Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Karen_SGS

Karen_SGS

• Lid sinds 27 mei 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 12:55

Beste allemaal,

Ik heb SGS-Stress!! :cry:
Gisterochtend haalde ik mijn SGS van de lader (waar ik ‘m snachts altijd aan hang) en bij het aanzetten startte deze niet door. Hij leek wel in een soort van ’loop' te zitten. De batterij is er diverse malen uitgehaald, maar het hielp helemaal niets. Ik ben zuinig op het toestel, heb het niet recent laten vallen, niets van een update gedownload of wat dan ook, dus waarom is me een raadsel.
Uiteindelijk gisteren uit het werk op deze site terecht gekomen en tot na middernacht bezig geweest. De termen waarmee jullie gooien zeggen me niets. Kernel? Rooten? Etc Etc..

Maar toen ik Google gebruikte op “Samsung Galaxy S start niet op” kwam ik op één van jullie sites en daar werd gewezen op 3 noodknoppen om in de download mode te komen.
Het leek me niet zo'n probleem om de ‘how-to’ te volgen en maar een beetje over de terminologie heen te lezen. Maar ik kwam in de problemen toen er een scherm moest staan. Hiervoor moest een programma gedownload worden, Odin3. Dat lukte maar toen ik de telefoon erop aansloot wist ik het niet meer. In de ‘how to’ staat een printscreen van een scherm uit Odin met de tekst erboven: “8.Start nu ODIN op en laat het er als volgt uitzien”.

Ja… en hóe doe ik dat??? Er staat allerlei tekst in de opties, maar elders op de site vind ik ook gegevens over weer een andere invulling van Odin. Helaas ook met moeilijke termen die mij echt niks zeggen.. :confused:

8.Start nu ODIN op en laat het er als volgt uitzien:

Al die vakjes kon ik wel aanvinken, maar die tekst erachter, waar moest ik die vandaan toveren? Dat zijn bestandspadjes, dat zie ik wel, maar het zegt me niks. En ik nam aan dat ik maar op start moest klikken maar er gebeurde niks.

Maar goed, de telefoon was niet volgeladen, dus ik heb alles aan de pc laten hangen en ben tegen half 1 gaan slapen. Toen ik vanochtend weer ging kijken was er wel wat gebeurt. Er stond iets van “Failed” en O: removed!!
Het download scherm was verdwenen en nu staat er al de hele dag een icoontje met een telefoon en pc met een geel uitroepteken ertussen. Batterij verwijderen, aan-uit knop proberen, het hielp allemaal niet meer. Vóór ik ging werken heb ik de ‘fohn-truuck’ nog geprobeerd en zowaar, het hielp. Ik kwam weer in de Download modus. Maar toen moest ik toch echt gaan werken en dus heb ik de telefoon maar meegenomen naar het werk, met de bedoeling er hier eventueel verder naar te kijken.

Maar aangekomen op het werk was de Download mode weer verdwenen voor de telefoon en PC met het gele uitroepteken ertussen.. Hier heb ik geen fohn. En nu?!

Ik heb een verzekering op de telefoon afgesloten, maar durf er in deze staat niet goed mee naar de winkel terug te gaan. Bang dat ze zullen zeggen dat mijn garantie nu is komen te vervallen omdat ik ermee gerommeld heb! :p

Help help help!!!

PS
Ik heb deze pagina gevolgd: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12067-howto-officiele-samsung-update-buiten-kies-om-js3-js5-2-2-1-froyo.html

Hier stond een bestandje dat ik moest downloaden en uitpakken: * De JS5 2.2.1 rom: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! wachtwoord voor de zipfile is ‘samfirmware.com’.

Dat heb ik gedaan en toen: Pak de zip van de rom uit. Er zit 1 TAR file in en die moet je niet uitpakken.
Pak daarna de OdinV1.7 zip uit. Hier zitten twee bestanden in.

- De stappen

1 - Zet je toestel via de 3 knoppen in download mode. Zorg dat er geen kabel verbonden is naar je pc toe.

2 - Start Odin3 v1.7.exe op. –> volgens mij had ik de versie vanuit dat andere scherm…

3 - Koppel je toestel aan de usbkabel. Odin moet nu je toestel gaan herkennen
Linksonderin moet Added!! komen te staan en linksbovenin moet een balkje geel worden.

4 - Druk nu in Odin op de PDA knop. Er komt nu een klein verkennertje waarmee je even die TAR file moet opzoeken die je daarnet had gedownload en uitgepakt. Heb je hem gevonden, selekteer deze dan.
Uiteindelijk krijg je een situatie zoals onderstaand voorbeeld.
klik op de afbeelding om deze te vergroten.

5 - verder kom je nergens aan. Alle vinkjes blijven staan zoals ze stonden wanneer je Odin opstart. Met name re-partition mag niet aangevinkt zijn.

6 - Je bent nu klaar om de software daadwerkelijk op je toestel te gaan zetten. Klik hiervoor in Odin op de knop Start en de boel wordt in werking gezet.

- Geduld is een schone zaak

Het flashen van de rom zal wat tijd in beslag nemen. Boven de gele balk in Odin kun je zien hoever het proces al is gevorderd. Op je toestel loopt een een blauwe balk op van links naar rechts en die geeft ook de voortgang aan.

Laat dit proces volledig afronden. Als alles klaar is dan zal je toestel automatisch gaan rebooten en opnieuw opstarten.
Dit opnieuw opstarten duurt even! Schrik niet als je na 5 minuten nog steeds naar een bewegende S zit te kijken op je toestel. Die nieuwe rom moet als het ware in je toestel nog even af-geinstalleerd worden.
Wacht in elk geval minstens 15 minuten …maar vaak zal je toestel al wel eerder weer helemaal zijn opgestart.

