Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Burger

Burger

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 22:46

Hallo allemaal,

Ik heb sinds zo'n twee of drie maanden een Samsung Galaxy S, met een Vodafone abonnement. Ik vind het een fantastische telefoon, alleen tijdens het gebruik in de eerste paar weken viel me de snelheid wel een beetje tegen soms. Niet dat hij echt langzaam was, maar ook niet echt snel. Contacten of berichten openen bijvoorbeeld kost wel een paar seconden, en soms had ik als ik een bericht ging typen dat het keyboard eerst niet reageert, maar als je dan door blijft typen komen na een paar seconden toch de letters die je getypt heb op je scherm.

Na wat rondbrowsen vond ik ook hier op dit forum een guide om je telefoon te rooten en te lagfixen. Dit heb ik dus gedaan, verliep allemaal perfect en nadat ik de One Click Lag Fix had toegepast liep mijn telefoon als een sneltrein, zoals ik gehoopt had. Dit was dus anderhalve maand geleden. Anderhalve maand later (nu dus) was mijn telefoon toch weer een stuk trager geworden, het kost 3 seconden om alleen je contacten te openen etc. Ik las wat rond op internet over misschien een nieuwe Android versie, maar info was allemaal een beetje vaag. Ik dacht dus, misschien is er wel gewoon Android 2.3, en kan ik mijn telefoon upgraden waarna hij misschien weer sneller zal gaan lopen. Dus ik mijn telefoon weer terug unrooten met One Click Lag Fix, leek allemaal wel normaal te gaan enzo. Maarja, ik stak hem dus in mijn laptop, startte Kies op, maar er is helemaal geen nieuwe update voor mijn firmware. Dus ik zit nu met m'n niet meer geroote of gelagfixte telefoon, en hij is nu nog trager dan eerst en soms reageert hij ook gewoon niet en hij werkt gewoon echt niet meer zoals het hoort.

Dus, wat kan ik doen? Kan ik aan Android 2.3 komen, zal dit mijn telefoon helpen, moet ik hem weer rooten en lagfixen, of juist allemaal niet en heb ik totnogtoe alles fout gedaan?

Alvast bedankt!

Bewerkt (12 mei 2011 22:46)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 22:55

Als je Android 2.2 hebt, zou ik even zoeken naar de SpeedMod Kernel, daarmee kan je heel makkelijk rooten en lagfixen:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8866-rom-kernel-herstelrom-jpu-2-2-1-a.html

Als je al een beetje bekend bent met alles, kijk dan even naar een 2.3.3 Custom ROM hier op het forum.
Heb nu geen tijd meer, ga slapen… Morgen Natuurkunde repetitie… Sorry.

Nog één tip: Mijd One Click… dingen, veel te veel slechts over gehoord, rooten en lagfix kan je beter vanuit de kernel doen.

Bewerkt (12 mei 2011 22:55)
Burger

Burger

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 23:04

Ik heb inderdaad Android 2.2 op dit moment, maar ben eigenlijk niet zo bekend met alles. Het rooten lukte me ook alleen maar door een step by step guide te volgen, heb verder geen idee van flashen en custom roms etc. Maar er is dus inderdaad nog geen officiële Samsung release van Android 2.3 of wel?

Wel bedankt trouwens, maakt niet zoveel uit, heb ook weer niet echt haast.

Bewerkt (12 mei 2011 23:04)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 23:08

Je kunt ook updaten naar 2.2.1 buiten Kies om. Hier een hele duidelijke howto: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12067-howto-officiele-samsung-update-buiten-kies-om.html Wel daarna even een factory reset doen. En goed lezen en precies doen wat er staat, dan heb je straks weer een snelle sgs

Bewerkt (12 mei 2011 23:08)
mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 23:10

Kijk in de index van belangrijke topics en lees je in

Mijd oclf

Nee.er is nog geen 2.3.3 in nederland

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (12 mei 2011 23:10)
Burger

Burger

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 23:16

Djembebi;158611
Je kunt ook updaten naar 2.2.1 buiten Kies om. Hier een hele duidelijke howto: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12067-howto-officiele-samsung-update-buiten-kies-om.html Wel daarna even een factory reset doen. En goed lezen en precies doen wat er staat, dan heb je straks weer een snelle sgs

Dat is dus wel een nieuwe versie van Android in principe? Want ik draai dan denk ik op het moment 2.2.0. Dus dat zou m'n telefoon wel helpen?

Bewerkt (12 mei 2011 23:16)
Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 23:19

Burger;158622
Dat is dus wel een nieuwe versie van Android in principe? Want ik draai dan denk ik op het moment 2.2.0. Dus dat zou m'n telefoon wel helpen?

Zeker weten
Maar neem de waarschuwingen ter harte en houd je voor het rooten en lagfixen ver van OCLF ..

Bewerkt (12 mei 2011 23:19)
Burger

Burger

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 23:33

Heel mooi, dan zal ik me daar eens in gaan verdiepen! Maar, moet ik dan voordat ik begin met het aanbrengen van 2.2.1 al mijn data etc. backuppen? Of is dat niet nodig, en moet ik nádat ik 2.2.1 heb toegepast m'n telefoon factory reseten?

Bewerkt (12 mei 2011 23:33)
arnord

arnord

• Lid sinds 21 september 2010
  • Berichten 224
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 23:33

OCLF werd nog in de 80 jarige oorlog gebruikt….ik zou gaan voor een JS5 2.2.1 of JVB 2.3.3 (JVH 2.3.3 zijn nog wat cam problemen mee) of voor een custom.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (12 mei 2011 23:33)
Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 23:39

Burger;158640
Heel mooi, dan zal ik me daar eens in gaan verdiepen! Maar, moet ik dan voordat ik begin met het aanbrengen van 2.2.1 al mijn data etc. backuppen? Of is dat niet nodig, en moet ik nádat ik 2.2.1 heb toegepast m'n telefoon factory reseten?

Ik zou wel een backup maken van alles wat je belangrijk vindt. sms, mail, apps enz. Maar … zet nooit systeemdata terug, want dan zet je oude systeeminstellingen op een nieuw systeem en dat levert geheid problemen op. Kijk even voor info over backuppen in de link in m'n handtekening hier beneden over de factory reset. Dan ben je goed voorbereid

Bewerkt (12 mei 2011 23:39)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.