Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2011
  • 21:59

Virage1959;194735
GPS kost alleen geld als je een gpsfix gebruikt. Om satelieten sneller op te zoeken.

Ik zal het iets anders zeggen, namelijk: GPS kost geen geld en een GPS fix kost ook geen geld. Alleen als je een snellere GPS fix wil kan je gebruik maken van je 3G verbinding en omdat je dan wel een mobiele internetverbinding maakt kost het wel geld.

Tip: Weet niet of het op elk (Samsung) toestel werkt, maar als je naar menu> instellingen> locatie en beveiliging> en GPS satelieten aan vinkt kan je ook een snellere GPS fix krijgen zonder mobiele internet verbinding.

Bewerkt (19 juli 2011 21:59)

Samsung Galaxy S1, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy S10 Plus 12GB 1TB.
Samsung Galaxy Note1, Samsung Galaxy Note2, Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note4, Samsung Galaxy Note7, Samsung Galaxy Note8, Samsung Galaxy Note9.

Jave

Jave

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 09:30

GirlKillu: ik veronderstel dat je Navigon Mobile Europe gebruikt? Dat kost tussen de 50 en 60€ als ik het goed voor heb.

Bewerkt (21 juli 2011 09:30)
willemcarrot

willemcarrot

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 10:25

GPS kost niets. En natuurlijk als je zo'n programma en/of bijbehorende kaarten koopt…….
doe je dat met geld.
Je internetverbinding heb je al betaald !!!!

Bewerkt (21 juli 2011 10:25)
Jave

Jave

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 14:19

Ik heb zojuist Navigon gekocht. Ik moet echter via Navigon Fresh iets downloaden. Ik krijg het bericht op mijn phone dat ik de taakbalk moet openen en USB> koppelen moet aangeven. Dat is op de taakbalk niet mogelijk. Nu heb ik gevonden dat ik via USB koppelinge >massaopslag moet werken. Navigon herkent echter nog steeds mijn toestel niet. Ik heb nochtans een account aaangemaakt en alles is aangesloten. NU lees ik weer dat ik een geheugenkaart in de telefoon moet plaatsen. Wat een miserie! Ik dacht Navigon en de kaarten gewoon op de Phone te kunnen installeren. Iemand raad?

Bewerkt (21 juli 2011 14:19)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 18:29

Ik heb het even opgezocht.

GPS zelf is gratis, kijk maar naar bijv. TomTom, waar ook geen abonnement voor nodig is.
De technologie werkt dus met plaatsbepaling via satellieten, wat niks kost. Het gaat immers niet via je provider, zij zullen je er niks voor laten betalen.

Op het moment dat hij van alles gaat downloaden (extra info, wat tegenwoordig (bijna) altijd gebeurt), gaat het natuurlijk geld kosten.
Dit is natuurlijk vrij standaard tegenwoordig, tenzij je een 3rd party app gebruikt.

Deze kaarten zijn zeer groot (Europa is een gigabyte bij TomTom).
Daarom, en omdat niet iedereen GPS gebruikt, zullen de kaarten niet standaard in je telefoon zitten.
Dus: Ze worden gedownload. Minstens één keer.

Natuurlijk is ook je telefoon niet gratis

Bewerkt (21 juli 2011 18:29)
HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 969
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 20:00

bassie1995;195495
Ik heb het even opgezocht.

GPS zelf is gratis, kijk maar naar bijv. TomTom, waar ook geen abonnement voor nodig is.
De technologie werkt dus met plaatsbepaling via satellieten, wat niks kost. Het gaat immers niet via je provider, zij zullen je er niks voor laten betalen.

Op het moment dat hij van alles gaat downloaden (extra info, wat tegenwoordig (bijna) altijd gebeurt), gaat het natuurlijk geld kosten.
Dit is natuurlijk vrij standaard tegenwoordig, tenzij je een 3rd party app gebruikt.

Deze kaarten zijn zeer groot (Europa is een gigabyte bij TomTom).
Daarom, en omdat niet iedereen GPS gebruikt, zullen de kaarten niet standaard in je telefoon zitten.
Dus: Ze worden gedownload. Minstens één keer.

Natuurlijk is ook je telefoon niet gratis
Hallo mr. Obvious!

Bewerkt (21 juli 2011 20:00)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 23:12

HaTe;195531
Hallo mr. Obvious!

Hi.

Er werd van alles gezegd, ik wilde het even samenvatten, en het juiste daarbij ook duidelijk maken.

Als je dit niet leuk vindt, kan je dat even zeggen, of een anderszins nuttige post plaatsen.

Bewerkt (21 juli 2011 23:12)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 21 juli 2011
  • 23:40

rvd1969;194746
Tip: Weet niet of het op elk (Samsung) toestel werkt, maar als je naar menu> instellingen> locatie en beveiliging> en GPS satelieten aan vinkt kan je ook een snellere GPS fix krijgen zonder mobiele internet verbinding.
Bedoel je hier misschien: Sensorondersteuning?

Bewerkt (21 juli 2011 23:40)
rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 23:53

JohandeJong;195641
Bedoel je hier misschien: Sensorondersteuning?

Ja, dat hoorde er nog bij achter GPS satelieten. Die moet je wel eerst aanvinken om dan sensorondersteuning aan te kunnen vinken. Bedankt voor je aanvulling!

Bewerkt (21 juli 2011 23:53)

Samsung Galaxy S1, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy S10 Plus 12GB 1TB.
Samsung Galaxy Note1, Samsung Galaxy Note2, Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note4, Samsung Galaxy Note7, Samsung Galaxy Note8, Samsung Galaxy Note9.

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 22 juli 2011
  • 17:46

Jave;195405
Ik heb zojuist Navigon gekocht. Ik moet echter via Navigon Fresh iets downloaden. Ik krijg het bericht op mijn phone dat ik de taakbalk moet openen en USB> koppelen moet aangeven. Dat is op de taakbalk niet mogelijk. Nu heb ik gevonden dat ik via USB koppelinge >massaopslag moet werken. Navigon herkent echter nog steeds mijn toestel niet. Ik heb nochtans een account aaangemaakt en alles is aangesloten. NU lees ik weer dat ik een geheugenkaart in de telefoon moet plaatsen. Wat een miserie! Ik dacht Navigon en de kaarten gewoon op de Phone te kunnen installeren. Iemand raad?
Als je Navigon installeert vraagt hij je de eerste keer hoe je de kaarten en extra bestanden wilt downloaden: GSM of PC, je kan dus even goed connecteren via WIFI en alles downloaden via GSM. Dit kost je dus geen extra geld!
Maar Via Fresh op de PC kan het ook even goed hoor. Ikzelf heb het altijd via Fresh gedaan. Je moet gewoon de usb laten connecteren via massaopslag (dan moet je zo op de knop activeer usb-massaopslag of iets klikken op je GSM als je de usb insteekt)

Bewerkt (22 juli 2011 17:46)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.