Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

josvh88

josvh88

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 00:07

Beste mensen,

Ik zat een beetje de website van CyanogenMod in de gaten te houden en daar verwachten ze over ongeveer een weekje een stabiele versie van CyanogenMod 7 te hebben. Wanneer deze er is, wil ik die graag op m'n telefoon zetten.

Nu heb ik al een aantal ROM's op mijn Samsung Galaxy S gehad en hoefde ik alleen de eerste keer te werken met het programma Odin. Eigenlijk heb ik gewoon een stappenplan gevolgd toen, waardoor ik eigenlijk niet helemaal precies weet wat ik heb gedaan.

Het volgende staat nu op mijn telefoon:

ROM: FROYO.DocRom_V9.6.6_XWJS5 (Android 2.2.1)
Kernel: hardcore@speedmod-k13a-500hz #32 (versie 2.6.32.9)
Recovery: ClockworldMod Recovery v2.5.1.0 Speedmod ULFK

Zoals ik al zei ben ik een aantal keren veranderd van ROM, maar nu ben ik bang dat er overal nog kleine ‘stukjes’ data staan die niet nodig zijn. Met App2sd heb ik bijvoorbeeld apps naar mijn SD-kaart verplaatst, wanneer je een nieuwe ROM installeert worden de apps niet meegeïnstalleerd, maar blijft de data op de sd-kaart staan.
Daarom wil ik graag straks beginnen met een frisse start. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik zat zelf te denken om zo te beginnen:

• Backuppen van gegevens (media, telefoonnummers e.d.)
  • Externe SD-kaart formatteren
  • Interne SD-kaart formatteren (Hier staat Android niet op toch?)
en dan..?
  • Kan/moet ik op een of andere manier mijn Kernel updaten? En mijn Recovery? En zo ja, hoe doe ik dit?
  • Gooi ik de nieuwe ROM gewoon over mijn oude heen of kan ik beter eerst een Factory Reset doen?

Een hele hoop vragen zo laat op de avond, maar goed haha. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen en/of tips kunnen geven
Alvast bedankt!

Bewerkt (13 april 2011 00:07)
mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 09:50

er zijn voor alle roms die beschikbaar zijn uitgebreide stappenplannen hoe je deze rom moet installeren, dan wel met dan wel zonder vernieuwing van de kernel. Lees die topic gewoon even door en dan zal je tot de conclusie komen dat al je vragen beantwoord worden.

het formatteren van je interne en externe sd-card is geen must omdat dat in principe geen gevolgen heeft voor de werking van je rom. het volstaat ook gewoon als je een nieuwe rom installeert ( die alles wiped ) en dan gewoon van je sd-card die programmas eraf sodemietert.

met betrekking tot je telefoonnummers en media:

telefoonnummers: als je gewoon ervoor zorgt dat je hele telefoonboek gekoppeld is aan je google account hoef je die ook niet te backuppen en word die automatisch geinstalleerd als je je account weer instelt op je telefoon

media: staat op SD-card, word niet verwijderd als je een nieuwe rom installeert

sms: hier zijn diverse backup tooltjes voor om je SMS te backuppen. gebruik ze zelf nooit omdat SMS zoooo 2009 is

Bewerkt (13 april 2011 09:50)
dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 12:48

josvh88;136452
  • Kan/moet ik op een of andere manier mijn Kernel updaten? En mijn Recovery? En zo ja, hoe doe ik dit?
  • Gooi ik de nieuwe ROM gewoon over mijn oude heen of kan ik beter eerst een Factory Reset doen?

Een hele hoop vragen zo laat op de avond, maar goed haha. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen en/of tips kunnen geven/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Alvast bedankt!

Je kan via recovery of odin alleen je kernel updaten als je dat wil, maar meestal als je een nieuwe rom installeert zit daar automatisch ook een kernel bij (dus wordt die mee geupdate).

Een factory reset is sowieso altijd aan te raden om een soepele werking van je systeem te garanderen. Zeker als je naar een andere versie van Android gaat, zoals naar Gingerbread (je zit nu op Froyo).

*edit: en voor sms gebruik ik SMS Backup & Restore, gratis in de market, slaat je smsjes in een .xml bestandje op wat je zo kan kopiëren naar je pc voor het geval je je SD wil formatteren.

Om je apps te backuppen gebruik ik altijd Titanium Backup. Die slaat apps + data op als je wil (dus bijvoorbeeld Angry Birds + opgeslagen spel). Let hiermee wel op dat je alleen je user apps backupt en niet je system apps, want die komen toch weer terug met een nieuwe rom.

Kijk anders even hier: http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/14669-tip-factory-reset-uitvoeren-wat-komt-er-bij-kijken.html. Dit helpt je bij het backuppen bij een factory reset.

Succes!

Bewerkt (13 april 2011 12:48)
josvh88

josvh88

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 22:06

Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp kan ik dus het beste voordat ik de nieuwe rom erop gooi, nog een factory reset doen? Kan dat dan gewoon via het recovery menu?

Bewerkt (13 april 2011 22:06)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 22:29

josvh88;137008
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp kan ik dus het beste voordat ik de nieuwe rom erop gooi, nog een factory reset doen? Kan dat dan gewoon via het recovery menu?

Dat kan/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Kan ook via instellingen - privacy - fabrieksinstellingen terug

Bewerkt (13 april 2011 22:29)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren