Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 21 april 2011
  • 00:01

Hoi allemaal,

Gezien de vele vragen op dit forum over homescreen shortcuts en simifolders, leek het me handig hier eens iets over op te schrijven.

De vraag heerst voornamelijk bij SGS gebruikers met Litening Rom, over hoe ‘de knoppen weer kunnen worden gemaakt’, als de oorspronkelijke instellingen verloren zijn gegaan.

Ik probeer dit in een paar stappen uit te leggen.

1. De snelkoppelingen op het scherm

Druk lang op op een willekeurige plek in de homescreen waar je de snelkoppeling wilt hebben. Kies vervolgens sneltoetsen, en dan launcherpro shortcuts. Kies daarna het betreffende homescreen waar je via de knop heen gestuurd wilt worden.

Klik op create new. Nu moet je een icoon instellen door op het gele LauncherPro symbool te drukken. Als je tekst in je achtergrond plaatje hebt zitten is het het mooist om een transparante PNG uit te zoeken, zoals deze hier

Klik op OK en de knop is gemaakt. Hij wordt standaard neergezet zoveel mogelijk links bovenin het scherm, daar waar ruimte is. Als je een transparante icoon hebt is deze natuurlijk wat lastig te vinden, maar als je lang druk in de linker bovenhoek merk je dat je iets kan verslepen. Sleep dit dan naar de gewenste plek toe. Nu is knop 1 klaar.

2. SimiFolder Launcher maken

De tweede ‘knop’ is de launcher, via de SimiFolder app, gratis te downloaden via de market.

Allereerst moet je een map maken, met daarin de apps die je daarin kwijt kan. Open de SimiFolder app en klik op Folders> add Folder. Geef hier je folder een naam. Ga dan naar Widget settings. Kies bij Iconje gewenste icoon, bijvoorbeeld een PNG met de tekst ‘Tools’ of ‘Social’. (links naar PNGs, let op de letters zijn wit, tegen een witte achtergrond in de browser. je ziet het plaatje niet, maar ze zijn er wel: Games, Media, Social, en Tools)

Ga dan naar Widget Layout en kies de gewenste layout, hier moet je een beetje experimenteren wat mooi staat. Ook binnen de Launcher settings kun je van alles aanpassen, zoals de orientatie. Zet Launcher Layout op Verticalom meerdere rijen onder elkaar mogelijk te maken (bedankt GanjaMan), zoals dit ook in Litening Rom het geval is. Kies bij Item column count het aantal iconen per rij. Ook kun je naar kleuren van de launcher veranderen bij Launcher settings >Launcher style = custom > background color (of border/arrow/text color).

Klik vervolgens overal op saveen ga terug naar je homescreen, en voeg de widget SimiFolder toe. Deze zijn er in verschillende maten.

En kies tot slot de gewenste map aan die je zojuist hebt gemaakt. Et voila, zo kun je naar hart en ziel verder customizen.

TIP: als je tevreden bent met de layout van 1 SimiFolder, kun je bij de volgende folder de instellingen kopieren bij (nieuwe folder) > Settings > Copy settings from folder > (kies dan de folder met de goede instellingen)

Bewerkt (21 april 2011 00:01)
GanjaMan

GanjaMan

• Lid sinds 28 september 2010
  • Berichten 346
  • Reputatie 0
  • 21 april 2011
  • 00:07

Nice is indd handig om te wetenalleen ben je denk vergeten een url in te voeren bij (link) aangezien deze niet klik baar is
Heb zelf ook een transparant plaatje nodig dus hoop dat je het snel fixed

Edit: nog iets, misschien moet je er ook bij vermelden dat wanneer je die folders maakt via SimiFolder, je bij Launcher Settings/Launcher Layout op Vertical moet zetten i.p.v Horizontal om het precies het zelfde te krijgen als bij LitePro.

Correct me if i'm wrong.

Bewerkt (21 april 2011 00:07)
nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 21 april 2011
  • 00:09

GanjaMan;142482
Nice is indd handig om te weten/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> alleen ben je denk vergeten een url in te voeren bij (link) aangezien deze niet klik baar is/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Heb zelf ook een transparant plaatje nodig dus hoop dat je het snel fixed/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

ja heb ik net gefixt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Bewerkt (21 april 2011 00:09)
GanjaMan

GanjaMan

• Lid sinds 28 september 2010
  • Berichten 346
  • Reputatie 0
  • 21 april 2011
  • 00:12

Ok dan xD Ga gelijk ff aan de slag.

Bewerkt (21 april 2011 00:12)
nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 21 april 2011
  • 00:35

GanjaMan;142482
Edit: nog iets, misschien moet je er ook bij vermelden dat wanneer je die folders maakt via SimiFolder, je bij Launcher Settings/Launcher Layout op Vertical moet zetten i.p.v Horizontal om het precies het zelfde te krijgen als bij LitePro.
Oja die was ik vergeten, maar toegevoegd/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> bedankt..

Bewerkt (21 april 2011 00:35)
GroteA

GroteA

• Lid sinds 26 februari 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 21 april 2011
  • 10:01

Even een vraagje, hoe ik krijg ik de statusbalk bovenin gewoon weer inzicht met dit thema?? Dat heb ik nu niet, en ik moet zeggen die mis ik toch behoorlijk.

Bewerkt (21 april 2011 10:01)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 21 april 2011
  • 11:11

De notificatiebalk bedoel je? Menuknop - preferences - appearance settings - en dan het vinkje weghalen bij “hide notification bar”

Bewerkt (21 april 2011 11:11)
GroteA

GroteA

• Lid sinds 26 februari 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 21 april 2011
  • 22:15

Hoi Djembebi,

Ik heb het gevonden. Toch ziet het er bij mij nog niet uit zoals het voorbeeld @nanders die van jou vind ik er cool uitzien, hoe krijg ik het zoals jij hebt??

Bewerkt (21 april 2011 22:15)
nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 21 april 2011
  • 22:42

GroteA;142988
Hoi Djembebi,

Ik heb het gevonden. Toch ziet het er bij mij nog niet uit zoals het voorbeeld @nanders die van jou vind ik er cool uitzien, hoe krijg ik het zoals jij hebt??

het enige wat ik meer heb gedaan dan boven staat is dat ik wat kleurtjes heb veranderd, bij Launcher settings > Launcher appearance = custom, en dan background/frame/arrow/text color aanpassen..

Bewerkt (21 april 2011 22:42)
jordy_hierck

jordy_hierck

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 21 april 2011
  • 23:00

Alles is gelukt, alleen bij SimiFolders lukt t me niet om de naam van de folders en de layout van die naam hetzelfde te krijgen als de shortcuts naar dat homescreen, als je begrijpt wat ik bedoel? Dus bij jouw screenshot: Social aan de rechterkant, verticaal (=link) en dan bij de homescreen de horizontale social waarmee je de map opent. Welke settings heb je daarvoor toegepast?

Bewerkt (21 april 2011 23:00)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren