Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

tygo

tygo

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 20:34

Goedenavond allemaal,

Ik dacht er goed aan te doen een vriendin te helpen met het upgraden van de firmware voor de Samsung Galaxy S. Laatste versie van Kies gedownload (ik heb zelf geen Samsung, dus ook geen Kies, en heb er verder weinig ervaring mee). Alles leek prima te gaan, eerste upgrade gelukt. Daarna weer aangesloten, kreeg melding dat er nieuwe firmware was. Ook deze weer geprobeerd. Wat gebeurd er? Windows update vind dat ie vanzelf de computer moet uitschakelen en doet dus ook… Midden in de upgrade! Bij opnieuw aansluiten dus de melding dat de firmware update mislukt is en of ik een noodherstel wil doen. Dat wil ik wel, en ik volg braaf de aanwijzingen.
Het probleem is nu dat ik via volume down button - home - uitknop alleen een telefoontje - uitroepteken - pc op het scherm krijg, en Kies vervolgens de telefoon niet ziet. Krijg dan de melding: geen apparaat aangesloten. Ik heb op dit forum en internet gezocht, maar ik vind geen oplossing voor het probleem. Ik heb ook zoals ik hier ergens gelezen heb de USB-driver voor de Samsung opnieuw geinstalleerd maar niets helpt. Het spijt me als ik misschien iets vraag wat al eerder gevraagd is; dan hoop ik dat jullie me naar de oplossing doorverwijzen. Ik hoop ook dat jullie begrijpen dat ik niet teveel wil ‘rommelen’ in de telefoon zelf. Ik baal echt enorm, omdat mijn vriendin nu geen telefoon meer heeft, terwijl ik haar juist wilde helpen.
Ik hoop echt dat jullie me uit de brand kunnen helpen, want voel me erg rot hierover en wil het graag voor haar oplossen. Ik ben niet heel erg thuis in Android, en geen computer'nerd', maar ook niet helemaal onhandig.
Alvast bedankt!!

Bewerkt (14 juni 2011 20:34)
Monique1

Monique1

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 20:38

je kan altijd proberen om hem terug te zetten naar fabrieks instellingen.. maar dan ben je wel alles kwijt..

Bewerkt (14 juni 2011 20:38)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 20:41

Probeer deze howto eens: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12972-howto-toestel-weer-werkend-krijgen-als-deze-niet-meer-opstart.html

Bewerkt (14 juni 2011 20:41)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 14 juni 2011
  • 20:41

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

Als je tot de SpeedMod Kernel werkt heeft je vriendin weer een up to date Ned. toestel.
Zij is wel haar contacten en dergelijke kwijt, maar misschien, had zij ergens een update.

Om in de download modus te komen , met jouw scherm, moet je langere tijd 20 - 30 seconden, de volume down+home+power button vasthouden.
Als het goed is komt er de download modus. Geel scherm met werk in uitvoering, download.

Te laat. LOL

Mogelijk helpt onderstaande link ook, bv. vanaf punt 5
http://touristinparadise.blogspot.com/2010/11/samsung-galaxy-s-how-to-install.html

Bewerkt (14 juni 2011 20:41)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 20:49

Ik zou zeggen: Houd inderdaad even 30 seconden lang Volume Down + Home + Power ingedrukt, dat moet het weer laten werken.

Bewerkt (14 juni 2011 20:49)
tygo

tygo

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 21:09

Alvast heel erg bedankt voor jullie snelle reacties! Daar ben ik erg blij mee.

Monique1;177893
je kan altijd proberen om hem terug te zetten naar fabrieks instellingen.. maar dan ben je wel alles kwijt..

Hoe doe ik dat? Kan ik dan wel nog alles terugzetten vanuit de Backup?

Ik zou zeggen: Houd inderdaad even 30 seconden lang Volume Down + Home + Power ingedrukt, dat moet het weer laten werken.

@ embryo1 en bassie1995: dit heb ik geprobeerd. Het enige wat er gebeurd is dat het scherm van zwart naar het inmiddels welbekende tel-uitroepteken-pc icoontje springt. Moet ik verder nog iets doen? Speedkernel zegt me niets. Betekent dat dat ik daadwerkelijk iets ga veranderen in het systeem van de telefoon? Omdat ik verder niet veel verstand heb van de betreffende Samsung en Android durf ik dat niet zo goed.

Bewerkt (14 juni 2011 21:09)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 21:12

Gebruik eerst de link in post #3 maar even …

Bewerkt (14 juni 2011 21:12)
tygo

tygo

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 21:14

embryo1;177899
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

Als je tot de SpeedMod Kernel werkt heeft je vriendin weer een up to date Ned. toestel.
Zij is wel haar contacten en dergelijke kwijt, maar misschien, had zij ergens een update.

Te laat. LOL

Mogelijk helpt onderstaande link ook, bv. vanaf punt 5
Tourist In Paradise: Samsung Galaxy S: How to install SpeedMod kernel

Speedmodkernel lijkt mij iets om te tweaken, klopt dat? Dat wil ik nou eigenlijk net niet. Het liefste wil ik gewoon langs de officiele weg upgraden… Het maakt niet uit dat alles dan weg is. Beter dat dan helemaal geen telefoon!

En wat bedoel je trouwens met ‘Te laat.’?

Bewerkt (14 juni 2011 21:14)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 14 juni 2011
  • 21:17

Haal de batterij maar enkele minuten uit het toestel. Je kunt in tussen tijd alle bestanden downloaden die je nodig hebt.
Odin 1.3 = Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
Pit 512 = Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
de juiste firmware = http://www.multiupload.com/T87B3EN8W0

Dan de batterij er weer terug in. Niet aanzetten of aansluiten aan de pc.
Gebruik de 3 button optie. Volume down+home toets+powerknop, gelijk tijdig indrukken. Zolang vasthouden dat een gele driehoek met downloading komt.
Als je dat hebt laat maar iets horen.

Ps. Te laat had betrekking op mijn reactie ivm reacties van mede hulpverleners.

SpeedMod doen wij niet, maar in die link stond bij punt 5 hoe je uit je scherm kon komen.

Bewerkt (14 juni 2011 21:17)
tygo

tygo

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 21:42

Ik heb alle bestanden gedownload, embryo1. Maar die knoppencombinatie gaat niet lukken vrees ik, ik kom niet in downloadmodus. Kan het zijn dat bij dit toestel de knoppen niet werken?

Bewerkt (14 juni 2011 21:42)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren