Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

fre3ke

fre3ke

• Lid sinds 06 mei 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2011
  • 18:02

Ik heb deze vraag al eerder voorbij zien komen, maar nooit een passend antwoord gezien. Mijn Samsung Galaxy S verbruikt data en ik weet niet waarvoor. Op mijn Simpel beloverzicht zie ik dat hij iedere nacht duizenden kb's data verbruikt, precies om middernacht. En 's morgens als ik hem aan zet weer. Op beide tijdstippen ben ik thuis en zou hij het wifi-netwerk moeten gebruiken voor wat hij ook aan het doen is. En ik weet ook niet wat hij aan het doen is. Ik heb nu automatisch gegevens synchroniseren maar uitgezet, en ook pakketgegevens gebruiken heb ik uitgezet. Maar ik zou liever willen weten wat hij aan het synchroniseren is, want ik heb er zelf geen applicaties opgezet die synchroniseren. En ik vind het ook onhandig om steeds de instellingen te moeten veranderen.
Heeft iemand enig idee waarom hij om middernacht als ik lig te slapen ineens megaveel data gaat verbruiken?

Bewerkt (7 augustus 2011 18:02)
nサn_

nサn_

• Lid sinds 24 oktober 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2011
  • 18:10

Zou het weer en email kunnen zijn dat in de nacht je data verbruikt. Installeer anders My Data Manager om te zien wat precies je data gebruikt.

Bewerkt (7 augustus 2011 18:10)
fre3ke

fre3ke

• Lid sinds 06 mei 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2011
  • 00:00

Dank voor je bericht. Weer heb ik geen app voor, en mail staat niet op automatisch synchroniseren voor zover ik weet.

Ik ga My Data Manager inderdaad installeren, maar ik weet niet of ik er ooit achter zal komen waarom hij om middernacht data slurpt, want ik zal mijn 3g nu waarschijnlijk nauwelijks meer aanzetten. Ik heb in 2 dagen tijd 40 euro aan data-kosten gekregen vanwege deze grap. Als ik hem weer een nachtje aan zet kost het me misschien 30 euro, toch zonde van het geld. Ik snap ook totaal niet dat het via 3g gaat terwijl een wifi-connectie beschikbaar is. Vind het echt waardeloos.

Bewerkt (8 augustus 2011 00:00)
Bor5348

Bor5348

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 119
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2011
  • 00:32

Hoi Fred3ke,

Omdat dit om middernacht gebeurt, lig je normaal al op bed denk ik? Heb je wel een goed wifi-bereik op je slaapkamer? Je kunt er eventueel voor kiezen om voor het slapen de telefoon op vliegtuigstand te zetten. Druk hiervoor de powerknop wat langer in totdat je een trilling voelt. Op deze manier kan je de vliegtuigstand aan- en uitzetten. In vliegtuigstand zal je telefoon geen data slurpen, niet via gsm en ook niet via wifi.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (8 augustus 2011 00:32)
blackSP

blackSP

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2011
  • 11:50

fre3ke;202850
….zie ik dat hij iedere nacht duizenden kb's data verbruikt, precies om middernacht. …

Als je een paar megabyte bedoeld is er niets aan de hand, dat lijkt me gewoon achtergrond synchronisatie. Voor total control kun je bv Greenpower installeren, kun je alles mbt data wel/niet configureren.

Bewerkt (8 augustus 2011 11:50)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 8 augustus 2011
  • 12:24

http://telecomervaring.nl/ervaringen-met-simpel/

I
k zou de telefoon eens helemaal uitzetten. Ik sluit niet, dat er dan toch nog data in rekening wordt gebracht. Dit nadat ik een aantal ervaringen van Simpel.nl heb gelezen.

Bewerkt (8 augustus 2011 12:24)
fre3ke

fre3ke

• Lid sinds 06 mei 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2011
  • 13:37

blackSP;203065
Als je een paar megabyte bedoeld is er niets aan de hand, dat lijkt me gewoon achtergrond synchronisatie. Voor total control kun je bv Greenpower installeren, kun je alles mbt data wel/niet configureren.

Het nachtelijk dataverbruik wisselt inderdaad, van 20 kb, tot 37 mb. Maar 37 mb is wel veel voor achtergrondsynchroniseren, als je geen facebook/hyves/twitter hebt, noch agenda noch mail op synchroniseren staan.

Ik heb een specificatie opgevraagd bij Simpel, ik hoop dat daar de webpages of apps opstaan. Als ik weet waar het door verbruikt wordt, post ik het zeker hier.

En greenpower ga ik er ook maar opzetten, als back-up voor het geval ik vergeet mijn pakketgegevens uit te schakelen. Dank voor de tip.

Bewerkt (8 augustus 2011 13:37)
vinz3nt

vinz3nt

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2011
  • 16:27

Ik vind het een raar verhaal dat hij via 3G data gaat verbruiken. Als ik mijn telefoon op wifi heb zitten gaat 3G uit, Android geeft normaal altijd voorrang aan wifi als dat beschikbaar is.
Klopt die specificatie van Simpel wel? Je kunt ook even zdbox installeren (https://market.android.com/details?id=com.zdworks.android.toolbox&feature=search_result) dat is echt een geweldig appje, houdt al je dataverkeer bij en je kunt ook per applicatie zien welke het meeste verbruikt. Je kunt ook een quotum instellen, aanrader. Zit ook een mooie widget bij om makkelijk 3G wifi, GP, bluetooth e.d. aan en uit te zetten.
Succes, laat even weten of je wat te weten bent gekomen, ben wel benieuwd!

Bewerkt (8 augustus 2011 16:27)
fre3ke

fre3ke

• Lid sinds 06 mei 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2011
  • 14:13

Door het installeren van een app killer heb ik gemerkt dat één app steeds aanstaan zonder dat ik hem aanzet en dat is Google Maps. Als ik hem uitschakel, staat hij even later gewoon weer aan. Ik vermoed daarom dat dit de app is die om middernacht standaard controleert of er nog wijzigingen zijn en dan aangepaste kaarten downloadt, wat ook het wisselend aantal MB verklaart. Ik wilde Google Maps nu verwijderen, maar dat kan dus niet. Hij springt steeds terug uit de prullenbak

Ben benieuwd of straks meer mensen hierover gaan klagen als er data-limieten worden ingevoerd door de grote providers. Want dit vreet wel meer data dan een paar whatsapp-berichtjes.

Bewerkt (11 augustus 2011 14:13)
rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2011
  • 14:26

Menu> instellingen> draadloos en netwerk> wifi instellingen> dan weer menu> geavanceerd> wifi slaapstandbeleid> en dan op nooit klikken.

Bewerkt (11 augustus 2011 14:26)

Samsung Galaxy S1, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy S10 Plus 12GB 1TB.
Samsung Galaxy Note1, Samsung Galaxy Note2, Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note4, Samsung Galaxy Note7, Samsung Galaxy Note8, Samsung Galaxy Note9.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.