Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

bobadams

bobadams

• Lid sinds 03 juli 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2011
  • 22:38

Hoi allemaal.

Ik heb sinds vandaag een probleem met het opstarten van mijn galaxy s.
Sinds een aantal dagen blijft de telefoon trillen als ik hem in de oplader stopte. Het lijkt erop dat hij steeds opnieuw ziet dat de oplader aangesloten is. Want normaal geeft hij altijd 1 tril als hij aangesloten is. Nu hij steeds aan blijft trillen, lijkt het er dus op dat hij steeds opnieuw ziet dat hij aangesloten is met de oplader.

Nu sinds vanmorgen krijg ik alleen nog maar het download screen te zien. Ik kan hem niet meer uitzetten. Als ik de 3 knoppen indruk, wordt het scherm wel even zwart maar dan krijg ik weer het download screen te zien. Ik heb geprobeerd hem opnieuw op te starten nadat ik de sim kaart en de externe kaart eruit heb gehaald. Tevens heb ik geprobeerd om lange tijd de accu eruit te halen, maar ook dit helpt niet. Ik heb geprobeerd verbinding te maken via usb met mijn laptop om hem vervolgens via Odin of via Kies te herstellen, maar dit lukt niet. Ik krijg geen verbinding. Misschien omdat ik altijd standaard LauncherPro heb draaien, maar deze ik kan niet switchen omdat ik niet uit de download modus kan komen. Ook kom ik niet in de recovery mode. Als ik deze knoppen lang ingedrukt houd, krijg ik na een kort zwart scherm toch weer de download modus.

Ik zie even geen oplossing om uit de download modus te komen.
Zou het probleem kunnen komen door een defecte usb aansluiting op mijn telefoon? Hij laadt trouwens wel gewoon op.
Kan iemand me helpen?

Bij voorbaat dank.

Bewerkt (3 juli 2011 22:38)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2011
  • 22:44

Zolang je in downloadmode kunt komen, kun je steeds een andere rom flashen via odin.
Odin opstarten, PDA CSC en MODEM ingeven, Pitfile 512 en repartition aan. SGS met PC verbinden via USB in de downloadmode en op start drukken.

Je kan het beste deze howto volgen: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

Bewerkt (3 juli 2011 22:44)
goands

goands

• Lid sinds 01 januari 2011
  • Berichten 257
  • Reputatie 10
  • 3 juli 2011
  • 22:47

Dus als je de drie knoppen indrukt valt het scherm effe zwart en daarna weer hetzelfde probleem.
Hmmm… Dat lijkt mij wel een beu iets.
En als je nu je drie knoppen blijft vasthouden ookal wordt het scherm zwart. Gewoon blijven vasthouden en dan kijken wat hij doet.
Gisteren bleef m'n SGS ook vasthangen in de download mode en bij mij lukte he er direct mee hoor.
Als het nog niet werkt laat eens iets weten.

Bewerkt (3 juli 2011 22:47)
goands

goands

• Berichten 257
  • Reputatie 10
  • 3 juli 2011
  • 22:49

Als dit wat ik zeg niet helpt zou ik eens kijken naar de oplossing van Bartito.

Bewerkt (3 juli 2011 22:49)
bobadams

bobadams

• Lid sinds 03 juli 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2011
  • 20:11

Bedankt voor jullie snelle reacties.

De 3 knoppen langer ingedrukt houden werkt niet. Hij blijft dan om de zoveel tellen opnieuw switchen tussen een zwart scherm en de download modus. Ook niet als ik andere knoppencombinaties gebruik.

Verbinding maken met Odin gaat niet. Ik kan dus helaas niets met de uitleg in de link. Ik krijg in Odin al geen melding dat mijn toestel Added is. Kan dit zijn door het feit dat ik standaard LauncherPro heb draaien? Of kan het komen doordat ik niet in de USB instellingen kan komen om aan te geven dat de verbinding voor Kies oid is?
Ik heb ook de instructies op deze pagina gevolgd, maar ik kan hem nog steeds niet verbinden via Odin.

Iemand nog tips?

Bewerkt (4 juli 2011 20:11)
Android_mike

Android_mike

• Lid sinds 05 januari 2010
  • Berichten 106
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 08:06

Probeer eens opnieuw je drivers te installeren. Er is een sticky “help ik kan mijn sgs niet verbinden”.

Bewerkt (5 juli 2011 08:06)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 08:36

En dit is dan die sticky die Android mike bedoelt: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11673-howto-voor-mensen-die-hun-sgs-niet-kunnen-verbinden-met-hun-computer.html

Bewerkt (5 juli 2011 08:36)
bobadams

bobadams

• Lid sinds 03 juli 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 23:02

Ik heb deze tutorial al gevolgd, maar helaas ik kan nog steeds niet verbinden met Kies of met Odin. Ik lees in sommige fora dat dit kan komen doordat LauncherPro aanstaat. Dit was bij mij ook het geval. Ik kan deze echter niet meer switchen met de normale launcher omdat ik niet meer uit de Download modus kom. In ieder geval werken alle opties voor verbinden met de pc niet.

Lang ingedrukt houden van de 3 knoppencombinatie werkt niet
Accu helemaal leeg laten lopen en dan weer opstarten heeft geen zin
Sim kaart en externe kaart verwijderen helpen ook niet

Bewerkt (9 juli 2011 23:02)
goands

goands

• Berichten 257
  • Reputatie 10
  • 10 juli 2011
  • 10:38

Ik draai ook LauncherPro, maar dat mag normaal niets uitmaken met het feit dat je niet uit downloadmode geraakt.
Of ben ik fout?
Launcherpro is een programmatje dat opstart samen met gewone apps. Heeft niets te maken in je downloadmode en/of boot.
Eens terug gaan naar de winkel zou me geen slecht idee zijn want ik denk dat het zeer irritant is dat je enkel maar het downloadmode scherm ziet op je galaxy S.
Sorry maar weet niet direct een oplossing meer

Bewerkt (10 juli 2011 10:38)
Reinier68

Reinier68

• Lid sinds 21 maart 2011
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2011
  • 11:12

misschien eens andere usb poorten proberen. En je kan kies opnieuw proberen te installeren dan worden de drivers om je sgs te verbinden er opnieuw gezet. Misschien werkt het. Of probeer een andere versie van odin

Bewerkt (10 juli 2011 11:12)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.