Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Dragonfly

Dragonfly

• Lid sinds 28 maart 2011
  • Berichten 92
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 14:18

Op het startscherm staan 4 apps standaard opgesteld, helemaal onderaan het scherm.
Meestal heeft men de apps Telefoon-Contacten-Berichten-Applicaties naast elkaar staan, dit is standaard van het begin af aan. Zo heb ik het ook het liefste.
Weet niet hoe het is gekomen, maar de app Contacten is bij mij weg en de app Layar staat nu bij mij op die plek. Hoe krijg ik die app Layar weg en weer de app Contacten daar weer terug.
Lukt niet met slepen en dergelijke. De app Contacten staat nu bij mij op het tweede applicatiescherm waar alle applicaties staan, dit was overigens doorgaans zo.

Bewerkt (1 mei 2011 14:18)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 14:21

Dragonfly;148969
Op het startscherm staan 4 apps standaard opgesteld, helemaal onderaan het scherm.
Meestal heeft men de apps Telefoon-Contacten-Berichten-Applicaties naast elkaar staan, dit is standaard van het begin af aan. Zo heb ik het ook het liefste.
Weet niet hoe het is gekomen, maar de app Contacten is bij mij weg en de app Layar staat nu bij mij op die plek. Hoe krijg ik die app Layar weg en weer de app Contacten daar weer terug.
Lukt niet met slepen en dergelijke. De app Contacten staat nu bij mij op het tweede applicatiescherm waar alle applicaties staan, dit was overigens doorgaans zo.

Als je in de TW launcher naar de apps gaat, dan kun je op de menuknop duwen en bewerken kiezen. Je moet dan wel op rasterweergave staan (ik bedoel de schermpjes met apps naar links verschuiven voor in een ander te komen)
Als je dan de contacten app lang indrukt, kun je die verslepen naar je standaardbalkje en overschrijft die layar daar.

Bewerkt (1 mei 2011 14:21)
Dragonfly

Dragonfly

• Berichten 92
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 18:03

Wat is in godsnaam TW launcher ??
Als ik aanneem dat je met rasterweergave bedoel, dat je dan op de schermpjes bent waar alle apps staan,
dus anders dan de startschermpjes waar je zelf uitgekozen apps neerzet, wright?
Als ik dan daar ben bij de app contacten, en ik druk langdurig op de app contacten, dan verdwijnen de 4 standaard apps en komt er onderaan een vuilnisbak. Dan kan ik maar 1 ding doen, en de app in de vuilnisbak gooien. En dat is niet de bedoeling, ik wil de app Layer overschrijven.
Als ik bij het scherm ben waar de app Contacten sta, zie ik bij het scherm geen bewerken en duwen. Ik zie alleen Bewerken en Lijstweergave.

Bewerkt (1 mei 2011 18:03)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 18:08

Dragonfly;149123
Wat is in godsnaam TW launcher ??
Als ik aanneem dat je met rasterweergave bedoel, dat je dan op de schermpjes bent waar alle apps staan,
dus anders dan de startschermpjes waar je zelf uitgekozen apps neerzet, wright?
Als ik dan daar ben bij de app contacten, en ik druk langdurig op de app contacten, dan verdwijnen de 4 standaard apps en komt er onderaan een vuilnisbak. Dan kan ik maar 1 ding doen, en de app in de vuilnisbak gooien. En dat is niet de bedoeling, ik wil de app Layer overschrijven.
Als ik bij het scherm ben waar de app Contacten sta, zie ik bij het scherm geen bewerken en duwen. Ik zie alleen Bewerken en Lijstweergave.

Tw Launcher is Touchwiz launcher: de standaard launcher op je telefoon.
Klik op je 4de symbooltje in je hoofdscherm (applicaties)
Dan kom je in de lijst met je apps idd.
Druk op menuknop en daarna op bewerken.
Nu druk je het icoon van contacten lang in en sleep je dit naar je menubalk onderaan op het icoon van Layar.
Druk daarna op de return toets en je bent klaar.

Bewerkt (1 mei 2011 18:08)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 18:09

Misschien is het duidelijker als het anders geformuleerd wordt:

Als je de normale standaard (Samsung) launcher (= de TW oftewel de touchwizz launcher ) gebruikt:
Ga naar Applicaties (icoon start) en zorg dat die in de Rasterweergave staat (=scrollen horizontaal). Menuknop indrukken en kiezen voor: rasterweergave. Klik dan weer op menu (knop linksonder)> Bewerken. Dan kun je ikoontjes verplaatsen op de app-pagina's (daar waar al je apps bij elkaar staan) en ook naar of van de dockbar onderaan. Kies daarna (als je de app op z'n plaats hebt gezet) weer via menu> opslaan. Als de iconen dan op de dockbar staan, zijn ze wel verdwenen uit de lijst van de applicatie, maar dat is niet erg. Je kunt ze niet kwijtraken. En mochten ze van je dockbar verdwijnen, dan zitten ze weer in je appdrawer.

Bewerkt (1 mei 2011 18:09)
Dragonfly

Dragonfly

• Berichten 92
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 19:13

Ja, duidelijk nu. Het werkt !

Bewerkt (1 mei 2011 19:13)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.