Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dennis_welten

dennis_welten

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 12:32

Ik heb nog steeds Litening ROM V3.0 op mijn telefoon en wil nu mijn telefoon updaten naar 2.3.4. Ik heb me al aardig ingelezen op dit forum en begrijp dat ik eerst mijn telefoon moet updaten naar GB via Odin.
Ik heb nog steeds Titanium Backup versie 3.6.3.2, maak dit uit dat dit een oudere versie is voor het restoren van mijn data?
Ik heb gecheckt voor updates via het programma zelf maar daar krijg ik een foutmelding.
Tevens zou ik graag willen weten of ik van GB gelijk naar GingerReal V7.0.2. kan (als die uit is) of dat ik eerst V.7.0.1 moet flashen.

Ik heb het al een aardig tijdje niet meer gedaan en ben nu weer een beetje huiverig voor het flashen van een nieuwe Custom Rom.

Ik heb wil vanavond mijn telefoon gaan updaten.

Thanks alvast voor jullie hulp

Bewerkt (5 juli 2011 12:32)
pappiedappie

pappiedappie

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 13:03

De versie TB maakt niet om je gegevens terug te kunnen zetten. (soms moet je wel je usb instelling een keer aanpassen). Verder neem ik aan dat je gewoon Gingerreal 7.0.2 direct kunt installeren, hoewel ik daar geen ervaring mee heb. Ben een DGP gebruiker (zie link)

Bewerkt (5 juli 2011 13:03)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 13:03

Je kan het beste even deze howto volgen om tenminste al op gingerbread 2.3.3 te komen en zodoende de juiste bootloaders voor GB hebt: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

Als je naar Gingerreal wil gaan, dien je eerst de basepack 6 via Odin te flashen en daarna de 7.0.1 of de 7.0.2 als die uit is via de cwm recovery.

De versie van Titanium Backup maakt niet zozeer uit. En kijk anders eens in de market of je daar kunt updaten ipv via de app naar de market te gaan?

Bewerkt (5 juli 2011 13:03)
dennis_welten

dennis_welten

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 13:27

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik ben er zelf nog niet uit welke Rom ik wil gaan flashen, had zelf wel GingerReal in gedachten, maar het belangrijkste voor mij is dat de GPS het goed doet, gebruik veel navigatie. Goede en snelle browser en luister veel muziek en speel games op mijn telefoon.

Ik ga vanavond aan de slag, hoop dat het allemaal gaat lukken!

Bewerkt (5 juli 2011 13:27)
Bartito

Bartito

• Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 19:27

Succes en als je vragen hebt …

De litening rom is een zeer degelijke rom en vanavond komt de 7.0.2 van GingerReal uit.
Die is natuurlijk meer up to date aangezien litening nog op JVH zit en GR op JVQ.
Ik zou zeggen uittesten maar.

Bewerkt (5 juli 2011 19:27)
dennis_welten

dennis_welten

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2011
  • 09:33

Ik heb inmiddels GingerReal V6 op mijn telefoon staan, maar ik krijg zowel de JVQ als JVP V7.1 niet op mijn telefoon. Ik heb het zip bestand op mijn SD card gezet en via CRM heb ik geprobeerd de update te doen, maar kom nergens het bestand tegen. Ik heb alleen de keuze uit Android/DCIM/Lost.Dir/Voodoo/external SD card en Insanity. Ik heb het bestand op de juiste card gezet en Lagfix uitgeschakeld. Ik heb ook geprobeerd om Pimps and Friends van Dutch Ginger Power erop te zetten, maar ook daar kom ik het bestand in CRM weer niet tegen. Iemand een idee hoe ik het alsnog voor elkaar ga krijgen?

Bewerkt (6 juli 2011 09:33)
Bartito

Bartito

• Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2011
  • 10:44

dennis_welten;189054
Ik heb inmiddels GingerReal V6 op mijn telefoon staan, maar ik krijg zowel de JVQ als JVP V7.1 niet op mijn telefoon. Ik heb het zip bestand op mijn SD card gezet en via CRM heb ik geprobeerd de update te doen, maar kom nergens het bestand tegen. Ik heb alleen de keuze uit Android/DCIM/Lost.Dir/Voodoo/external SD card en Insanity. Ik heb het bestand op de juiste card gezet en Lagfix uitgeschakeld. Ik heb ook geprobeerd om Pimps and Friends van Dutch Ginger Power erop te zetten, maar ook daar kom ik het bestand in CRM weer niet tegen. Iemand een idee hoe ik het alsnog voor elkaar ga krijgen?

Is je lijst niet te lang dat je het niet op je scherm krijgt? Als je nu eens nr beneden blijft scrollen met de vol downknop? Dan krijg je meer te zijn. Of meteen vol upknop. Dan zit je meteen onderaan je lijst.
Eerst zie je namelijk alle mappen en de losse bestanden staan helemaal onderaan.

Bewerkt (6 juli 2011 10:44)
dennis_welten

dennis_welten

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2011
  • 11:34

Hallo Bartito,

thanks voor je hulp, maar na Insanity is de volgende optie go back. Ik had het ook al geprobeerd, dus dat is helaas niet de oplossing…

Bewerkt (6 juli 2011 11:34)
mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2011
  • 11:38

dennis_welten;189054

uh apart dit. waarschijnlijk kijk je echt niet goed ofzo. Maar anyway, als dit het geval is, ik zou dan voor de grap eens de te flashen rom in bijv de DCIM map zetten ( die wel zichtbaar is ), en dan vervolgens via CWM naar die dcim map gaan en em dan flashen.

nog nooit gezien/meegemaakt dat files op de SD niet zichtbaar zijn… zeker niet in de root dir

Bewerkt (6 juli 2011 11:38)
dennis_welten

dennis_welten

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2011
  • 12:34

Heb je raad opgevolgd, maar helaas zelf dan zie ik het niet. Het is de bedoeling dat je het zip bestand direct op je sd card zet, zonder dat je het uitpakt toch? Anders blijf ik maar voorlopig op Ginger Real V6 hangen..

Bewerkt (6 juli 2011 12:34)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.