Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Royal_Flush

Royal_Flush

• Lid sinds 27 mei 2011
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2011
  • 01:34

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs het probleem, zoals bij velen, dat mijn batterij snel leeg gaat. Ik heb gewoon een standaard Samsung galaxy S.

Als ik hem uit de oplader haal is hij vaak na 1,5 uur al rond de 75%. Wanneer ik kijk bij accugebruik staat er dat het meeste op is gegaan aan weergave. (Tussen de 75-85%) Dit vind ik nogal vreemd aangezien ik de helderheid op het laagst heb gezet.

Ik heb zelfs op een dag mijn telefoon bijna niet gebruikt aangezien ik moest werken en toch was hij leeg. Dus ik dacht dat het aan mijn apps lag.

Wat gebruik ik zoal:

- What's app
- Email –> stond eerst op ‘push’ maar toch weer terug veranderd naar 15 min. (Zou het helpen als ik deze niet als microsoft Exchange Activesync instel, maar het automatisch laat instellen? De instellingen die ik bij dit account kon maken waren veel minder met het automatisch instellen van de mail.)
- twitter –> controleert om de 4uur. Overigens kijk ik af en toe zelf wel eens tussendoor.
- Facebook –> Controleert om het uur. Nu net veranderd naar ‘nooit’.
- Avans rooster app –> controleert om de 60min, maar notificaties staan uit..? Weet dus niet of ie alsnog controleert.
- Buienalarm –> Controleert om het uur.

Daarnaast heb ik nog de Regina launcher, but that's all!

Zou het misschien aan mijn batterij kunnen liggen? Of is de batterij bij iedereen zo kut?

ps. Internet staat altijd aan, behalve als ik een wifi verbinding heb..

Alvast bedankt,
Steyn

Bewerkt (28 mei 2011 01:34)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2011
  • 07:59

Om te beginnen is dit topic een aanrader om te lezen: http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/12349-faq-batterijproblemen.html
Verder valt het me op dat internet altijd aanstaat, dat kost een hoop energie. En van Buienalarm zou ik de update-interval op handmatig zetten en dan “update bij tonen grafiek” en niet bij boot. Als je de widget op je homescreen zet, heb je met 1 tikje op het scherm een actuele grafiek.
Tenslotte scheelt het een boel stroom als je je scherm niet op automatische helderheid zet, maar op 50%. Als je dan bij fel licht toch een helderder scherm wilt, druk dan op de notificatiebalk tot de datum verschijnt en veeg naar rechts, dan wordt je scherm helderder. Veeg naar links = donkerder.

Bewerkt (28 mei 2011 07:59)
mathijs727

mathijs727

• Lid sinds 19 december 2010
  • Berichten 227
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2011
  • 08:36

Ik heb altijd automatische helderheid aan staan.
Daarnaast heb ik veel dingen die internet gebruiken wanneer de telefoon standby staat.
Ondanks dat haal ik altijd minstens 90% aan weergave.
Het is heel normaal en je hoeft je er niet druk om te maken.

Volgens mij betekent weergave niet het scherm, maar alle energie die is gebruikt toen het scherm aan stond.
Dit betekent dus ook internet (vooral 3G en H) en je processor die energie slurpen.

Mathijs

Bewerkt (28 mei 2011 08:36)
slitther

slitther

• Lid sinds 20 februari 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2011
  • 10:21

ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan android.volgens mij is het maar een half gebakken stuk sofware met veel te veel fouten.

Bewerkt (28 mei 2011 10:21)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2011
  • 10:36

mathijs727;169004
Ik heb altijd automatische helderheid aan staan.
Daarnaast heb ik veel dingen die internet gebruiken wanneer de telefoon standby staat.
Ondanks dat haal ik altijd minstens 90% aan weergave.
Het is heel normaal en je hoeft je er niet druk om te maken.

Volgens mij betekent weergave niet het scherm, maar alle energie die is gebruikt toen het scherm aan stond.
Dit betekent dus ook internet (vooral 3G en H) en je processor die energie slurpen.

Mathijs
Het is ook niet verkeerd dat “weergave”een groot percentage aangeeft. Het probleem van de TS is dat zijn batterij te snel leegloopt. Om dat tempo wat te vertragen geef ik wat tips.

Bewerkt (28 mei 2011 10:36)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2011
  • 11:00

slitther;169018
ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan android.volgens mij is het maar een half gebakken stuk sofware met veel te veel fouten.

Een iphone loopt net zo snel leeg hoor :-P

Sent from my Galaxy S II.

Bewerkt (28 mei 2011 11:00)

Samsung Galaxy S8+

mathijs727

mathijs727

• Lid sinds 19 december 2010
  • Berichten 227
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2011
  • 12:04

De TS zet grote vraagtekens achter 83% weergave, ik probeer duidelijk te maken dat dit normaal is.

galaxyjet;169025
Het is ook niet verkeerd dat “weergave”een groot percentage aangeeft. Het probleem van de TS is dat zijn batterij te snel leegloopt. Om dat tempo wat te vertragen geef ik wat tips.

Bewerkt (28 mei 2011 12:04)
Royal_Flush

Royal_Flush

• Lid sinds 27 mei 2011
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2011
  • 00:03

Maar dan nog. Ik heb absoluut niet teveel dingen aan staan. Afgelopen zaterdag heb ik gewerkt. Ik haalde om half 11 mijn telefoon uit de oplader. Daarna heb ik tot 23:00 savonds mijn telefoon kunnen gebruiken. (Tussen 12:00 en 20:00 heb ik mijn telefoon amper gebruikt omdat ik dus moest werken.)

Dit is toch niet normaal?

edit: thanks voor jullie snelle reacties!

Bewerkt (31 mei 2011 00:03)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2011
  • 00:09

Freeze anders eens de gallery app en software update in titanium backup. Als vervanger van de gallery kun je Quickpic uit de market downloaden.

Zet je wifi slaapstandbeleid op ‘als scherm uitgaat’.

Dit remde bij mij serieus de leegloop.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (31 mei 2011 00:09)
Royal_Flush

Royal_Flush

• Lid sinds 27 mei 2011
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2011
  • 12:36

Oke, ik heb laatst mijn telefoon ge-update naar 2.3.3 en sindsdien werkt mijn accu weer zoals ie moet doen! 10% voor 5uur! Thanks to gingerbread!

Bewerkt (22 juni 2011 12:36)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.