Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

marweecos

marweecos

  • Lid sinds 29 januari 2011
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • #1
  • 4 juli 2011
  • 13:29

Hallo,

Graag wilde ik mijn SGS I9000 ter reperatie bij Samsung aanbieden ivm het kwijt hebben geraakt van mijn EFS map. Hierdoor herkent mijn telefoon de simkaart niet. Nu heb ik contact opgenomen met Samsing en gevraagd hoe het zit met de garantie. Er werd mij verteld dat elke Samsung telefoon 27 maanden garantie heeft.

Nu heb ik alleen een probleem. Ik heb mijn toestel een tijdje geleden laten repareren aan het scherm (vervanging) bij een lokale reparatie winkel (niet erkend door samsung). Nu is de vraag, als ik hem toestuur, of Samsung dit dan kan zien en hier moeilijk over gaat doen?
Ik weet namelijk dat de reparateur moeite had met de reparatie en hierdoor mijn scherm niet 100% is teruggeplaatst. Eerder 95%, met het toepassen van een bepaalde plakband/lijm.
Wie o wie kan mij hier het eea over vertellen?

Gr,

Bewerkt (4 juli 2011 13:29)
DaveDH

DaveDH

  • Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • #2
  • 4 juli 2011
  • 17:49

heb jij je EFS map geback-uped op je sd kaart ? of je pc ?

als je deze vraag met ja kan beandwoorden dan is het raadzaam om met het programma getdataback je EFS map weer terug te halen ook al heb je deze verwijderd van je sd-kaar en/of schijf . zo heb ik een keer een film op mijn sd gezet , deze verwijderd omdat ik foto's wou maken , naderhand thuis gekomen , de foto's van mijn sd kaart gehaald en met het programma getdataback heb ik de film weer terug gehaald .

Bewerkt (4 juli 2011 17:49)
JK1980

JK1980

  • Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 1645
  • Reputatie 10
  • #3
  • 4 juli 2011
  • 19:41

Kun je zelf zien dat het niet 100% zit ? In principe is jouw probleem software gerelateerd dus zouden ze je toestel niet open hoeven te maken. Ze hoeven de boel alleen maar opnieuw te calibreren zodat alles weer op z'n plaats staat met juiste efs en imei, maar dit gebeurt via usb.

Bewerkt (4 juli 2011 19:41)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

marweecos

marweecos

  • Lid sinds 29 januari 2011
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • #4
  • 5 juli 2011
  • 13:40

@davedh heb nooit een backup gemaakt… Stond helaas nooit bij de tutorials van custom roms :S
@jk1980 je kan het niet met het oog zien… Tenzij je het aanvoelt en dat je er dan op gaat letten. Maar als het puur softwarematig is dan ga ik de gok wagen… Crossing my fingers

Bewerkt (5 juli 2011 13:40)
marweecos

marweecos

  • Lid sinds 29 januari 2011
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • #5
  • 5 juli 2011
  • 16:33

Hallo,

Misschien nog een hele domme vraag:
Maar ik heb nu op mn galaxy s het volgende draaien:

Firmware 2.3.3
Baseband-versie: Onbekend
Kernelversie: 2.6.35.7-I9000XWJVH-CL184813root@DELL101 #2
Buildnummer: GINGERBREAD.XWJVH

Vraag 1 is of alles nu stock is?
En vraag 2 of de telefoon niet meer geroot is?

Dan kan ik hem opsturen naar gsmrepareren. Ik ga de kans namelijk toch wagen als het softwarematig is…

Alvast bedankt mensen.

Bewerkt (5 juli 2011 16:33)
mvenneker

mvenneker

  • Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • #6
  • 5 juli 2011
  • 16:52

ziet er redelijk “stock” uit. ik zie geen rare dingen bij de kernel staan en ook de rom versie is correct.

of ie wel of niet is geroot dat kan je toch beter zelf beamen? je kan nog wel in de recovery komen? als je daar komt, wat zie je dan?

de blauw letters van samsung of groene of rode letters van hardcore/voodoo

Bewerkt (5 juli 2011 16:52)
DaveDH

DaveDH

  • Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • #7
  • 5 juli 2011
  • 20:10

marweecos;188691
@davedh heb nooit een backup gemaakt… Stond helaas nooit bij de tutorials van custom roms :S


dt is vreemd , word wel vaak neer gezet en het wordt ook erg vaak door onze mede forum gebruikers gemeld en het staat ook bij veel mensen in de sig . Maar goed daar heb je nu natuurlijk niks aan !Meld dit wel bij de persoon die de how-to geschreven heeft die jij gevolgd heb ! ja dan zit je wel met een probleem , en in mijn optiek is opsturen de enige keuze die je rest , met het gevolg dat er een kans is dat ze je een rekening sturen , dus wees daar op voor bereid .

succes man !!

Bewerkt (5 juli 2011 20:10)
reinierkramer

reinierkramer

  • Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 1220
  • Reputatie 0
  • #8
  • 5 juli 2011
  • 22:40

Ik wist het anders eerst ook nooit hoor kwam er gelukkig achter dat je wel een back up moet maken maar er zeen velen die dat niet doen er kan niet veel mis gaan maar voor het geval dat is het wel handig haha

Bewerkt (5 juli 2011 22:40)
DaveDH

DaveDH

  • Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • #9
  • 5 juli 2011
  • 23:13

klopt dat is waar ! ik had eerst ook zoiets , hoe vaak gebeurd dat nou ? jow zal mij niet gebeuren , maarja toch maar gedaan , duurde dacht ik nog geen eens 5 minuten en het is echt een life saver als het toch gebeurd .

Bewerkt (5 juli 2011 23:13)
marweecos

marweecos

  • Lid sinds 29 januari 2011
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • #10
  • 6 juli 2011
  • 09:57

Nou ik heb hem gisteren maar verstuurd… Heb helaas niet meer kunnen checken of die nu root of unroot was. Ik ga namelijk volgende week op vakantie en neem hem nog graag mee. Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen en mochten ze dat wel doen geen dikke vette rekening sturen :S
Wat betreft de tutorial heb ik het nooit gezien. Ik zal in ieder geval nog wel die persoon tippen over de how-to dat hij dat moet toevoegen. volgens mij heb ik gewoon de tuturoial van gingerreal hierop androidworld.nl gevolgd… maar goed, het is gebeurd en nu zijn de aardappels gaar. We hopen dan maar op de goede service van Samsung.

Bewerkt (6 juli 2011 09:57)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.