Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Navigator

Navigator

• Lid sinds 02 augustus 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2011
  • 22:00

Beste mensen, ik ben nieuw met android en heb zojuist een galaxy S+ aangeschaft.
Prima ding en ik kan al een paar dingetjes, maar wat mij opvalt is dat het ding maar ongeveer 1,5 Gb aan systeemgeheugen heeft. Er staat echter wel in de opslaginstellingen de USB kaart met 4,99Gb. Daar kan ik niets op zetten, dan geeft hij aan dat er geen opslagruimte is.

Ik had nog een micro-sd kaartje liggen en heb die erin gedaan. Als ik dan naar “applicatie's beheren” ga en kijk onder “USB opslag” dan vind ik een aantal zaken die ik uit de market gedownload heb en kan ik aanklikken. Dan wordt de knop “verplaats naar USB opslag” zichtbaar, kan ik aan klikken en daarna zijn die programma's ook weg as ik het sd kaartje eruit haal.

Maar hoe zit dat nu met het eigen geheugen en het usb geheugen van dat apparaat? Heeft dat ding nu 5 gig uit zichzelf of niet en hoe kom ik daarbij dan? De sd is duidelijk de usb optie lijkt mij nu?

Als ik alles wat onder “USB opslag” staat weer terug naar de telefoon plaats, hakt dat in op mijn systeemgeheugen, maar de 4,99 Gb aan USB opslag in “opslaginstellingen” wordt niet anders; die blijft op 4,95Gb vrij…….

Ik snap hier erg weinig van, wil iemand mij dit uitleggen? Ik wil namelijk ook een grotere sd kaart kopen, 16Gb ongeveer en dan moet ik wel weten dat alles werkt…….of dat ik snap hoe het werkt

Bewerkt (8 augustus 2011 22:00)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 8 augustus 2011
  • 22:16

Navigator

Zal het even kort uitleggen hoe het zit met mijn SAMSUNG Galaxy S.
Ik heb:

- 2 GB intern geheugen (wat je dus in je menu ziet maar hier kun je effectief maar 1.5 of 1.85 gebruiken)
- 8 GB kaartje

Eerlijk gezegd verplaats ik NOOIT software naar mijn externe kaart, omdat ik dan altijd rekening moet gaan
houden met mijn kaartje en dat app's niet doen als ik het kaartje eruit heb gehaald, wat ik nogal eens kan
doen.

Ik zet enkel muziek op mijn 8GB kaartje en laat software installeren op mijn telefoon! Uiteraard is je interne
geheugen van je telefoon GEEN 1.85 of 2 GB maar groter, maar DAAR staat je systeem op geinstalleerd,
de zogenaamde partitions waar alles op staat. Dat geldt dan wel op ‘opslag’ maar dat is niet te gebruiken!

Genoeg info?

Bewerkt (8 augustus 2011 22:16)
Navigator

Navigator

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2011
  • 22:45

Ehm, ja, ik denk dat ik het begrijp; als ik dus geen sd kaart gebruik, gaat de telefoon wel de 5 gig die hij zelf aan boord heeft gebruiken? Maar waar slaat hij de foto dan op? Hij lijkt die 1,85 gig te gaan gebruiken en dat is zo vol natuurlijk.
Sorry hoor, ik ben echt een ontzettende nOOb in dit soort dingen, ik loop niet te emmeren.

Bewerkt (8 augustus 2011 22:45)
Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 8 augustus 2011
  • 23:12

Nee, je bent geen noob, dit zijn terechte vragen. En juist daarom verplaatst men app's naar de externe SD (om plek vrij te maken). Ik ben er meer van om GEEN muziek, foto's en downloaded content op je interne SD (die 2 GB) te zetten en gewoon DAT te verplaatsten naar je externe. Doe dat eens in de zoveel tijd / dagen / weken en je houdt het goed in de smiezen. En inderdaad, alles WORDT dus ook automatisch op je interne SD gezet.

Weet niet of je met custom roms gaat beginnen, maar als het zover is dan snap je wel waarom.

Bewerkt (8 augustus 2011 23:12)
Navigator

Navigator

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2011
  • 23:35

Custom roms moest ik nog maar ff niet aan beginnen, dat is vragen om problemen bij mij
Het is wel raar, als ik dan straks een bestand van 3 gig wil downloaden, past dat dus niet op mijn interne ruimte en zal dat niet lukken terwijl ik wel ruimte heb op een extra sd kaart.
Afijn, het is allemaal wel een stuk duidelijker, bedankt voor je uitleg!

Bewerkt (8 augustus 2011 23:35)
Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 8 augustus 2011
  • 23:39

Bestanden van 3 GB ga je toch niet downloaden, maar afijn. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!

Bewerkt (8 augustus 2011 23:39)
Navigator

Navigator

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2011
  • 00:40

Haha, daar heb je wel gelijk in, maar een leuk navigatiebestandje is toch snel 2,66 Gb zag ik eerder vandaag…….

Bewerkt (9 augustus 2011 00:40)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 9 augustus 2011
  • 11:35

De indeling van je interne SD-kaart (ik ga uit van een 8GB exemplaar) is grofweg als volgt:
-Circa 400MB voor systeem en Persoonlijke gegevens. Systeem is dus het besturingssysteem en alles wat daarbij hoort. Persoonlijke gegevens zijn diverse persoonlijke instellingen en contactgegevens.
-Circa 2GB (effectief 1,85) voor applicaties. Dat zijn dus de apps die je installeerd vanuit bijv. de Market.
-De rest (effectief 5,78GB) voor eigen gebruik.
Met bijv. de app Mijn Bestanden zie je alleen die partite van 5,78GB. De andere partities kun je alleen bekijken als je geroot bent en een verkenner app gebruikt die root mogelijkheden heeft. In principe heb je als gebruiker niets te zoeken op die systeem partities.

In de praktijk is de 2GB partitie voor apps ruim voldoende. Het is over het algemeen dan ook niet noodzakelijk om programmadelen op de SD-kaart (die partitie van 5,78GB) te plaatsen. Dat is bij andere toestellen dan de SGS wel eens anders.
Sommige apps doen dat uit zichzelf. Bijv. een navigatieprogramma zal de gedownloade kaarten op de SD-kaart plaatsen. Je zult na verloop van tijd op die partitie dan ook diverse mappen van apps te zien krijgen.
Een ander voorbeeld: als je foto's/films maakt met je SGS dan zullen deze terecht komen in de map DCIM op deze partitie.
Daarnaast kun je die partitie zelf gebruiken voor mp3 en foto en film en wat je maar wilt. Wel even mapjes aanmaken.

De zelf ingestoken externe SD-kaart dien je buiten beschouwing te laten. Die is alleen voor eigen bestanden als mp3 of foto's etc. Beschouw deze hetzelfde als een externe USB schijf die je aan een PC hangt. Dus alleen voor data opslag.

Via Taakbeheer (Home-toets even lang indrukken) kun je bij ‘Opslag’ bekijken hoeveel opslaggeheugen in gebruik is.

Bewerkt (9 augustus 2011 11:35)
Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 9 augustus 2011
  • 11:58

Gebruiker heeft apps naar zijn EXTERNE SD verplaatst hè?

Bewerkt (9 augustus 2011 11:58)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.