uiteraard een pré bij het flashen van iets nieuws.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (2 april 2011 14:46)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.