Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

LazyWasp

LazyWasp

• Lid sinds 10 augustus 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 09:57

Intro: Ik kocht eind januari bij Proximus een Galaxy S (met Android 2.1).
Sinds een goeie maand kan ik echter geen apps meer downloaden noch geïnstalleerde apps bijwerken via Market of AppBrain. Steeds zelfde procedure: “Downloaden… - Download onderbroken… - Downloaden… - Download is mislukt”.
Alleen SamsungApps werkt.
Heb alle caches al gereset, heropgestart, meteen Market gestart, enfin, alles wat ik vond op forums en blogs behalve een reset to factory settings of upgrade, omdat ik nergens vind wat er dan met m'n sms'en gebeurt… Die wil ik nl niet kwijt! En ja, daarvoor bestaan dus apps, maar die willen dus niet downloaden…

Dus kort twee vragen:
1. Wat gebeurt er met call logs en sms'en wanneer ik zou upgraden naar Gingerbread via Kies?
2. Is er een alternatieve manier om mijn smsjes te recupereren/backupen/whatever waarvoor ik geen app moet downloaden? Want neen, Kies neemt ze niet op in de export-functie en Kies Air is… knip en plakwerk.

Thanks a million aan wie mij helpen kan/wil.

Bewerkt (10 augustus 2011 09:57)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 09:59

* Ga naar de market op je pc (market.android.com)
* zoek een app die backups maakt van je sms berichten (bv Mybackuppro ofzo)
* Klik op installeren en dan wordt de app op je toestel geinstalleerd.

Kijk eens of dat werkt ?

Bewerkt (10 augustus 2011 09:59)

Samsung Galaxy S8+

LazyWasp

LazyWasp

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 12:08

Vriendelijk bedankt voor je snelle antwoord, AVS, maar ik denk dat je m'n eerste paragraaf niet las.
Geen enkele app raakt gedownloaded. Niet rechtstreeks vanop de foon, noch via de website. :cry:

Als jij echter 'n methode kent om apps op de SD kaart te krijgen EN ze van daaruit op te starten/te installeren… dan héél erg graag.
Of misschien een backup te maken van het niet toegankelijke deel van de SD kaart? :-/

Of als iemand mij kan bevestigen welke gegevens bewaard blijven bij 'n upgrade naar bijvoorbeeld 2.3.3…???

Thx guys and gals!

Bewerkt (10 augustus 2011 12:08)
LazyWasp

LazyWasp

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 12:11

Als jij 'n methode kent om apps op de SD kaart te krijgen EN ze van daaruit op te starten/te installeren… dan héél erg graag. Of misschien een backup te maken van het niet toegankelijke deel van de SD kaart? :-/

Bewerkt (10 augustus 2011 12:11)
Hobo

Hobo

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 278
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 14:39

SmsBackup-1.1.1.apk - android-sms - SMS Backup 1.1.1 - Backup Android SMS to Gmail - Google Project Hosting

De APK downloaden, op je SD kaart zetten en installeren. Back up je SMS'jes naar GMail
Bij een factory reset gaat trouwens alles verloren, bij een update via Kies ben ik niet zeker.

Bewerkt (10 augustus 2011 14:39)
LazyWasp

LazyWasp

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 17:03

Tja, dat lijkt er al meer op! Backup is gelanceerd. Hopelijk kan ik ze ook restoren, toch? ;-)
Beestig bedankt, Hobo!

Bewerkt (10 augustus 2011 17:03)
Reinier68

Reinier68

• Lid sinds 21 maart 2011
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 22:08

bij een update gaat geloof ik niks verloren, alleen is het wel raadzaam om na een update een factory reset te doen om je systeem weer te laten functioneren en dan verlies je inderdaad wel gegevens

Bewerkt (10 augustus 2011 22:08)
LazyWasp

LazyWasp

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2011
  • 14:59

Bedankt allemaal voor de hulp.
1. M'n smsjes zitten nu in Gmail
2. Upgrade van 2.1 naar 2.3 verliep dus via 2.2 (met hangende boodschap van installatie van de apk's waardoor ‘k veel tijd kwijt was en 2x moest herstarten)
3. Factory reset bleek onontbeerlijk want kon niet koppelen aan een G-account, wél Samsung account.
4. Blijft me nu alleen dat Appbrain apps een andere status houden op ’t web dan om m'n GalaxyS en blijkbaar niet sync'en. Maar daarvoor vinden we ook wel iets. Toch? ;-)

Bewerkt (12 augustus 2011 14:59)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.