Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

sjitosja

sjitosja

• Lid sinds 20 juli 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2011
  • 15:10

Hallo kan iemand mij helpen of aangeven waar ik een duidelijke handleiding kan vinden om mijn Galaxy S (2.3.3) te rooten.
Ik wil graag dat mijn telefoon wat sneller werkt en ROM's kunnen uitproberen.

Ik zie door het bomen het bos niet meer of ben soms niet zeker van of het een goede handleiding is…..

Ik heb trouwens bij de update naar 2.3.3 daarna geen factory reset gedaan…..

Ik heb de volgende kernel: 2.6.35.7-I9000BUJVA-CL220544 root@DELL102#2

Bewerkt (26 juli 2011 15:10)
GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 26 juli 2011
  • 15:48

Rooten gaat met een simpele kllik als je eerst een Kernel/Rom hebt gekozen. Door de Kernel te flashen kun je in de recovery modus (de 3 button combinatie) met 1 klik je gsm rooten. En met nog een klik hem lagfixen.

Het probleem momenteel zit hem niet hoe je moet rooten/lagfixen, maar welke Kernel/Rom je wilt. Elke Rom gebruikt namelijk zijn eigen Kernel. Soms kan je ook andere Kernels gebruiken in combinatie met de Rom, maar de developer raad altijd een bepaalde Kernel aan.

Zelf heb ik geen Rom (of mss toch.. :p), heb enkel zelf wat icoontjes aangepast dmv kitchen, maar gebruik enkel de Speedmod Kernel http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/16202-kernel-speedmod-gingerbread-kernel-k15h-t24.html
en een andere tutorial hiervoor om te rooten/lagfixen vind je onder http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11651-howto-lagfix-instellen-op-speedmod-kernel-sgs-i9000.html dit is voor een oudere versie maar is praktisch hetzelfde. Enkel noemt het niet speedmod ULK features, maar speedmod features in de menu nu. Ook is deze Kernel nog niet zo uitgebreid als toen voor de Froyo, zo kan je nu ook die extra battery tweaks niet extra instellen.

Bewerkt (26 juli 2011 15:48)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 26 juli 2011
  • 16:34

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

H
ier vind je vanaf SpeedMod kernel, stap voor stap, wat je moet doen. Ik zou het begin ook ff doorlezen.
Je leest dan ook hoe je de off. Ned. rom op je toestel kunt zetten.
Prima handleiding en erg duidelijk.
Succes.

Bewerkt (26 juli 2011 16:34)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.