Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 3 juli 2011
  • 14:16

Ik bezit over een Poolse SGS (blijkbaar.. :p) met volgende firmware 2.2.1:

PDA: I9000XWJS8
PHONE: I9000XXJPY
CSC: I9000OXXJS5

Nu heb ik nooit iets geflasht, geroot, of wat dan ook, en wou dus via Kies updaten.
Maar tot op heden geeft hij nog steeds aan dat er geen update beschikbaar is. Ik heb eens met samfirmware getweet, en die zegt dat ik niet via Kies kan updaten en het met odin naar XEN moet zetten..

Maar dit lijkt me toch gek? Als ik een officiele versie heb (pools) dan zou ik toch wel de nieuwe officiele poolse updates moeten kunnen updaten? Want ondertussen is de 2.3.3 wel overal uit veronderstel ik.

1) Dus is er iemand die ook met een pools geval opgescheept zit? en hoe heb jij geupdate dan?

2) Als ik nu toch naar de XEN(nl) wil gaan, moet ik dan via odin flashen naar 2.2.1, of kan ik ineens 2.3.3 erop zetten, en dan blijf ik wel van garanties genieten, en kan ik nadien via Kies altijd de officiele updates weer binnenhalen?

Bedankt

Bewerkt (3 juli 2011 14:16)
dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2011
  • 14:26

Voor Polen is er nog geen Gingerbread update uitgebracht, dus die zul je niet via KIES krijgen.

Maar waar heb je je telefoon vandaan? Wel raar dat er dan een Poolse landcode in zit. Maar als je wil upgraden kun je gewoon deze tutorial volgen: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html, dan heb je gewoon de officiële Nederlandse versie, dus ook de Nederlandse landcode, en dan gebeurt er ook helemaal niets met je garantie aangezien het gewoon een officiële versie is

In principe kun je daarna dan gewoon weer via KIES updaten, maar ten eerste raad ik dat af omdat KIES altijd maar half werkt en Odin veel fijner werkt (en je via internet altijd sneller updates hebt), en ten tweede vraag ik me af of er nog wel officiële updates komen na deze update…

edit: Net iets eerder dan Bartito! :p maar ik zie net dat je in België woont, ook voor België is er al een officiële update, namelijk met de landcode PRO. Die firmware kun je downloaden van samfirmware.com en flashen via Odin, op dezelfde wijze als uit de tutorial die ik je gaf

Bewerkt (3 juli 2011 14:26)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2011
  • 14:27

Hier is de howto voor de officiële gingerbread XEN: http://www.androidworld.nl/forum/showthread.php?t=18832

Hoe kom jij aan een Poolse firmware?

Als je deze flasht ben je origineel Nederlands.
Of er een poolse Gingerbread is weet ik niet…

Bewerkt (3 juli 2011 14:27)
lucr

lucr

• Lid sinds 29 januari 2011
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2011
  • 14:42

Bartito;187861
Hoe kom jij aan een Poolse firmware?

off topic,
In Belgie mag toch alles binnen

Bewerkt (3 juli 2011 14:42)
GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 3 juli 2011
  • 17:06

Ja, ik vond het ook gek toen ik de gsm aankreeg en het een poolse was.. (vandaar dat hij goedkoper was). Heb hem gekocht via gsmwijzer. Dus is toch een erkend bedrijf.
Ah ok, dus in polen is er officieel nog steeds geen 2.3.3 uit, waar vinden jullie dit terug? ik heb al geprobeerd te zoeken op een pools forum, maar van die taal begrijp ik niets

Ben idd van belgië, maar als ik toch persé een “nederlandstalige” firmware erop ga zetten, kies ik liever de NL, aangezien BE meestal wat achterblijft

Bewerkt (3 juli 2011 17:06)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2011
  • 17:12

GirlKillu;187920
Ben idd van belgië, maar als ik toch persé een “nederlandstalige” firmware erop ga zetten, kies ik liever de NL, aangezien BE meestal wat achterblijft

Dat klopt normaal wel, maar de 2.3.3 gingerbread was nu verwonderlijk een aantal weken eerder in België uit dan in Nederland lol.
Ben ook van België, maar heb mijn toestel in Heerlen (NL Limburg) gekocht.

Bewerkt (3 juli 2011 17:12)
a.jongebloed

a.jongebloed

• Lid sinds 01 november 2011
  • Berichten 163
  • Reputatie 0
  • 3 november 2011
  • 16:48

@dherre65
Heb denk ik een soortgelijk probleem, je mening graag, zie mijn post: Poolse landdag met Samsun Galaxy S Plus…

Bewerkt (3 november 2011 16:48)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.