Daarna dus gaan slapen en de volgende ochtend ellende…

Bewerkt (27 mei 2011 12:55)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 12:59

Als je de batterij er nu weer even 5 minuten uithaalt, lukt 't dan om daarna in downloadmode te komen met behulp van de 3 knoppen combo? Hier nog even een link naar de howto om je toestel weer werkend te krijgen: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12972-howto-toestel-weer-werkend-krijgen-als-deze-niet-meer-opstart.html

Bewerkt (27 mei 2011 12:59)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 13:00

Ten eerste heb je er niet mij gerommeld, want je hebt nog geen gebruik gemaatk van ODIN of wat dan ook (ookal is het gebruik van ODIN niet rommelen, want je kan hiermee gewoon de officiele update erop zetten).

Volgens mij heb je het over een how to van mij, maar ik snap niet precies wat er fout gaat.

Als het goed is doe je het volgende:
start het programma ODIN op (dat in die how to gegeven staat dacht ik), en sluit dan je telefoon aan in downloadmodus. DAn moet er als het goed is een “added” verschijnen links onderin, en iets daarboven moet 1 van de balken geel worden.

Hoop dat dit is wat je bedoelt, andewrs hoor ik wel wat precies het probleem is.

Btw volgens mij laad de telefoon niet op als die in downloadmodus is, dus misschien dat die daarom is uitgevallen

Bewerkt (27 mei 2011 13:00)
Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 13:29

Heb je je foon inmiddels helemaal opgeladen? Zoals Backhead al aangaf, is de telefoon ws uitgegaan omdat de batterij leeggelopen is.
En kun je de 3 knoppen combo gebruiken om in downloadmode te komen?

Bewerkt (27 mei 2011 13:29)
flevo

flevo

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 952
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 13:50

zolang je in de download functie kan komen is er niets aan het handje. het gebeurt bij mij ook wel eens dat odin failed. ik haal dan de batterij er uit en wacht een minuut of zo en dan doe ik de batterij er weer in en start hem dan weer op in de download. en ik sluit hem weer aan op de pc en start odin weer.

Bewerkt (27 mei 2011 13:50)
Karen_SGS

Karen_SGS

• Lid sinds 27 mei 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 14:23

Yup! Dat hielp. Hij staat nu weer in Download mode. Die link die Djembebi hierboven geeft is dus de link die ik gisteren heb gevolgd. Bij mij gebeurde er dus niets. Mogelijk omdat de telefoon niet vol zat vermoed ik zelf. Ik probeer het nog een keer dan??… Hoe lang blijft dat Download mode aanstaan? En laadt de batterij wél in de melding met het gele uitroepteken? Heb 'm nu de hele ochtend al aan de lader gehad namelijk.

Maarrrrr.. deze How To… http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12972-howto-toestel-weer-werkend-krijgen-als-deze-niet-meer-opstart.html

Wat is nou in hemelsnaam de bedoeling in dat Odin?? Waar haal je die extensies vandaan? Ik snap het niet, dus dan loop ik dadelijk weer vast.

Bewerkt (27 mei 2011 14:23)
Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 14:30

Karen_SGS;168469
Yup! Dat hielp. Hij staat nu weer in Download mode. Die link die Djembebi hierboven geeft is dus de link die ik gisteren heb gevolgd. Bij mij gebeurde er dus niets. Mogelijk omdat de telefoon niet vol zat vermoed ik zelf. Ik probeer het nog een keer dan??… Hoe lang blijft dat Download mode aanstaan? En laadt de batterij wél in de melding met het gele uitroepteken? Heb 'm nu de hele ochtend al aan de lader gehad namelijk.

Maarrrrr.. deze How To… http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12972-howto-toestel-weer-werkend-krijgen-als-deze-niet-meer-opstart.html

Wat is nou in hemelsnaam de bedoeling in dat Odin?? Waar haal je die extensies vandaan? Ik snap het niet, dus dan loop ik dadelijk weer vast.

Met Odin werken kun je het beste even in alle rust thuis doen. Zoals Backhead al aangaf, laadt de telefoon dus niet op als ie in downloadmode staat en ook ws niet als je dat gele uitroepteken ziet.
Met Odin kun je dus software op je telefoon zetten. De bestanden die je daarvoor nodig hebt en kunt gebruiken, kun je downloaden via de links in die howto. Kwestie van rustig en goed lezen en precies doen wat er staat.

Edit: werkt je 3 knoppen combo nu dus wel? Anders eerst zorgen dat die werkt. 3 Button Combo voor wie deze niet heeft

Bewerkt (27 mei 2011 14:30)
Karen_SGS

Karen_SGS

• Lid sinds 27 mei 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 14:39

Ben ik hierna ook alles kwijt aan data en telefoonnummers??

PS

Ik zie het nu ja van die bestanden en extensies….. *bloos*

PS II
Hoe laat ik de telefoon dan wel op? Ik kom immers niet verder dan het uitroepteken of download mode. De batterij eruit, terug en wachten, dán opladen? Vervelend dat ik nu ook niet kan zien of ie geladen is of niet.

Bewerkt (27 mei 2011 14:39)
Djembebi

Djembebi

• Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 14:42

Karen_SGS;168477
Ben ik hierna ook alles kwijt aan data en telefoonnummers??

Dat hangt er even vanaf welke howto je nu wilt gaat volgen en of je telefoon nu ook gewoon wil opstarten.

Bewerkt (27 mei 2011 14:42)
RobbieKo9

RobbieKo9

• Lid sinds 20 mei 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2011
  • 14:45

contactpersonen staan opgeslagen in je google account net als je geinstaleerde apps en wifi wachtwoorden

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Bewerkt (27 mei 2011 14:45)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.