Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

sjitosja

sjitosja

• Lid sinds 20 juli 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 10:28

Gister bij het aanzetten van mijn Galaxy S waren opeens al mijn apps en instellingen weg. Ik had nog minder toepassingen beschikbaar dan toen ik het apparaat nieuw kocht. Had dus o.a. ook geen Android Market en internet meer.

Mijn Galaxy was tot dat moment voorzien van Android Froyo en hij was ge-root met RyanZA's One Click Lag Fix en SuperUsers (ofzoiets…?)

In alle wanhoop gister, mijn galaxy ge-update via Kies naar Android 2.3.3
Zonder eerst te hebben ge-unroot.

Na de update heb ik al mijn apps opnieuw moeten downloaden en o.a. mijn mail en wifi opnieuw moeten instellen.

Nu mijn vragen: hoe heeft dit kunnen gebeuren en heeft het nog nadelige gevolgen als ik eerst niet heb ge-unroot? O.a. mijn schermbeveiliging werkt niet, patroontekenen doet het niet…. En kan ik nu de telefoon opnieuw rooten o.i.d.

Graag jullie hulp/advies

Bewerkt (20 juli 2011 10:28)
rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 13:15

Je kunt eerst proberen om je toestel opnieuw op te starten, kijken of dan wel alles weer na behoren werkt. Zoniet dan kun je een fabrieksreset doen. Je bent dan wel alles kwijt dus wel een backup van je gegevens maken! TIP: Factory reset uitvoeren; wat komt er bij kijken?

Met een officiële update van Samsung ben je niet alles kwijt. Als je gaat flashen soms wel soms niet. Je root ben je altijd kwijt en bij flashen van een rom zit rootrechten er soms ingebakken. Bedenk wel dat met alles wat je doet met flashen je gratis en betaalde apps weg kunnen zijn maar die kun je weer gratis downloaden via de Android Market. Voor alles is het verstandig, als je ook maar wat ga doen, om een backup te maken. TIP: Custom? Wat komt er bij kijken?

Bewerkt (20 juli 2011 13:15)

Samsung Galaxy S1, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy S10 Plus 12GB 1TB.
Samsung Galaxy Note1, Samsung Galaxy Note2, Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note4, Samsung Galaxy Note7, Samsung Galaxy Note8, Samsung Galaxy Note9.

sjitosja

sjitosja

• Lid sinds 20 juli 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 13:59

Heb je ook enig idee hoe het kan dat ik als schermbeveiliging niet kan kiezen om een patroon te tekenen.
En als ik het nu goed begrijp heb ik nu geen root meer omdat ik via Samsung KIES ge-updated heb.

Bewerkt (20 juli 2011 13:59)
rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 14:08

sjitosja;194970
Heb je ook enig idee hoe het kan dat ik als schermbeveiliging niet kan kiezen om een patroon te tekenen.
En als ik het nu goed begrijp heb ik nu geen root meer omdat ik via Samsung KIES ge-updated heb.

Dat zal toch wel kunnen. Een patroon maken dan nog eens bevestigen en dan moet die het doen lijk me. Normaal gesproken heb je geen root meer na een update. Installeer Titanium Backup en je weet het gauw genoeg.

Bewerkt (20 juli 2011 14:08)

Samsung Galaxy S1, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy S10 Plus 12GB 1TB.
Samsung Galaxy Note1, Samsung Galaxy Note2, Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note4, Samsung Galaxy Note7, Samsung Galaxy Note8, Samsung Galaxy Note9.

sjitosja

sjitosja

• Lid sinds 20 juli 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 14:19

Ik heb Titanium Backup gelijk geïnstalleerd en inderdaad hij geeft aan dat de app niet werkt omdat de ROM niet geroot is. En ik moet nagaan of ik BusyBox wel geïnstalleerd heb. Kan je me nog een laatste keer helpen of een link sturen hoe ik nu het beste kan rooten en BusyBox kan installeren.

Bewerkt (20 juli 2011 14:19)
rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 14:30

sjitosja;194980
Ik heb Titanium Backup gelijk geïnstalleerd en inderdaad hij geeft aan dat de app niet werkt omdat de ROM niet geroot is. En ik moet nagaan of ik BusyBox wel geïnstalleerd heb. Kan je me nog een laatste keer helpen of een link sturen hoe ik nu het beste kan rooten en BusyBox kan installeren.

Kijk eens in Fixes / MODS/ Tweaks / Info LIST en in Belangrijke Topics. Succes!

Bewerkt (20 juli 2011 14:30)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.